Saab 9-3 EV 2014: elektrická 9-3 je sice zbytná, přesto možná opravdu bude

Nástupce automobilky Saab sonduje mezi někdejšími dodavateli komponentů pro model 9-3. Chce vědět, jestli dokážou obnovit výrobu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Saab 9-3 EV 2014: elektrická 9-3 je sice zbytná, přesto možná opravdu bude

5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Saab 9-3 EV 2014: elektrická 9-3 je sice zbytná, přesto možná opravdu bude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nástupce automobilky Saab sonduje mezi někdejšími dodavateli komponentů pro model 9-3. Chce vědět, jestli dokážou obnovit výrobu.

Jak asi většina čtenářů sledujících pád švédské automobily ví, počátkem září byl Saab převzat čínsko-švédským konsorciem NEVS (National Electric Vehicle Sweden AB), který patří pod firmu National Modern Energy Holdings (NMEH). Ačkoli nástupnická společnost nemá nárok používat logo a ani novou platformu Phoenix, už od počátku netajila svůj zájem produkovat na základech poslední generace modelu 9-3 elektromobily. Jak skandinávská kauza pokračuje?

Na internetové stránce NEVS v tuto chvíli stojí černé na bílém předsevzetí „stát se předním výrobcem elektromobilů“ a využít k tomu „japonské, čínské a švédské technologie“. Firma chce uvést na trh svůj první produkt v roce 2014, v první fázi však plánuje orientovat se pouze na čínskou klientelu.

V profilu NEVS je kromě jiného uvedena také zmínka o snaze udržet dobré obchodní vztahy s předchozími dodavateli komponentů a právě v tomto směru se před pár dny pohnuly ledy. Podle trollhättanského deníku Ttela oslovila National Electric Vehicle přes 500 firem ve Švédsku i v zahraničí, které kdysi pro Saab 9-3 vyráběly součástky a NEVS má na ně práva. Žádost je prostá - konsorcium, zjišťuje, jestli dokáží obnovit výrobu a dodávky komponentů. „Definitivní rozhodnutí zatím nepadlo,“ říká mluvčí Mikael Östlund, „ale chceme vědět, jestli je tato cesta proveditelná.“

Pokud to vyjde, pak bude v příštím roce předložen plán výroby a v roce 2014 také zrealizován. A proč zrovna elektromobily? Důvody jsou nasnadě - i v Číně fungují malé velké domů a zrovna NMEH má velmi blízko k pekingskému koncernu State Power Group, který v Číně provozuje 28 elektráren na biomasu a zároveň vyvíjí technologii pro větrné elektrárny.

Zdroj: ttela.se

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše