Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel

Je to pro dnešní dobu smutně typické, ale novou XC40 vám Volvo prodá už jen draho, navíc s pouhými dvěma motory. V případě pár let starého auta auta úplně té samé generace bazarech si můžete skoro vymýšlet, navíc klidně s třetinovým rozpočtem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel

31.5.2024 | Petr Prokopec

Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel

/

Foto: Volvo

Je to pro dnešní dobu smutně typické, ale novou XC40 vám Volvo prodá už jen draho, navíc s pouhými dvěma motory. V případě pár let starého auta auta úplně té samé generace bazarech si můžete skoro vymýšlet, navíc klidně s třetinovým rozpočtem.

Nejedna hláška z kultovního českého filmu Černí baroni bohužel nesedne už jen na éru, kterou tento film popisuje, ale i na současnost. Kapitán Ořech v něm v jednu chvíli prohlásí: „O tom, co je správné, rozhodujeme my, strana!“ Taková slova za svá přijala už řada velkých automobilek, které se rozhodly, že lidem již nebudou prodávat to, co chtějí, ale to, co samy považují za správné. V některých segmentech tak již nenarazíte na dieselové motory, přestože hlavně k SUV patří máslo k chlebu. Místo toho jsou na výběr benzinové či mnohdy už jen hybridní a elektrické varianty.

Když Volvo XC40 jakožto nejmenší SUV švédské značky přišlo v roce 2017 na svět, bylo možné sáhnout pouze po čistě benzinových či dieselových motorech. O dvě léta později pak nabídku doplnil plug-in hybrid a rok na to i elektromobil. Předloni ovšem automobilka v tichosti přistoupila k faceliftu, s nímž došlo na vyřazení dieselů z nabídky a později i na separaci elektrického provedení. Dnes tak už auto koupíte jen se dvěma benzinovými motory B3 a B4. Jsou to dvoulitry naladěné na 163 resp. 197 koní, kdy i ta nejlevnější varianta startuje kousek nad 1 milionem Kč, ta druhá dokonce na 1 198 000 Kč. Nějakou volbu tedy pořád máte, ale alternativy jsou to zejména ve srovnání s diesely jen špatné a horší.

Vstupenku do klubu majitelů SUV Volva tak dnes paradoxně můžete pořídit lépe a levněji v autobazarech. Na poli ojetin navíc nejste omezeni tím, co dnes automobilka považuje za správné, máte slušnou svobodu volby odpovídající časům nedávno minulým. Vše závisí na vašem rozpočtu - benzinové i dieselové verze dnes startují okolo 330 000 Kč v závislosti na počtu najetých km. Počítat vždy můžete s maximálně šesti-, ale obvykleji pětiletým stářím a s nájezdem pohybujícím se okolo 200 000 km. Tak či onak se jedná o zlomky cen nových aut.

Na vozy, které mají na kontě nájezd v řádu desítek tisíc km a stáří kolem čtyř let, to chce zhruba 470 tisíc korun. Jeden takový kousek z dubna 2020, jehož první majitel najel 70 430 km, proklepli i naši němečtí kolegové z Auto Bildu. Ti zmiňují, že jakkoli Volvo uvnitř použilo jednodušší plasty, kabina celkově působí spíše prémiovým dojmem. Kůží čalouněná sedadla jsou pak pohodlná, a to i na dlouhých cestách. Kritizují však koberec, který je použit na podlaze a dveřních panelech, neboť působí jako magnet na prach a jde velmi špatně vyčistit.

XC40 je kritizováno rovněž kvůli předčasné korozi, což je u Švédů poněkud překvapivé. Problémy měli kolegové také s multimediálním systémem, to je však již známější slabina značky. A je třeba také zmínit, že 19palcová litá kola sice hezky vypadají, ovšem komfort uvnitř snižují. Testované auto používalo ještě přeplňovaný 1,5litrový tříválec o 129 koních (na některých trzích je dál k dispozici s označením T2, v tomto případě si říkal T3), který je... prostě tříválcem a výměnou za svou nekultivovanost nedává ani nízkou spotřebu, s méně než 8,4 litry na sto kilometrů v reálném světě nepočítejte.

Přihodit můžeme ještě pár slov o rané produkci, která měla hlavně softwarové potíže. Zkontrolujte proto, že senzory autonomních brzd fungují, jak mají, a že přehrán byl program modulu automaticky zasílajícího vaši polohu při nehodě záchranným složkám. Malá várka aut pak trpěla i na opěrky zadních sedadel, které nevydržely setrvat ve vzpřímené poloze, stejně jako se do oběhu dostalo i několik exemplářů se špatně připevněným posilovačem brzd.

Pokud si tedy chcete být absolutně jisti, že většina nešvarů je již mimo hru, sáhněte stejně jako kolegové po modelovém roce 2020. „Jejich“ benzinové provedení T3 je přitom aktuálně nabízeno za 23 980 Eur (cca 590 tisíc korun). Stejně staré dieselové modely pak i navzdory nižšímu výkonu (150 koní) startují minimálně o 25 tisíc korun výš, což jen potvrzuje zmínku o lepší vhodnosti dieselového motoru pro tento typ aut. Lidé jsou si toho vědomi, automobilka si ale bohužel jede svou.


Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel - 1 - Volvo XC40 2018 ilustracni foto 01Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel - 2 - Volvo XC40 2018 ilustracni foto 02Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel - 3 - Volvo XC40 2018 ilustracni foto 03
XC40 lze na trhu s ojetinami pořídit již od 330 tisíc korun, za zhruba půl milionu pak můžete mít málo jeté dieselové provedení z roku 2020, u kterého již došlo na vychytání prakticky všech porodních bolístek. Nové auto s horší nabídkou motorů za násobné ceny vedle toho nedává smysl. Foto: Volvo

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše