Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze
27.11.2022 | Petr Miler
Tohle auto se nedostává do hledáčku naprosté většiny kupců už proto, že většina lidí ani netuší, že vůbec vzniklo. Všestranný německý kombík s přídomkem Country Tourer ale nabízí skutečně i víc než Škoda Superb Combi Scout, stojí ovšem klidně o statisíce míň.
Vybrat ideální auto, pokud si nemůžete dovolit provozovat hned několik vozů odlišného ražení, je docela umění. Většina lidí tak skončí u toho, že neskromně požadují, aby jejich vysněný dopravní prostředek jezdil rychle a zároveň úsporně. Stejně tak má být komfortní i praktický a v neposlední řadě také pohledný, o bezpečnosti ani nemluvě. Něco takového ve výsledku snad ani nelze vyrobit, výrobci se o to ale soustavně pokouší. Svého času mezi ně patřil i Opel, který v roce 2013 představil Insignii Country Tourer.
Po základním sedanu, liftbacku a kombíku se tak jednalo o již čtvrtou verzi tohoto kdysi nadějného modelu střední třídy. Právě ta měla nejblíže k vozu, který vám splní veškerá vaše přání, šlo o jakousi menší a lehčí alternativu k SUV, něco jako u nás přece jen známější Škodu Superb Scout. Vůz jste si pak stejně jako jeho příbuzné mohli objednat s celou plejádou motorů, z nichž vrcholný benzinový dvoulitr produkoval 260 koní. Tento výkon pak dostal na starosti osmistupňový automat, jenž byl spojen s pohonem 4x4. Se stejnou koncepcí pak byl spojen i dieselový dvoulitr se dvěma turby a výkonem 210 koní.
Pohonné jednotky Opel spojil s oplastovanými blatníky a nárazníky, stejně jako Insignia Country Tourer disponovala speciálními 18palcovými pneumatikami a podvozkem přizvednutým o 25 milimetrů oproti ostatním verzím. Celkově tak nabízí 122 mm světlé výšky, což je dostačující na jakoukoli polní cestu. Zároveň se však nad povrchem nevznášíte tak vysoko jako u SUV.
Opomenout pak nesmíme ani fakt, že Opel v případě této verze vycházel z kombíku. K dispozici tedy máte 560 až 1 665 litrů, na nudný stěhovák však Insignia Country Tourer nevypadá. Spíše ji budete považovat za pohledného zástupce aktivního životního stylu. K tomu všemu je třeba přihodit ještě bohatou standardní výbavu, do kterého se mimo jiné nastěhovala dvouzónová klimatizace či polokožené čalounění. Skutečně tedy od onoho ideálu nejsme daleko, přesto tohle auto - podobně jako Superb Scout - na trhu nakonec těžce propadlo.
Není tedy divu, že v případě nástupce Němci už jen s liftbackem a kombíkem, co bylo ovšem špatnou zprávou pro ně, může být dnes dobrou zprávou pro kupce ojetin. Country Tourer jde totiž „ulovit” v autobazarech, kde o něj je podobný zájem jako mezi novými vozy. A to ceny posílá dolů, dokonce tak, že oproti srovnatelným Superbům Scout zaplatíte snadno o statisíce méně. A dostanete snadno i víc, neboť nic jako Scout s 210koňovým dieselem neexistovalo, mimo jiné.
Nač si tedy při výběru dávat pozor? S ohledem na možnost jízdy v lehčím terénu asi nepřekvapí, že s defekty je dle dat TÜV spojen hlavně podvozek, auto se potýká s dříve unavenými a praskajícími pružinami. Selhat ovšem může také parkovací brzda, stejně jako zlobí čelní světla. Nejdůležitější je ovšem pohled pod kapotu, neboť motorový prostor je spojen s úniky oleje. Diesely ostatně i kvůli tomu byly již předmětem několika svolávacích akcí.
Zmínit je třeba ještě možné vady řízení, tím ovšem problémy v podstatě končí. Koroze se totiž obávat nemusíte, a to jak u výfuku, tak ani u karoserie. A chvála je většinou spojena i s brzdami, ačkoli u terénních výletníků je třeba počítat s tím, že mohou začít předčasně pórovatět hadičky. Spíše jde ale o výjimky, díky čemuž je skutečně překvapivé, že jde o až tak levné auto.
Ceny fungujících kusů s vyššími nájezdy začínají okolo 190 tisíc korun, za 250 tisíc Kč už dostanete exempláře s nájezdem okolo 100 tisíc km. A s rozpočtem přibližně 300 tisíc korun už můžete pomýšlet na nepříliš ojeté vrcholné diesely s maximální výbavou. To nezní špatně, za takové peníze pořád nekoupíte ani nejlevnější Škody Superb Scout na trhu.
Opel Insignia Country Tourer má velmi blízko k pověstnému ideálu řidičů. Na trhu ale propadl a přehlížený je i v bazarech. O to levněji ho dnes koupíte. Foto: Opel
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 10 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva