Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Za jaké závady nejčastěji vyhazují od STK Němce? Oproti Česku je to jiný svět
24.10.2020 | Petr Prokopec
Z Německa se k nám dováží spousta aut a leckdo si myslí, že Němci mají všechno v pořádku. Není to pravda, od STK vyhazují přes třetinu aut, hlavní problémy jsou ale jiné než u českých aut.
Technickou kontrolou či její obdobou musí procházet vozy po celé Evropě. Výjimkou není ani Německo, kde stejně jako u nás je součástí také měření emisí. Tamní stanice technické kontroly je však donedávna kontrolovaly v jednom ohledu poněkud pofidérně. Auta vyrobená od roku 2006 totiž procházela kontrolou emisí jen tím způsobem, že byla připojena na diagnostiku a pokud elektronika vozu nehlásila žádný problém, motoristé dostali kýžené razítko. Měření emisí přímo u výfuku se provádělo jen u starších vozů, které byly v jasné menšině.
Od roku 2018 se ale vše změnilo, nejspíše i pod vlivem dieselového skandálu Volkswagenu. Od té doby musí všichni motoristé procházet „fyzickou” kontrolou výfukových plynů a následky jsou pozoruhodné. Od té doby tak německé STK právě v této oblasti nachází nejvíce problémů, za které od kontroly řidiče vyhodily. A jejich odstranění bývá někdy hodně nákladnou záležitostí.
Pokračujme ale chvíli obecněji. Technické kontroly u našich sousedů provádí organizace TÜV, Dekra, KüS a GTÜ. Poslední zmíněná zveřejnila data, dle kterých bylo během prvních třech kvartálů letošního roku zkontrolováno 3,6 milionu aut. Z této porce více než 62 procent mohlo zamířit zpátky na silnice, což je relativně malý počet - pro 38 procent Němců znamenala návštěva STK dočasnou stopku.
Jak už jsme zmínili, největší část propadla kvůli problémům s antiemisními systémy (27 %), což je docela jiný stav než u nás. Teprve poté přichází na řadu klasičtější potíže v podobě špatných světel (25 %), brzd (14 %) a pneumatik (13,4 %). Experti technických kontrol však rovněž dodávají, že průměrný věk aut v Německu narostl na 9,6 roku. Souběžně s tím se tak zvedl i počet individuálních závad, nikoliv však jen u starších vozů.
Výčet problémů narostl v souvislosti se stále komplexnějšími anti-emisními systémy, na které navíc lidé v uplynulých letech v rámci údržby prakticky nebrali ohled. Jednoduše proto, že stát po nich nic v tomto ohledu ani nevyžadoval. Za tuto „dovolenou“ teď musí Němci zpětně zaplatit. Pokud totiž nedojde k odstranění systémů, vozy nedostanou potřebné nálepky a na silnice dále nesmí.
Závady, za které se nejčastěji vyhazuje od německých STK dle GTÜ
1. Emisní a výfukové systémy - 27 %
2. Světlomety, elektronika - 24,9 %
3. Brzdový systém - 14,2 %
4. Kola, pneumatiky, zavěšení, nápravy - 13,4 %
5. Šasí, rám, konstrukce - 7,8 %
Němci během loňského roku na tamních STK nejčastěji dojížděli na výfukové a emisní systémy. To je docela překvapivé, dáno je to ale hlavně tím, že od roku 2006 byla auta v této oblasti kontrolovány jen přes diagnostiku, nikoliv fyzicky. Foto: GTÜ
Zdroj: GTÜ
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva