Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Změny na Nordschleife detailně: na Flugplatzu už se nelétá, cesta ven překvapí
25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Ring přes zimu doznal řady změn. Na Flugplatzu už se jezdí jen s koly na zemi, při sjíždění z okruhu musíte přes celé parkoviště.
Severní smyčka Nürburgringu je po zimě a během ní provedených úpravách opět otevřena veřejnosti. První otvírací den byl v neděli a spousta fanoušků se na Ring vypravila omrknout, co je nového. Jak víme již z minulého týdne, změn trati je víc, než se čekalo, teď vám nich můžeme povědět podrobněji.
O novém asfaltu na Flugplatzu víme již dlouho, spekulovalo se ale o tom, jak moc bude změněna hrana, na které se auta dostávala do vzduchu. Ta je, stručně řečeno, pryč a celkově je povrch hladký jako stůl, což paradoxně povede k vyšším průjezdním rychlostem. „Potřebovali byste opravdu rychlé a špatně navržené auto, abyste se skutečně odlepili od asfaltu,” říká Dale Lomas, znalec Severní smyčky známý hlavně z webu BridgeToGantry.com, který už si inovovanou trať pochopitelně projel. Auta tedy nebudou skákat, ale bude tu možné jezdit o to rychleji, zejména za Flugplatzem, jak Lomas dále uvádí.
Další, poněkud překvapivou změnou, o které se dříve nemluvilo, jsou přepracované okraje výjezdů z oblouků Brünnchen a Stefan Bellof-S . Dříve tam bývaly pásy hrubého povrchu, které se daly skoro považovat za součást trati a také se po nich běžně jezdilo. Nahradily je dlažební kostky a už s fotografií je jasné, že je vhodné se od nich držet dál. Nově je dlažba „zubatá” a pro podvozek auta bude opravdu náročné, pokud byste tu chtěli jezdit běžně. Navíc tu bude určitě menší přilnavost než na asfaltu.
Zásadní novinkou je také organizace dopravy u „turistického” vjezdu. Příjezd je v podstatě stále stejný, z kruhového objezdu rovně a pak doprava přes brány na posvátný asfalt. Na výjezdu ovšem vznikla „zkratka”, která vás nepustí jinudy než přes parkoviště u Devil's Diner, ať už budete chtít zaparkovat nebo jen projet a zamířit pryč. Je to podle nás velice riskantní podnik, protože už v minulosti bylo občas velice obtížné se přes toto parkoviště dostat. Domníváme se, že při opravdu nabitých dnech bude potřeba velkého množství lidí na zajištění plynulého provozu a na výjezdu z trati se beztak mohou tvořit dlouhé kolony.
Tohle všechno se dozvíte na videu níže, které je průvodcem ne ani tak po změnách trati samotné, ale spíš po tom, jak na Nordschleife vůbec přijet a jak se tam chovat. Jeho součástí je také plný popis uspořádání dopravy u obou vjezdů, lze se také podívat na nový povrch na Flugplatzu.
Pro veterány Zeleného pekla je video asi zbytečné, za shlédnutí stojí snad jen pasáž o parkovišti. Pokud jste tam ale nikdy nebyli, je velice vhodné na něj mrknout. A pokud tam máte strach se svým slabým autem, jet, podívejte se také - po okruhu se prohání Citroën Berlingo a normální produkční Seat Mii, s maximálně 75 koňmi výkonu.
Druhé video níže ukáže trochu rychlejší jízdu a je onboardem celého kola bez komentářů, nebo aspoň bez dobře slyšitelných komentářů. Můžete tu hledat změny, které jsme popsali v tomto i v minulém článku. Anebo si jen můžete užívat jedno z prvních onboard videí Ringu roku 2016.
Video z Lomasova BMW ukáže některá změněná místa. Zde Flugplatz
Takhle vypadala nová „zkratka” po sjezdu z trati směrem na parkoviště těsně před dokončením
Vlevo původní schéma parkoviště, vpravo nové i se „zkratkou”
Video Dalea Lomase je i dobrý průvodce pro ty, co jedou na Ring prvně
Druhé video je v podstatě onboard, zajetý trochu rychleji. Nové kostky za Brünnchenem jsou vidět, ale pilot na ně nenajíždí. Asi ví proč
Zdroje: Bridge To Gantry poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie