Home > Rubriky a sekce > Tiskové zprávy > Článek
MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
23.9.2024 | tisková zpráva
Značka Mio, dodavatel bezpečnostních kamer do vozů a navigací, uvedla vlastní microSD karty Mio High Endurance. Vydrží tisíce hodin přepisování, dlouhodobé natáčení i v dual 4K rozlišení, široký rozsah teplot i nárazy a vlhkost. Jsou kompatibilní s většinou autokamer na trhu, vyrábí se v kapacitách 128 GB a 256 GB a je na ně poskytována tříletá záruka.
Většina běžných microSD karet, včetně těch určených pro drony a outdoor kamery, trpí nízkou životností, nekompatibilitou a bohužel i problémovým výkonem v tak náročných zařízeních, jako jsou právě palubní kamery nebo dohledové systémy. Proto značka MIO přišla s microSD kartami pro enormní zátěž v autokamerách a v prostředí typickém při automobilovém provozu. Karty Mio High Endurance jsou speciálně navrženy a testovány pro spolehlivý výkon a plnohodnotnou kompatibilitu (nejen) se zařízeními Mio.
Vysoká zátěž vyžaduje vysoký výkon a odolnost
MicroSD karty Mio High Endurance byly vytvořeny pro extrémní podmínky, jako jsou teplotní výkyvy, dlouhodobé nepřetržité nahrávání a stabilní záznam po dobu několika hodin i v těch nejnáročnějších zařízeních s Dual 4K. Karty Mio High Endurance tak poskytují oproti běžným microSD kartám, včetně karet určených pro drony či akční kamery, mnohem větší jistotu, že se záznamy z autokamer budou ukládat správně. Mají optimální rychlosti čtení a zápisu, což je důležité pro plynulý provoz, zejména při nahrávání videí s vysokým rozlišením nebo používání aplikací, které vyžadují rychlý přístup k datům.
NAND Flash: 3D TLC BiCS5
Rychlost čtení: až 100 MB/s
Rychlost zápisu: až 80 MB/s
UHS-I U3/V30 vysokorychlostní přenos videí, min. rychlost zápisu 30 MB/s, což je hodnota potřebná pro nahrávání 4K videa při 30 fps
A2 výkonnostní třída aplikací (náhodný zápis min. 2000 IOPS)
-40°C do 85°C provozní spolehlivost v širokém teplotním rozsahu
Kapacity: 128 GB, 256 GB
Formát: microSDXC (Secure Digital eXtended Capacity)
3letá záruka prodloužená záruka od výrobce Mio

Co dokáže běžná, nekompatibilní nebo opotřebovaná microSD karta v autokamerách?
Běžné microSD karty, byť mají na první pohled řadu parametrů napovídajících o velkém výkonu, nejsou určené pro dlouhodobou zátěž a trvalé přepisování. I když tyto karty proklamují výkony pro 4K, UHS-III nebo dedikování pro drony aj., tak dříve či později začnou vykazovat nejen vady při zapisování videí z autokamer, ale i celou řadu nespecifických chyb při jejich fungování a ovládání. Autokamery se snaží zapisovat na paměťové zařízení, které s nimi ale nekomunikuje správně, což způsobí, že kamery přestanou místy plnit svoji funkci. Tyto závady jsou pak často uživateli mylně přičteny na vrub palubních kamer. Obyčejnou výměnou microSD karty a zformátováním se přitom často tyto vady odstraní.
Jakou odolnost přináší microSD karty Mio High Endurance?
Kromě možnosti bezproblémově zaznamenávat tisíce hodin a schopnosti velkého množství přepisů dat mají také standardizovanou odolnost vůči nárazům, vlhkosti, rentgenovému záření, mrazům a vysokým teplotám (od 40°C až do 85°C), a rovněž mají elektrostatickou ochranu (ESD IEC 61000-4-2).
Prodloužená tříletá záruka
Na paměťové karty Mio High Endurance je poskytována tříletá záruka, uživatelé tak mohou počítat s plnou servisní podporou na jednotném místě. Mio High Endurance karty jsou tak ideálním řešením pro všechny uživatele autokamer Mio i jiných výrobců, kteří očekávají bezproblémový a stabilní provoz svých zařízení. Kromě prodloužené tříleté záruky Mio poskytuje předprodejní i poprodejní zákaznickou péči na svém Facebooku MioCZSK a samozřejmě technický servis Mio na telefonu 00420 381 489 888.
Cena microSD karet
MicroSD karty Mio High Endurance se jsou již nyní k dispozici v českých a slovenských eshopech, a to za cenu 799 Kč/32 EUR v případě 128GB varianty, odkaz zde a za cenu 1199 Kč/48 EUR v 256GB variantě, odkaz zde.
Software pro analýzu videozáznamů Mio MiVue Manager
Záznamy a data z autokamery na microSD kartách lze jednoduše přenést do počítače a dále analyzovat. Jde nejen o souběžně přehrávané záznamy přední a zadní kamery, ale i zobrazení přetížení vozidla v gyroskopickém grafu (rychlost, směr a příp. intenzita nárazu) v daném momentu, a v neposlední řadě oblíbená funkce zobrazení aktuálního průjezdu vozu na Google Mapy.
Počítačový software MiVue Manager je zdarma a je pravidelně aktualizován a udržován výrobcem Mio. Kompatibilní jak s platformou Windows, tak MacOS (ke stažení zde).
Samozřejmostí je přehledný kalendář s vyznačením, které dny mají své záznamy, označení typu záznamů (běžná jízda, parkovací záznamy, nouzové „emergency“ záznamy), a dále možnosti sdílení těchto záznamů na sociálních sítích. Záznamy do počítače lze přenést jak pomocí běžné čtečky microSD karet (je ovšem nutná podpora formátu SDXC a mít v pořádku ovladače operačního systému), tak i pomocí datového kabelu, kdy se autokamera s vloženou microSD kartou propojí s počítačem. U palubních kamer s miniUSB konektorem jde na jedné straně kabelu o počítačový konektor USB-A (USB 2.0, samec) a na druhé straně miniUSB (miniB, samec, USB 2.0, 5pin). V případě autokamer s USB-C konektorem je pak na druhé straně kabelu standardní USB-C konektor (samec).
Více informací o microSD kartách naleznete na tomto odkazu nebo přímo na stránkách www.MIO.com/CZ/.
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejčtenější články
Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18.3.2025Nissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
18.3.2025Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18.3.2025Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
19.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom