Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Výkonné a přitom praktické ojetiny do 400 tisíc Kč: dostupná síla pro každý den
29.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Existují auta, které jsou silná. Pak jsou tu taková, která jsou praktická. A pak existují ta, co jsou relativně dostupná. Tato spojují vše zmíněné dohromady.
Představte si tu situaci - chcete mít jen jedno auto, protože nechcete platit dvě pojištění, udržovat dvě auta nebo třeba hledat způsob, jak získat dvě parkovací karty, pokud se s takovými věcmi musíte vypořádávat. Zároveň potřebujete, aby ten vůz byl aspoň trochu praktické - aby převezl rodinu a aby se s ním dalo zajet do hobbymarketu. A také chcete jezdit aspoň trochu rychle, takže nic jako 1,6 TDI nepřipadá v úvahu. Zároveň ale nemáte milion a půl na nový silný vůz, co teď?
Jednoduchou odpovědí je trh ojetých aut. Představili jsme si situaci nastíněnou výše, dali si dolní hranici výkonu 250 koní, maximum 10 let stáří, alespoň čtveřici dveří a horní hranici ceny 400 tisíc korun. A začali hledat. Výsledkem je deset aut, či snad spíše skupin aut, které splňují zmíněná kritéria.
Výsledkem je rozmanitá směsice aut, protože silný a praktický nutně neznamená sportovní a naopak sportovně laděný nutně neznamená nepraktický vůz. Máme tak vedle sebe vedle sebe ostré hatchbacky, kombíky, diesely a benzíny, manuály i automaty. Jediné, co tu není, jsou vozy SUV. Pokud tedy jsou vaše potřeby podobné jako naše kritéria, tady si dost možná vyberete.
Audi S3/VW Golf VI R
Druhá generace Audi S3 nabídla dvoulitrový turbomotor o 265 koních s pohonem všech kol Quattro. Podobně, vrcholný Golf R šesté generace dostal dvoulitrové turbo o 270 koních místo 3,2 VR6 a také pohon všech kol, tentokrát ovšem nazvaný 4Motion. Obě auta byla k mání v tří- i pětidveřové variantě; S3 dostalo jméno Sportback a trochu prodlouženou záď, byť to skutečný kombík není. Méně nápadný bude asi Golf, pokud toužíte po splynutí s davem, o fous praktičtější bude S3. Tahle auta jsou rychlá až až a každodennímu ježdění vyloženě fandí.
Audi S4/BMW 335i/Mercedes-Benz C 350
První německé trio tohoto seznamu nabídne šestiválcové motory, několik různých typů karoserií a jak je u těchto značek tradiční, také poměrně bohatou výbavu. U Audi dostanete pohon všech kol Quattro a u BMW a Mercedesu si můžete vybrat mezi zadokolkou a pohonem všech kol. M3 nebo verze AMG se na rozdíl od S4 do 400 tisíc korun nevejdou.
Audi A6 3,0 V6 TDI/BMW 535d/Mercedes-Benz E 350 CDI
U aut německého trojlístku o třídu větších splní kritéria ceny a výkonu dieselové šestiválce. V tomto případě bychom pokládali manuální převodovku za ještě vzácnější, jinak platí to, co výše - čtyřkolky či zadokolky a poměrně široký výběr co do stavu, kilometrového proběhu i stáří.
Mazda 3 MPS
Poslední generace ostré „trojky” možná designově není zrovna nádherná, ale 260 koní 2,3litrového čtyřválce umí protočit přední kola i na trojku, pokud je vlhko. Tahle auta se dají najít i s proběhem hluboko pod 100 tisíc km. Pomalu s nimi ale nejezdil nikdo, takže nízký proběh se nemusí rovnat malému opotřebení. Můžete natrefit jak na kompletně sériové kousky, tak i na vozy s výkonem vyhnaným nad 300 koní. V obou případech to budou auta poměrně vzácná a zajímavá, vzhledem k životnosti bychom se ale radši drželi série.
Opel Insignia OPC
Insignia OPC je v základu čtyřkolka a novější verze mají 325 koní, což vážně není málo ani na takhle těžké auto. Na výběr bylo mezi manuálem a automatem a také z třech typů karoserie. Do 400 tisíc korun je výběr víc než slušný - výkonné Opely až na výjimky ceny nikdy dobře nedržely, v pozici kupujícího na trhu ojetin to není na škodu.
Seat Leon II Cupra R
Dotčený Leon je k nerozeznání podobný modelům Altea a Toledo ze stejné doby, zejména zepředu - zezadu to už je trochu něco jiného. Vypadá trochu jako MPV a design středové konzole palubní desky je přinejmenším hodně zvláštní, ale ve verzi Cupra R s 265 koňmi na předních kolech to není auto pro slečinky. A vzadu má pořád slušný kufr, byť přístupový otvor není z největších a má trochu divný tvar. Jako v podstatě všechno na tomhle autě.
Škoda Superb V6/VW Passat VR6
Koncernoví sourozenci byli ještě před pár lety k mání se šestiválcovými benzínovými motory, a to jak s karoserií sedan, tak i kombi. Superb 3,6 V6 jsme kdysi v testu označili za české nebe a Passaty 3,6 FSI jsou technikou k nerozeznání podobné - až na výkon, který je 300 koní oproti 260 koní Superbu. Jen je potřeba myslet na to, že v Passatu V6 budete vypadat jako dálniční policie, tedy pokud někdo verzi V6 zdálky rozezná...
Subaru Impreza WRX/WRX STI
Někdejší legenda rallye se pro běžné silnice prodávala vždycky jen s karoserií sedan - až na třetí generaci, kdy byla zase k mání zprvu jen jako hatchback, sedan přišel až později. Pětidveřová karoserie je jistě praktičtější, byť hatchback tu kvůli vysoké podlaze zas tak velký kufr neměl. A z celého seznamu budete v ostré Impreze nápadní nejvíc. Výběr tu je v cenovém limitu poměrně úzký, většina Imprez je dražších, tahle auta si slušně drží cenu. Ale dá se...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda