Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Zelení a Socialisté chtějí v Německu zavést paušální limit 130 km/h na dálnicích
18.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jedna z posledních silničních oáz klidu musí dříve či později vyschnout. Kdy? Možná už letos. Neomezená rychlost na německých dálnicích je znovu v ohrožení.
Již před více než rokem jsme publikovali článek o tom, že doba neomezené rychlosti na německých dálnicích se chýlí ke konci. Stalo se tak v souvislosti s výsledkem zemských voleb v Badensku-Württembersku, ve kterých zvítězili Zelení a spolu SPD chtěli pohřbít paušálně neomezenou rychlost na tamních dálnicích alespoň lokálně. Zatím se jim to nepodařilo, to je ale neodrazuje od pokusu vytáhnout stejný krok na celostátní úrovni.
Loni jsme podrobně probírali, proč je paušálně neomezená rychlost v pořádku i proč nemůže odolat věčným snahám o její zrušení, a tak se na tomto místě nebudeme opakovat. Jestli odolá i tentokrát je zatím nejasné, jisté ale je, že znovu Zelení, SPD a další levicové strany již předložily návrh na zavedení celostátního limitu na německých dálnicích na pouhých 130 km/h. Důvody jsou stále stejné: bezpečnost a emise CO2, nic nového navrhovatelé nevymysleli.
Jejich argumentace je ale velmi bídná a v mezičase už ji stihl rozstřílet i německý autoklub ADAC. Podle jeho zjištění je odvolávání se na snížení produkovaných emisí CO2 směšné, neboť by v souvislosti se zavedením limitu znamenalo změnu o pouhé půlprocento. Také odvolávání se na bezpečnost je prý marné - na německých dálnicích dnes auta dosahují průměrné rychlosti 117 km/h a naprostá většina nehod se přitom stává v rychlostech pod 100 km/h, navíc na silnicích s dvěma jízdními pruhy.
Vlastně je otázka, proč SPD a Zelení tento návrh vytahují zrovna nyní, kdy nejsou u voličů příliš oblíbení. U Zelených to tedy ještě pochopit lze, Socialisté ale tuto kartu hrát nemusejí a snaha o opak jim těžko u voličů pomůže. Podle průzkumu ADAC je dnes 82 procent Němců proti zavedení obecného limitu a podobný návrh tedy zřejmě nikomu nepřinese podstatný politický profit. Navíc o stejný krok se tytéž strany pokoušely v roce 2007 a ani tehdy si tím nezískaly „přízeň lidu”.
Že tato otázka Němci tíží je navíc patrné i z právě rozjeté petice na webu 130-danke-nein.de pořádané dalším německým autoklubem Mobil in Deutschland (MiD). Zatím se v ní sešlo 11 tisíc respondentů, pokud se MiD podaří posbírat 100 tisíc podpisů, bude se muset o dané otázce konat referendum. A tak je docela možné, že si Němci přes vůli některých politických stran své rychlostně neomezené dálnice udrží sami.
Podobný vývoj je pochopitelně pouhou teorií, faktem ale je, že nejde jen o věc, která pomáhá zefektivňovat fungování tamní ekonomiky kvůli snazšímu překonávání dlouhých vzdáleností. Významný je také marketingový dopad celé věci. I Američané vědí, že „Autobahnen” pomáhají dělat německá auta lepšími a ztráta podobné výsady by tamním značkám jistě ubrala na lesku.
Buď jak buď je dnešek tak trochu černým dnem pro německé motoristy. K výše zmíněnému se přidal i krach provozovatele Nürburgingu a Nordschleife, další ikony německého motorismu. Snad se vše ještě v dobré obrátí...
Že neomezená rychlost představuje na německých dálnicích nějaký problém může tvrdit akorát někdo, kdo po nich nikdy nejel. Přesto je znovu v ohrožení...
Zdroje: německý tisk, ADAC, Mobil in Deutschland
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva