Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Výkonné a přitom praktické ojetiny do 400 tisíc Kč: dostupná síla pro každý den
29.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Existují auta, které jsou silná. Pak jsou tu taková, která jsou praktická. A pak existují ta, co jsou relativně dostupná. Tato spojují vše zmíněné dohromady.
Představte si tu situaci - chcete mít jen jedno auto, protože nechcete platit dvě pojištění, udržovat dvě auta nebo třeba hledat způsob, jak získat dvě parkovací karty, pokud se s takovými věcmi musíte vypořádávat. Zároveň potřebujete, aby ten vůz byl aspoň trochu praktické - aby převezl rodinu a aby se s ním dalo zajet do hobbymarketu. A také chcete jezdit aspoň trochu rychle, takže nic jako 1,6 TDI nepřipadá v úvahu. Zároveň ale nemáte milion a půl na nový silný vůz, co teď?
Jednoduchou odpovědí je trh ojetých aut. Představili jsme si situaci nastíněnou výše, dali si dolní hranici výkonu 250 koní, maximum 10 let stáří, alespoň čtveřici dveří a horní hranici ceny 400 tisíc korun. A začali hledat. Výsledkem je deset aut, či snad spíše skupin aut, které splňují zmíněná kritéria.
Výsledkem je rozmanitá směsice aut, protože silný a praktický nutně neznamená sportovní a naopak sportovně laděný nutně neznamená nepraktický vůz. Máme tak vedle sebe vedle sebe ostré hatchbacky, kombíky, diesely a benzíny, manuály i automaty. Jediné, co tu není, jsou vozy SUV. Pokud tedy jsou vaše potřeby podobné jako naše kritéria, tady si dost možná vyberete.
Audi S3/VW Golf VI R
Druhá generace Audi S3 nabídla dvoulitrový turbomotor o 265 koních s pohonem všech kol Quattro. Podobně, vrcholný Golf R šesté generace dostal dvoulitrové turbo o 270 koních místo 3,2 VR6 a také pohon všech kol, tentokrát ovšem nazvaný 4Motion. Obě auta byla k mání v tří- i pětidveřové variantě; S3 dostalo jméno Sportback a trochu prodlouženou záď, byť to skutečný kombík není. Méně nápadný bude asi Golf, pokud toužíte po splynutí s davem, o fous praktičtější bude S3. Tahle auta jsou rychlá až až a každodennímu ježdění vyloženě fandí.



Audi S4/BMW 335i/Mercedes-Benz C 350
První německé trio tohoto seznamu nabídne šestiválcové motory, několik různých typů karoserií a jak je u těchto značek tradiční, také poměrně bohatou výbavu. U Audi dostanete pohon všech kol Quattro a u BMW a Mercedesu si můžete vybrat mezi zadokolkou a pohonem všech kol. M3 nebo verze AMG se na rozdíl od S4 do 400 tisíc korun nevejdou.
Audi A6 3,0 V6 TDI/BMW 535d/Mercedes-Benz E 350 CDI
U aut německého trojlístku o třídu větších splní kritéria ceny a výkonu dieselové šestiválce. V tomto případě bychom pokládali manuální převodovku za ještě vzácnější, jinak platí to, co výše - čtyřkolky či zadokolky a poměrně široký výběr co do stavu, kilometrového proběhu i stáří.
Mazda 3 MPS
Poslední generace ostré „trojky” možná designově není zrovna nádherná, ale 260 koní 2,3litrového čtyřválce umí protočit přední kola i na trojku, pokud je vlhko. Tahle auta se dají najít i s proběhem hluboko pod 100 tisíc km. Pomalu s nimi ale nejezdil nikdo, takže nízký proběh se nemusí rovnat malému opotřebení. Můžete natrefit jak na kompletně sériové kousky, tak i na vozy s výkonem vyhnaným nad 300 koní. V obou případech to budou auta poměrně vzácná a zajímavá, vzhledem k životnosti bychom se ale radši drželi série.
Opel Insignia OPC
Insignia OPC je v základu čtyřkolka a novější verze mají 325 koní, což vážně není málo ani na takhle těžké auto. Na výběr bylo mezi manuálem a automatem a také z třech typů karoserie. Do 400 tisíc korun je výběr víc než slušný - výkonné Opely až na výjimky ceny nikdy dobře nedržely, v pozici kupujícího na trhu ojetin to není na škodu.
Seat Leon II Cupra R
Dotčený Leon je k nerozeznání podobný modelům Altea a Toledo ze stejné doby, zejména zepředu - zezadu to už je trochu něco jiného. Vypadá trochu jako MPV a design středové konzole palubní desky je přinejmenším hodně zvláštní, ale ve verzi Cupra R s 265 koňmi na předních kolech to není auto pro slečinky. A vzadu má pořád slušný kufr, byť přístupový otvor není z největších a má trochu divný tvar. Jako v podstatě všechno na tomhle autě.
Škoda Superb V6/VW Passat VR6
Koncernoví sourozenci byli ještě před pár lety k mání se šestiválcovými benzínovými motory, a to jak s karoserií sedan, tak i kombi. Superb 3,6 V6 jsme kdysi v testu označili za české nebe a Passaty 3,6 FSI jsou technikou k nerozeznání podobné - až na výkon, který je 300 koní oproti 260 koní Superbu. Jen je potřeba myslet na to, že v Passatu V6 budete vypadat jako dálniční policie, tedy pokud někdo verzi V6 zdálky rozezná...
Subaru Impreza WRX/WRX STI
Někdejší legenda rallye se pro běžné silnice prodávala vždycky jen s karoserií sedan - až na třetí generaci, kdy byla zase k mání zprvu jen jako hatchback, sedan přišel až později. Pětidveřová karoserie je jistě praktičtější, byť hatchback tu kvůli vysoké podlaze zas tak velký kufr neměl. A z celého seznamu budete v ostré Impreze nápadní nejvíc. Výběr tu je v cenovém limitu poměrně úzký, většina Imprez je dražších, tahle auta si slušně drží cenu. Ale dá se...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pozor na loupání znaku rychlého čínského Porsche za cenu Octavie, za jeho krádež můžete jít sedět
před 10 hodinamiPrvní elektrický muscle car ostudně selhal ve sprintu. V tom jediném, co má umět, mu zadek nakopalo rodinné SUV
včeraDvě z největších silničních stíhaček automobilových dějin si to rozdaly ve sprintu, je to souboj aut za víc než 300 milionů
26.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Moto3 na čele překvapivě dva Italové: Bertelle a Nepa 15:13
- Gutierrez: Šance v Moto2- pro jezdce z MotoE včera 18:00
- PT Grand Prix Thajska bez Jorgeho Martina, kdy se vrátí? včera 14:00
- Nová motorka, nový začátek. Salač chce do desítky, těší se na brněnský okruh včera 10:03
- Od 2025 změna časového programu 26.2.2025
Nejčtenější články
Bugatti, které po 4 měsících zruinovalo autopůjčovnu, nikdo nechce koupit. Ani 25 milionů za něj majiteli nebylo dost
29.1.2025Černé vlajky u Ferrari? Němci vyzkoušeli čínský supersport, který nabízí přes 1 200 koní za cenu 541koňového Porsche
29.1.2025Nový Trumpův ministr zrušil americkou obdobu limitů emisí a spotřeby aut v EU, naplno odhalil pokrytectví za ní
30.1.2025Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025Alfa Romeo se prostě chce zabít. Přechod na elektromobily sice zrušila, nová Giulia ale stejně nebude normální auto
30.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva