Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Změny na Nordschleife detailně: na Flugplatzu už se nelétá, cesta ven překvapí
25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Ring přes zimu doznal řady změn. Na Flugplatzu už se jezdí jen s koly na zemi, při sjíždění z okruhu musíte přes celé parkoviště.
Severní smyčka Nürburgringu je po zimě a během ní provedených úpravách opět otevřena veřejnosti. První otvírací den byl v neděli a spousta fanoušků se na Ring vypravila omrknout, co je nového. Jak víme již z minulého týdne, změn trati je víc, než se čekalo, teď vám nich můžeme povědět podrobněji.
O novém asfaltu na Flugplatzu víme již dlouho, spekulovalo se ale o tom, jak moc bude změněna hrana, na které se auta dostávala do vzduchu. Ta je, stručně řečeno, pryč a celkově je povrch hladký jako stůl, což paradoxně povede k vyšším průjezdním rychlostem. „Potřebovali byste opravdu rychlé a špatně navržené auto, abyste se skutečně odlepili od asfaltu,” říká Dale Lomas, znalec Severní smyčky známý hlavně z webu BridgeToGantry.com, který už si inovovanou trať pochopitelně projel. Auta tedy nebudou skákat, ale bude tu možné jezdit o to rychleji, zejména za Flugplatzem, jak Lomas dále uvádí.
Další, poněkud překvapivou změnou, o které se dříve nemluvilo, jsou přepracované okraje výjezdů z oblouků Brünnchen a Stefan Bellof-S . Dříve tam bývaly pásy hrubého povrchu, které se daly skoro považovat za součást trati a také se po nich běžně jezdilo. Nahradily je dlažební kostky a už s fotografií je jasné, že je vhodné se od nich držet dál. Nově je dlažba „zubatá” a pro podvozek auta bude opravdu náročné, pokud byste tu chtěli jezdit běžně. Navíc tu bude určitě menší přilnavost než na asfaltu.
Zásadní novinkou je také organizace dopravy u „turistického” vjezdu. Příjezd je v podstatě stále stejný, z kruhového objezdu rovně a pak doprava přes brány na posvátný asfalt. Na výjezdu ovšem vznikla „zkratka”, která vás nepustí jinudy než přes parkoviště u Devil's Diner, ať už budete chtít zaparkovat nebo jen projet a zamířit pryč. Je to podle nás velice riskantní podnik, protože už v minulosti bylo občas velice obtížné se přes toto parkoviště dostat. Domníváme se, že při opravdu nabitých dnech bude potřeba velkého množství lidí na zajištění plynulého provozu a na výjezdu z trati se beztak mohou tvořit dlouhé kolony.
Tohle všechno se dozvíte na videu níže, které je průvodcem ne ani tak po změnách trati samotné, ale spíš po tom, jak na Nordschleife vůbec přijet a jak se tam chovat. Jeho součástí je také plný popis uspořádání dopravy u obou vjezdů, lze se také podívat na nový povrch na Flugplatzu.
Pro veterány Zeleného pekla je video asi zbytečné, za shlédnutí stojí snad jen pasáž o parkovišti. Pokud jste tam ale nikdy nebyli, je velice vhodné na něj mrknout. A pokud tam máte strach se svým slabým autem, jet, podívejte se také - po okruhu se prohání Citroën Berlingo a normální produkční Seat Mii, s maximálně 75 koňmi výkonu.
Druhé video níže ukáže trochu rychlejší jízdu a je onboardem celého kola bez komentářů, nebo aspoň bez dobře slyšitelných komentářů. Můžete tu hledat změny, které jsme popsali v tomto i v minulém článku. Anebo si jen můžete užívat jedno z prvních onboard videí Ringu roku 2016.
Video z Lomasova BMW ukáže některá změněná místa. Zde Flugplatz
Takhle vypadala nová „zkratka” po sjezdu z trati směrem na parkoviště těsně před dokončením
Vlevo původní schéma parkoviště, vpravo nové i se „zkratkou”
Video Dalea Lomase je i dobrý průvodce pro ty, co jedou na Ring prvně
Druhé video je v podstatě onboard, zajetý trochu rychleji. Nové kostky za Brünnchenem jsou vidět, ale pilot na ně nenajíždí. Asi ví proč
Zdroje: Bridge To Gantry poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 27 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 26 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins