Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Za cenu Škody Octavia můžete mít pár let starý a sotva jetý japonský sporťák s německou technikou, je to stroj jiného kalibru
7.12.2024 | Petr Prokopec
Nic proti Octavii, zvlášť ne v jejích lepší verzích, ale ani provedení RS nemá šanci v očích nadšence vyrovnat to, co dokáže stroj jako Toyota Supra A90, klidně šestiválcová zadokolka s karoserií sportovního kupé. Jak se bude dál vyvíjet její hodnota, nevíme, teď ale míří níž a níž.
Pokud dnes zatoužíte po Toyotě Supra čtvrté generace, navíc nedotčené tuningem, můžete za ni snadno zaplatit víc než třeba za fungl nové Porsche 911. A jakmile je u toho nízký nájezd, jste spíš v teritoriu Ferrari. To je opravdu pozoruhodný vývoj, na který mělo velký vliv zklamání z nástupce, který dorazil v roce 2019. Nešlo totiž o výkladní skříň japonských technologií, jako tomu bylo v předchozím případě, nýbrž spíš o BMW Z4 zabalené do karoserie kupé.
Toyota před pár dny přišla s labutí písní tohoto modelu, v příštím roce tedy nejspíš Supra zmizí z nabídky. A jakkoli Japonci naznačili, že můžeme počítat i s generací šestou, ta již čistě spalovací pohon nedostane. To by mohlo vést k podobnému zhodnocení čísla pět, ovšem v současné době stále ještě v zákaznících převládají negativní emoce a vývoji ceny vozu vládnou klasické mechanismy. Kupé tedy v bazarech na hodnotě soustavně ztrácí a jeho ceny se dostaly tak nízko, že najednou mohou lákat i zájemce o úplně jiné vozy.
Všimli si toho kolegové z britského Car Throttlu, kde vládnou v případě hodnoty ojetin ještě krutější poměry, ovšem i českou optikou jsou dnes ojeté Supry A90 levné. Tři čtyři roky staré a sotva jeté kusy, které zdolaly okolo 50 tisíc km, pořídíte už od asi 950 tisíc Kč. To je v momentě, kdy Škoda Octavia RS startuje na 1 059 900 Kč, opravdu zajímavá cena.
Je pochopitelné, že za nejnižší ceny nedostanete verzi s třílitrovým šestiválcem, nýbrž základní provedení osazené dvoulitrovým čtyřválcem. To má k dispozici 258 koní, jež na zadní kola přenáší osmistupňový automat. S tímto pohonným ústrojím Supra zvládá sprint na stovku za 5,2 sekundy, přičemž její rozlet brzdí omezovač na 250 km/h, které jsou konečnou také pro třílitr. S ním jste na stovce za 4,3 sekundy, respektive o tři desetiny déle při volbě manuálu.
Se silnějším motorem jsou spojeny ceny o něco vyšší, také ale můžete čekat větší propad ceny. Jako nová s ním totiž Supra vychází na 1 900 000 Kč, v bazarech vám ale bude stačit zhruba 1,1 až 1,2 milionu korun znovu na dva tři roky stará auta, která nemají najeto ani 50 tisíc kilometrů. Jsou to vážně lákavé nabídky, které navíc nemusí trvat věčně. Současná Supra opravdu není taková legenda jako její čtvrtá generace, na dramatický růst její hodnoty bylo třeba vyčkat skoro 20 let, neboť výrobu Toyota ukončila již v roce 2002.
Je tak dost dobře možné, že za rok, kdy si již Supru jako novou nebudete moci objednat, najednou ceny přestanou klesat. Zvlášť auta osazená manuálem mohou oslovovat nadšence i sběratele, neboť skutečně může jít o vůbec poslední takový počin v historii daného modelu. Toyota navíc vyrukovala s celou řadou sběratelských edic, u nichž by obrat mohl být ještě razantnější.
Supra se třeba v roce 2021 ukázala v edici Jarama Racetrack Edition, přičemž k mání bylo pouze 90 kusů. Kromě modrého laku se dočkala třeba karbonových dekorů uvnitř, technika však zůstala ve standardním stavu. I tohle je jedno z aut, které dnes nemusí být drahé. A v budoucnu může stát miliony. Foto: Toyota
Inspirace: Car Throttle, Zdroj dat: Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
před hodinou - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
včera - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 14:38
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
- V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho 14.12.2024
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 13.12.2024
Nejnovější články
- Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
před 21 minutami - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
před hodinou - Škoda začala odhalovat své nejdražší modely v novém, prý dostanou nejlepší aerodynamiku v historii firmy
před 2 hodinami - Shaquille O'Neal si nechal předělat elektrický Lucid na auto, jaké nemá nikdo jiný, zdobí ho nápis Diesel
před 3 hodinami - Luxusní silniční stíhač z Francie skončil po výrobě pouhých 806 aut, jeden hezký je teď k mání jako úžasný symbol doby
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva