Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži

Není bez chyb, s ohledem na to, kam se v posledních letech posunuly jiné kompaktní modely koncernu Volkswagen, si ale dál drží velmi slušnou úroveň. Zapomeňte ovšem na to, že byste ji v bazarech pořídili bůhvíjak levně, ani víc ojeté kusy z prvních let výroby nestojí málo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži

30.12.2024 | Petr Prokopec

Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži

/

Foto: Škoda Auto

Není bez chyb, s ohledem na to, kam se v posledních letech posunuly jiné kompaktní modely koncernu Volkswagen, si ale dál drží velmi slušnou úroveň. Zapomeňte ovšem na to, že byste ji v bazarech pořídili bůhvíjak levně, ani víc ojeté kusy z prvních let výroby nestojí málo.

Kde by dnes byla škodovka, nebýt modelu Octavia? Výmluvná odpověď se nabízí sama, při snaze mluvit slušně si ale její doslovné znění necháme pro sebe. Faktem na každý pád zůstává, že liftback a kombík střední třídy jsou od počátku mladoboleslavskými bestsellery. Letos se ostatně Octavie stará o čtvrtinu všech evropských prodejů Škody, a to přesto, že portfolio značky je o poznání květnatější než kdy dřív a autu se dostává jen minimální vývojové a marketingové pozornosti, v těchto ohledech se větší péče dočkaly i prodejní propadáky.

Momentálně je v prodeji už čtvrtá generace Octavie, která se letos dočkala faceliftu. Ten změnil hlavně její čelní partie, kde novou masku doplňují přeprofilovaná světla a nárazník. Změn nicméně bylo víc, věnovat se jim ale znovu nebudeme. Spíše si posvítíme na originál, neboť po čtyřletém pobytu na trhu se Octavia IV ve velkém objevuje také v bazarech. Zajásat tak mohou ti, co na zcela nový vůz již nemají, i když ne moc nahlas.

Jak správně uvádí kolegové z Auto Bildu, kteří vyzkoušeli kombík s motorem 2,0 TDI z roku 2020 s najetými 99 842 kilometry (to je vážně nejobvyklejší bazarový nájezd, ať už je skutečný nebo ne), cena je zrovna jednou ze slabin auta. Jimi testovaný kousek stál 20 480 euro, tedy skoro 516 tisíc Kč, což by ne až tak dávno stačilo i na úplně nový vůz. Vybírat pochopitelně můžete také levněji, nicméně za ceny startující někde okolo 320 tisíc korun dostanete jen vozy s velmi vysokými nájezdy v řádu stovek tisíc km, navíc v minimálních specifikacích. Ty vám velkou radost dělat nebudou.

Na druhou stranu ale schopnost auta zvládat s nadhledem velké kilometráže ukazuje, že pokud zvolíte kousek, který má za sebou méně náročnou službu, můžete s ním pomalu jezdit až do konce života. Musíte ovšem počítat s tím, že jakmile chcete nájezd méně než oněch obvyklých tisíc kilometrů, pod 400 000 Kč se dostanete znovu jen s bídnými specifikacemi. Pokud se pak nespokojíte s výkonem nižším než 130 koní, je třeba zatřást peněženkou ještě o trochu víc.

Jak už padlo, kolegové se s kombíkem 2,0 TDI a nájezdem prakticky přesně 100 tisíc km dostali až za hranici 500 tisíc Kč. Vyzkoušeli jedno z prvních vyrobených aut s výbavou First Edition, jehož původní majitel přitom zvolil pohonnou jednotku, která je ideální ve chvílích, kdy každý týden brázdíte republiku křížem krážem. Nezklame nikdy, ale můžete zamířit i níž. Benzinové čtyřválce jsou v pořádku, základní benzinový litrový tříválec ale nikdo soudný nedoporučuje, neboť je na tak velký vůz mu prostě malý a slabý. Ostatně dnes už se vůbec neprodává.

Pokud se rozhodnete pro benzinový dvoulitr, počítejte s tím, že pokud budete tlačit na plynový pedál, projeví se to nejen vyšší spotřebou, ale rovněž větším úbytkem oleje. S tím pak ostatně mají problémy také automatické převodovky DSG, což je známá koncernová slabina. Ostatně Němci od této skříně pozvolna ustupují, jen v Evropě to zatím není znát, z pochopitelných důvodů.

Stejně jako třeba spřízněný VW Golf osmé generace se pak i Octavia dočkala větší digitalizace. Zrovna to ovšem na úvod představovalo značný problém, neboť divize Cariad, jenž měla vše na povel, selhala na celé čáře. Při testovací jízdě se tak rozhodně zaměřte hlavně na multimédia - pokud totiž vůz za sebou nemá modernizaci softwaru, bude haprovat jak na běžícím pásu.

Jako tečku na závěr pak můžeme utrousit pár slov o verzi RS. Ta byla s příchodem čtvrté generace poprvé nabízena s trojím různým ústrojím, vedle benzinového a dieselového provedení totiž dorazil i plug-in hybrid. S tím bylo spojeno 245 koní a nízká papírová spotřeba, velký zájem se však nedostavil. Toto provedení tedy skončilo a dnes jej budete shánět poměrně těžko, navíc je dražší než naftové. Diesel je jistota, ale „moc RS” to není. Benzinovou verzi pak jako jedinou koupíte s manuální převodovkou, která by byla i naší volbou. Má ostatně také jistou šanci držet si cenu, z nabídky s faceliftem též vypadla.


Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži - 1 - Skoda Octavia IV Combi ojeta test 2024 2025 AB 01Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži - 2 - Skoda Octavia IV Combi ojeta test 2024 2025 AB 02Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži - 3 - Skoda Octavia IV Combi ojeta test 2024 2025 AB 03
Škoda Octavia čtvrté generace je slušný držák, prvních 100 tisíc kilometrů nájezdu u ní pomalu nezaznamenáte. S původní technikou přitom snadno můžete zvládnout i pětinásobek. V případě verzí RS je tou nejrozšířenější dieselové provedení s 200 koňmi pod kapotou. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.