Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ve Slezsku postavili nový okruh. Pro některé z nás je teď tím úplně nejbližším
30.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li se vyřádit za volantem nebo se něco přiučit, není lepší cesty než vyrazit na okruh. Na Silesia Ring to mají teď někteří z nás úplně nejblíž.
Když se řekne „Ring”, představí si automobilový nadšenec jediné místo - Nürburgring a hlavně pak jeho Severní smyčku. Ve skutečnosti ale toto slovo znamená prostě jen „okruh”, takže rozličných ringů ve světě existuje spousta. Hungaroring nebo Hockenheimring mají docela historii a v nedávných letech se k nim přidaly Czechring a Slovakia Ring. Letos k nim přibyl další - Silesia Ring. A jak název napovídá, stojí ve Slezsku.
Pokud ovšem myšlenky směřují k radosti ze vzniku dalšího okruhu v České republice, musíme vás zklamat. Ale ne až tak moc - vznikl z někdejšího letiště u polského městečka Kamień Śląski, nedaleko města Opole a jen pár kilometrů od dálnice A4. To znamená, že je na něj z České republiky docela blízko. Z Prahy to je asi 330 km, z Ostravy dokonce jen zhruba 110 km, takže pro lidi ze severu Moravy to bude i nejbližší dostupný okruh. Domů pro nějaký díl si tedy pěšky nedojdete, ale třeba na Nürburgring je to z Ostravy desetkrát dál. Doslova. Museli byste bydlet v Aši, abyste to měli na Silesia Ring podobně daleko jako do Zeleného pekla.
Ovšem, srovnání vzdálenosti je asi to jediné, které Silesia Ring s Nürburgringem snese. Jak stojí i výše, vznikl na letišti, takže není možné čekat přírodní okruh s převýšením nebo třeba lesy - co do těchto kvalit nemá novinka ani na okruh v Mostě, natož třeba na Brno či Spa-Francorchamps.
Svým pojetím má spíše blízko ke Slovakiaringu. Je to moderní okruh se skutečnými boxy a profesionální časomírou, jehož délka je 3 636 metrů. Zatáček je 15, z toho 9 pravých a 6 levých, a nejdelší rovinka má 730 metrů. Motorky a dostatečně výkonná auta na ní umí přesáhnout dvousetkilometrovou rychlost, jak se ostatně můžete přesvědčit i na jednom z videí níže.
Jsou tu rychlé i technické pasáže, zatáčky, které se postupně utahují anebo otvírají, šikany větší či menší a ona nejdelší rovinka končí slušně utaženou vracečkou. Na vnějších stranách zatáček jsou dostatečně prostorné kačírky a po obvodu celé trati je drenáž, takže by tu za deště neměly stát kaluže vody.
Jízdy pro veřejnost se tu jmenují „Open Track” a na letošní sezónu jich není v plánu zase tak moc. Na každou se vejde 25 aut, je tedy třeba se registrovat a zaplatit předem. Jedna vstupenka stojí 490 zlotých, tedy zhruba 3 tisíce korun, a za tuhle cenu dostanete hodinu a půl čistého času jízdy po okruhu. Můžete si půjčit jednotku k měření časů a také si můžete zaplatit instruktora.
Registrace na volné jízdy probíhají na tomto webu, oficiální prezentace okruhu je ale na jiné adrese. Pokud tedy máte v termínech veřejných jízd zatím volno, nemuselo by být od věci zavézt ženu a děti k babičce a udělat si výlet do Polska. A předsudky stranou, nakonec Silverstone byl původně také letištěm...










Silesia Ring sice vznikl z letiště, ale má 3,6 km a zajímavé možnosti konfigurace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 2 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejnovější články
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 2 hodinami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 08:39 - Vojta1988
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 08:25 - řidičBOB
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB