Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
V tendru na rychlá policejní auta přistály čtyři obálky, s čím asi?
12.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen Passaty to už tentokrát asi nebudou, ale policie se rozhodla, že detaily nezveřejní. Takto si na prezidiu představují transparentní činnost.
Mobilními policejními kasičkami jsme se kvůli jistým podezřelým skutečnostem spojeným se zadávacími podmínkami tendru věnovali již několikrát. Třeba proto, že zprvu mohli účastníci výběrového řízení nabídnout cokoli, jen to musel být Passat. Po úpravě podmínek to ale vypadá, že výběr z „dálničních bitevníků” bude zřejmě poněkud pestřejší.
Mluvčí policejního prezidia Veronika Hodačová oznámila, že ve čtvrtek otevřeli obálky s nabídkami. To je chvályhodné, otázkou ovšem je, proč tohle policie sděluje. Ono totiž jediné, co jsme se v souvislosti s tímto úkonem dozvěděli, je, že byly čtyři. A to asi jako známka důvěryhodnosti stačí. Kdo konkrétně má o dodání vozidel za více než 30 milionů zájem, to se prozatím stalo utajovanou informací. Pokud vás zajímá proč, tak je nás více. Jako by si prezidium neuvědomovalo, že v obálkách se dají předávat i jiné věc než nabídky a o jejich obsahu je tak lepší hovořit než nehovořit.
Obě strany potenciálního „obchodu” o sobě vzájemně ví, my to zase financujeme. Dokonce dvakrát. Jednou z veřejných prostředků, podruhé nedobrovolnými příspěvky na silnicích, což policie ráda zdůrazňuje prohlášeními, že se „auta ve velice krátké době zaplatí“. A ani neřešme, že nezřídka za přestupky, jejichž nebezpečnost je přinejmenším sporná - již zprvu jsme zmiňovali, že policie si nemá co dělat z dohledu nad bezpečností výdělečnou činnost. Stát není soukromá firma a policie už vůbec ne.
Stejně tak raději nemluvme o tom, že pokud policie považuje rychlost nad 130 km/h za nebezpečnou, pak by ji sama jen kvůli změření někoho jiného neměla překračovat. A už vůbec se nepouštět do honiček, které už nejednou skončly jako ta na D8. Spíše než na rychlá auta by se to chtělo zaměřit na rychlejší vzájemnou komunikaci a způsoby blokování dálnice, když už - jak se nedávno ukázalo - se lze dostat z Liberce do Prahy i bez asistence policie v protisměru. Policie prostě zahradničí jako kozlík, který sám sebe delegoval do funkce. Je mu dobře a tak zkouší, co majitel zahrádky vydrží, spoléhajíc se na to, že tomu stejně nerozumí.
Nemá ale smysl znovu láteřit nad tím, jak podobné nestoudnosti někoho vůbec mohou napadnout. Jde stále v první řadě o peníze, to je bohužel účel světící jakékoli prostředky. Všechno další je jen průvodní jev. V rozumné společnosti by podobný tendr nemohl vzniknout z podstaty, neboť zajišťovat bezpečnost na silnicích tak, že místo jednoho rychlého auta dosadíme na dané místo dvě a to s rizikem, že to první začne být kvůli pronásledování ještě rychlejší a potenciálně nebezpečnější, je zkrátka nerozum. A kdyby už náhodou toto prošlo, tendr v podobě, jež očividně mířila za výběrem jednoho jediného auta, by pro absolutní ztrátu důvěryhodnosti nikdy nemohl pokračovat. U nás se trochu upravily podmínky a jede se dál, stejně netransparentně jako dosud, jako by se nic zvláštního nestalo.
Přišly čtyři nabídky a ne jedna, tak vlastně můžeme být šťastní? Ani ne, tři další pravděpodobně jen vytvoří „křoví” té, která měla být tak jako tak vybrána. Tento tendr už zkrátka nemůže dopadnout „dobře” - ať už vyhraje kdokoli, my rozhodně prohrajeme...
Existuje policie, která k dohledu na silnicích nepotřebuje ani motor. To by u nás neprošlo, na ceně šlapadel by se všechny zainteresované strany nepřiživily...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 5 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 7 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva