Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Všechna tato zajímavá auta lze pořídit za méně než 30 000 Kč, jen ne u nás
5.8.2018 | Petr Prokopec
Rozpočet 30 000 Kč na koupi „nového” auta se nezdá být bůhvíjak velký. Za to jistě nic kloudného nepořídíte, řeknou si mnozí. Jenže není to tak docela pravda, i v Evropě lze vybírat.
Pokud patříte mezi fanoušky Top Gearu, jistě si vzpomenete na mnohé road tripy, jichž se účastnila ojetá auta. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May na jejich pořízení dostávali velice malé částky, paradoxně však i za málo peněz pánové často dokázali pořídit slušnou porci muziky. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby si řada lidí myslela, že vše je pouze nahrané a skutečná cena ojetin byla vyšší, než naznačil scénář. Jenže tak tomu opravdu nebylo.
Nesmíme zapomínat, že Top Gear je britský pořad a ve Velké Británii je situace na trhu ojetin docela jiná než u nás. Dáno je to více faktory od obecně jiného přístupu k ojetým autům jako takovým po jejich složitější udržování při životě, které jsou dále umocněny tím, že se jezdí vlevo a pro zbytek Evropy tedy mají volant „na špatné straně vozu”. Není to nic neřešitelného, ale konverze není zadarmo, takže zatímco rozdíly v cenách ojetin v ČR a v Německu se obvykle rychle smývají kvůli možnosti snadno prodat německou ojetinu zde či naopak, Velká Británie si více žije svým vlastním životem.
Právě to nás v těchto horkých dnech přivábilo k britskému webu Autotrader, kde jsme tak trochu kráčeli ve stopách Jezzy a jeho kolegů. Nehledali jsme ovšem jedno auto, chtěli jsme vám ukázat více vozů, které jsou alespoň něčím zajímavé (výkonné, zábavné, komfortní, praktické...) a přitom se dají koupit za cenu, za kterou u nás nekoupíte prakticky nic kloudného.
Limitem tedy bylo pouhých tisíc liber (cca 28 700 Kč), u nás skutečně cena leda nudného či nepojízdného vraku. Níže tedy najdete deset tipů na takové, zcela konkrétní vozy, které jsou zajímavé, vypadají slušně, mají platnou britskou STK (MOT) nebo alespoň snadno odstranitelné problémy, které ji zajistí. Řazeny jsou abecedně, neboť jak zjistíte, většina vozů je k mání právě u horní cenové hladiny. Tytéž modely lze pak sice pořídit ještě levněji, ovšem mají již větší nájezd a jsou v horším stavu. Nebo stačí přidat pár tisíc a vybírat z ještě zajímavějších kousků.
Pochopitelně, ukazujeme vám je primárně pro zajímavost, někdy jde opravdu o zlomek místních cen srovnatelných vozů, to zejména v případě škodovek. Nikdo ale nikomu nebrání se pro podobné auto do Británie vydat. Doprava vás nezruinuje a přestavba na levostranné řízení nebude s pár použitými díly též nic extrémně drahého.
Alfa Romeo GT 1,9 JTDM (2006)
Možná vám může připadat podivné, že zrovna my zvažujeme koupi Alfy Romeo, navíc s dieselovým motorem. Nicméně kupé GT nám vždy připadalo přitažlivé. V tomto případě tu navíc máme rok výroby 2006, relativně nízký nájezd 80 tisíc mil (cca 129 tis. km), manuální převodovku či platnou MOT (mimochodem, v Británii musí na test auta starší tří let každoročně) platný do konce září. To vše přitom může být vaše za 990 GBP (28 400 Kč).



Audi A4 Cabriolet 2,5 TDI (2003)
U dieselů ještě nějakou chvíli zůstaneme, z Itálie se ovšem přesuneme do Německa. A rovnou přitom sundáme i střechu. A4 Cabriolet má dle stávajícího majitele oslnit hlavně spotřebou, která se v reálu pohybuje pod 8 l/100 km. Nájezd pak sice je vyšší (167 844 GBP/270 061 km), to by ale příliš nevadilo. Horší je nutnost výměny senzorů ABS, kvůli nimž vůz neprošel MOT, zrovna ty vás ale i v neautorizovaném servisu vyjdou na nějaké 3 000 Kč. Přidejte si to k ceně pouhých 670 GBP (19 200 Kč) a budete s obtížemi věřit, co je také možné v Británii koupit.
BMW 330Ci (2003)
Pokud by toto auto mělo volant na levé straně a jeho majitel jej nabízel za stejných 995 GBP (28 500 Kč), za jaké je mnichovské kupé k mání na ostrovech, telefon by mu pod náporem hovorů explodoval během pouhých pěti minut. Ostatně posuďte sami, nakolik se vám bude zvyšovat tep. Máme tu totiž řadový atmosférický třílitrový šestiválec, jehož 234 koní míří skrze manuál na zadní kola. K tomu přihoďte kůží čalouněná sportovní sedadla, klimatizaci, parkovací senzory či platnou MOT. Asi není nutné nic dodávat.
Jaguar XJ 4.0 V8 (1999)
Pokud budete majitelem postarší německé limuzíny, dočkáte se od řady lidí negativních komentářů. Něco takového se vám v předcházející generaci Jaguaru XJ rozhodně nestane. V tomto případě navíc můžete počítat s prodlouženým rozvorem, koženým čalouněním, klimatizací či tempomatem. Posledních 22 let měla limuzína jednu ženskou majitelku, jež pravidelně dodržovala servisní prohlídky. Vůz má navíc na rok platnou MOT, pod kapotou lze počítat s 294 koňmi a tedy se stovkou pod sedm sekund. A cena? Baťovských 999 liber (28 800 Kč).
Lexus IS 220d (2006)
Pro japonskou automobilku byly diesely vždy jen nutností, kterou zařadila do výrobního programu pouze kvůli Evropě. Dnes již takové ústupky dělat nemusí, místo „naftožroutů“ totiž boduje s hybridy. Nicméně jakkoliv ty jsou spojeny s nemalými výkony či papírově velmi nízkou spotřebou, žádný vám nenabídne kombinaci manuálu a pohonu zadních kol, jakou dostal IS 220d do vínku. V případě tohoto exempláře je nutná lehčí oprava stabilizace, jež narušuje intenzivní akceleraci, pojízdný ale Lexus je. A stát vás bude 980 GBP (28 200 Kč).
Mazda RX-8 Kuro (2007)
V případě posledního vyráběného vozu s Wankelem pod kapotou tak trochu vstupujeme na tenký led. RX-8 totiž sice stojí rovný tisíc liber (28 800 Kč), nicméně majitel zmiňuje nutnou výměnu chladiče. Může se proto stát, že váš rozpočet na opravy bude třeba trochu navýšit. Na druhou stranu však získáte limitovanou edici Kuro, která vznikla v pouhých 500 exemplářích. Ta sice stejně jako standard počítá s 231 koňmi, nicméně je páruje se speciálním černým lakem a béžovým koženým interiérem.
Mitsubishi FTO 2.0 V6 (1995)
O tomto japonském kupé jste možná ještě neslyšeli. To ovšem neznamená, že jde o nezajímavý vůz. Pod kapotou skrývá dvoulitrový šestiválec, jenž produkuje nemalých 203 koní. Ty sice míří na nesprávnou stranu, tedy na přední kola, a navíc je přenáší automat, pod deset sekund ale stovku dáte. Podstatné ovšem je, že veškerá mechanika je v naprostém pořádku. Nedotčený je také lak, stejně jako interiér. A aby toho nebylo málo, kupovat nebudete muset ani nové pneumatiky. Na nemalou porci zábavy vám tak postačí jen zaplatit pořizovací cenu 1 000 GBP (28 800 Kč).
Range Rover 4.0 V8 (2000)
Pokud toužíte po luxusním SUV, nemusíte se omezovat na postarší BMW X5. Zvláště když Range Rover vypráská Němce kdekoliv mimo zpevněný asfalt. Ovšem ani na něm nepůjde o tragéda, máme zde totiž čtyřlitrový osmiválec s takřka dvěma stovkami koní. Zapotřebí je sice vyřešit problém s Lambda sondou, nepůjde ale o nic hrozného, auto má novou MOT platnou na dalších dvanáct měsíců. Počítat pak lze i s klimatizací, střešním oknem či vyhřívanými předními sedadly. A rovněž cenou 990 liber (28 500 Kč), za kterou dostanete vůz s nájezdem 119 162 mil (191 732 km).
Škoda Octavia RS (2005)
Dosud jste si nevybrali? Nevadí, právě jsme vytáhli z rukávu eso, jež je v českých bazarech k mání stále draze. V těch britských vás ale Octavia RS může vyjít i na méně než 990 GBP (28 500 Kč), které stojí tento kus. V jeho případě se dočkáte první generace ostrého českého liftbacku s přeplňovanou jedna-osmou a 180 koňmi. Stovku zvládne za 8,5 sekundy, i přes pohon předních kol. Majitel navíc zmiňuje nový řemen či vodní pumpu, stejně jako pneumatiky. MOT na 12 měsíců naznačuje, že tohle auto bude fit.
Volkswagen Golf GTI (2002)
Co by to bylo za seznam, kdyby v něm chyběl nejlegendárnější z hot hatchů. V tomto případě jde o nemilovanou čtvrtou generaci, která stejně jako výše zmíněná Octavia RS počítá s 1,8litrovým turbomotorem. Neliší se ani výkon, ani koncepce, místo pohledného žlutého laku si ale budete muset vystačit s vcelku nudnou stříbrnou barvou. MOT už dlouho nevydrží, na druhou stranu je tu ale nájezd o třetinu nižší než u českého vozu. A co by možná mohlo působit jako nejzajímavější argument, to je cena, která byla stanovena na 795 liber (22 900 Kč).
Zdroj: Autotrader UK
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
U Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před hodinouČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosuli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 2 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha