Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
11.2.2025 | Petr Prokopec
Co má za normálních okolností společného Škoda Octavia s jakýmkoli BMW? Prakticky nic, tohle auto ale s „oktávkou” spojuje jeho skoro nekonečná praktičnost. Šestkové Gran Turismo jako nové auto neuspělo, nebylo moc hezké, o to levnější je ale jako ojeté.
Některé nápady na papíře vypadají skvěle, jakmile se je ovšem pokusíte převést do reality, spíš než s potleskem můžete počítat s bučením publika. Častěji než kdo jiný to v posledních letech prokazují firmy provozující streamovací služby, které se pustily do výroby originálního obsahu. V honbě za co největším počtem odběratelů totiž dávají zelenou snad jakémukoli projektu, který jim přistane na stole. A aby zlákaly slavné tvůrce, dávají jim povětšinou absolutní tvůrčí svobodu. Což sice může přinést skutečný klenot, spíš než ten je nám ale povětšinou překládán další výplach mozku, na který raději zapomenete hned po jeho shlédnutí. Tedy pokud vůbec do konce vydržíte.
Když se od filmařiny přesuneme do světa aut, můžeme jako skvělý námět vnímat BMW 6 Gran Turismo. Tedy vůz, který se v sobě snažil v ideálním poměru namíchat luxus, komfort, praktičnost i styl, vše navíc okořeněné prestižní image. Jenže co nám ve skutečnosti mnichovští v roce 2017 dodali? Do jisté míry podivný dort, za který by se po stránce designové styděli i pejsek s kočičkou. Střešní linie šestkového GT totiž vypadá, jako kdyby za ní byli zodpovědní lidé jinak navrhující modely jako X4 či X6. Ve spodní části vozu se ale překřikovali designéři, kteří se běžně podílí na sedanech či kombících.
Vedení pak nejspíš dospělo k názoru, že urazit nehodlá nikoho, a proto mohl na šestkovém GT ponechat svůj otisk každý z tvůrců. A jakkoli tu máme posun k lepšímu oproti předchozímu BMW 5 Gran Turismo, je to jako kdybychom přelezli z deště pod okap. Uznávají to i kolegové z německého Auto Bildu, kteří proklepli provedení 620d GT z roku 2020. jeho cena přitom po čtyřech letech a 94 078 najetých kilometrech klesla na 27 780 Eur (cca 697 tisíc korun), tedy na úroveň trochu lépe vybavené nové Škody Octavia. Jde o zlomek původní ceny. Vzhled na tom má nemalý podíl, neboť i dle Němců je třeba, aby si na něj člověk zvykal a zvykal.
Pokud nicméně tuto bariéru přejdete, s čím můžete počítat? V případě testovaného vozu s dvoulitrovým turbodieselem, který bez problémů stačí na ucházející dynamiku. Mnohem podstatnější je však jeho spotřeba, neboť reálný 6,5litrový průměr a 66litrová palivová nádrž vedou k dojezdu přes tisíc kilometrů. Něco takového můžete navíc absolvovat nejen s almarou po babičce, ale pomalu i s celý dědictvím, neboť zavazadelník po sklopení zadních sedadel pobere 1 800 litrů. Vzduchový podvozek se přitom stará o váš fenomenální komfort, pro který byla inspirací řada 7.
Ovšem právě podvozek vás může pěkně potrápit, neboť šestkové GT není lehké ani samo o sobě. Navíc dokáže pobrat až 600 kg, čehož mnozí s oblibou využívali. Rozhodně proto zkontrolujte, že vše funguje, jak má, nebo vás servis sežere zaživa. Zvláště když vyloženě spolehlivé není ani řízení, které občas vydá podivné klepavé zvuky. Dojít může i na únik chladiva, což naznačuje problémy s EGR ventilem. A selhat může i celá řada asistenčních systémů, jejichž opravy jsou tak drahé, že byste místo nich pomalu v bazaru pořídili ještě další ojetinu.
Kolegové na nic z toho u testovaného kusu nenarazili, přesto však před verzí Gran Turismo varují, stejně jako před většinou verzí řad 5 a 6. Pokud se totiž podíváte do posledního TÜV Reportu, najdete právě tyto modely až na spodních příčkách. Protože jde navíc tabulkově o velké, těžké a drahé vozy, odpovídá tomu i pojištění. Máme tu tedy vlastně další prestižní vůz z druhé ruky, u kterého je nízká pořizovací cena ojetin vyvážením všeho zmíněného. Koupi tedy rozhodně zvažte, zvláště pokud byste se do ní měli „vysypat“ a nezůstala vám žádná rezerva.



Šestkové GT dokáže odradit vzhledem, navíc není vyloženým držákem. Pokud ale funguje a navíc má dieselový motor, můžete ohromné množství nákladu přepravit pomalu na druhý konec Evropy bez jediné zastávky. Foto: BMW
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinou- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva