V bazarech přehlížený VW je tip na moderní rodinné auto za dobré peníze, jen stylem nikoho nedojme

Jde asi o poslední záchvěv aktivit Volkswagenu na tomto poli, doba přeje jiným typům aut, a tak o tento model lidé nestojí ani v bazarech. Cenu to posílá sympaticky dolů, nejde ale o bezproblémový vůz, třebaže je často spojen s vysokými nájezdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

V bazarech přehlížený VW je tip na moderní rodinné auto za dobré peníze, jen stylem nikoho nedojme

17.1.2023 | Petr Prokopec

V bazarech přehlížený VW je tip na moderní rodinné auto za dobré peníze, jen stylem nikoho nedojme

/

Foto: Volkswagen

Jde asi o poslední záchvěv aktivit Volkswagenu na tomto poli, doba přeje jiným typům aut, a tak o tento model lidé nestojí ani v bazarech. Cenu to posílá sympaticky dolů, nejde ale o bezproblémový vůz, třebaže je často spojen s vysokými nájezdy.

Víceúčelová vozidla neboli MPV nebyla v posledních letech zvláště v Evropě zrovna populární kategorií. Stál za tím raketový nástup SUV, který zdánlivě nebere konce. Je třeba říci, že MPV dál mají své zákazníky, je jich ale málo a automobilkám už se je obvykle ani nevyplatí vyrábět. Stylovější SUV přitom nejsou řešením pro každého, zvláště pak v situaci, kdy výrobci na popularitu těchto aut zareagovali skoro neustálým zvyšováním cen. Takovou Škodu Karoq tak za méně než 638 900 Kč nekoupíte. Tento model toho přitom pobere daleko méně než Octavia Combi, která je o 80 tisíc korun levnější.

Pokud byste navíc zatoužili po sedmimístné kabině, musíte již zamířit o úroveň výše ke Škodě Kodiaq. Ta startuje na 863 900 Kč, nicméně v pětimístné konfiguraci. V případě zájmu o třetí řadu sedadel je tak třeba rozpočet navýšit o dalších 30 tisíc korun. Přesun od základní 1,5litrové benzinové jednotky k dvoulitrovému turbodieselu váš bankovní účet zatíží ještě více, rázem jste na milionu korun. V té chvíli přitom stále musíte mimo jiné počítat s analogovým přístrojovým štítem, žádný mimořádný luxus či dokonalá moderna vás ani za takové peníze nečekají.

Nová auta - a zvláště pak SUV - vás tedy snadno svléknou doslova z kůže. Nutnost převozu více osob přitom můžete vyřešit zcela jinak. V autobazarech lze poměrně často narazit na Volkswagen Touran druhé generace, který je vzhledem k nezájmu o MPV k dispozici za velmi dobré peníze. Touran II se přitom začal vyrábět v roce 2015, takže jde o moderní auto, které oproti jedničce nabídlo prostornější kabinu i úspornější motory. I z toho důvodu se stala častou volbou německých taxikářů. Auta po nich jsou přitom nejlevnější, aktuálně startují okolo 150 tisíc korun.

Na vozy staré maximálně sedm let opravdu nejde o vysokou sumu, na straně druhé je ale třeba počítat s opravdu vysokým nájezdem. Čísla okolo půl milionu kilometrů lze nicméně vnímat pozitivně. Dokládají totiž, že Touran vám „nezdechne“ hned po koupi. Neznamená to nicméně, že byste mohli nakupovat takříkajíc naslepo. V rámci anket zaměřených na spolehlivost se totiž tento model často umísťuje mezi MPV na posledním místě. A možná i překvapivě nikoli kvůli elektronice.

Nač si tedy majitelé stěžují? Ve 13 procentech případů jde o převodovku či spojku, zatímco u klimatizace, baterie, brzd, motoru, palivového systému a oné palubní elektroniky jde vždy o 8 procent. Výčet problémů tedy není malý, to však pouze jedna nepříjemná věc. Pouze 47 procent závad bylo totiž opraveno v rámci záruky, ve 13 procentech případů pak majitelé museli uhradit účet vyšší než 40 000 Kč. Jejich vůz navíc musel u servisních techniků strávit více než týden.

Udržovat Touran provozuschopný tedy opravdu není levnou či snadnou záležitostí. Nicméně pokud zvolíte manuál namísto velmi problematického automatu DSG, riziko selhání tím výrazně snížíte. Ostatně i proto mají ona auta po taxikářích většinou tři pedály. Není to nicméně jediné kritérium, kterým byste se měli řídit. Zapotřebí je rovněž zkontrolovat, zda vámi vybraný kousek prošel i čtyřmi svolávačkami zaměřenými na světla, airbagy, hlavové opěrky a prosklenou střechu.

Jakmile nicméně Touran projde tímto sítem, dostáváte dobré auto. S pěti hvězdami je totiž německé MPV jedním z nejbezpečnějších zástupců své kategorie. S oním dvoulitrovým dieselem a manuálem se pak může pohybovat za méně než 5 litrů na sto kilometrů, jak ostatně prověřili naši němečtí kolegové, kteří usedli za volant auta starého lehce přes dva roky, jež za tu dobu najelo pouhých 18 228 kilometrů.

S ohledem na tento nízký nájezd nepřekvapí prvotřídní stav či poměrně vysoká cena 26 490 Eur (cca 636 000 Kč). Jak jsme nicméně zmínili, nakupovat můžete i levněji. Auta s méně než 150 tisíci kilometry na tachometru startují okolo 300 000 Kč, a jak již bylo naznačeno, před sebou mohou mít ještě opravdu dlouhý život.


V bazarech přehlížený VW je tip na moderní rodinné auto za dobré peníze, jen stylem nikoho nedojme - 1 - VW Touran 2016 ojetina ilustracni foto 01V bazarech přehlížený VW je tip na moderní rodinné auto za dobré peníze, jen stylem nikoho nedojme - 2 - VW Touran 2016 ojetina ilustracni foto 02V bazarech přehlížený VW je tip na moderní rodinné auto za dobré peníze, jen stylem nikoho nedojme - 3 - VW Touran 2016 ojetina ilustracni foto 03
Touran druhé generace dokáže zvládnout opravdu velkou porci kilometrů, nicméně je třeba umět vybírat. Mimo hru byste měli poslat hlavně vozy s automatem DSG. Zároveň zkontrolujte, zda vůz prošel všemi svolávacími akcemi. I poté ale musíte počítat s tím, že udržovat vůz provozuschopným nemusí být úplně levné. Foto: Volkswagen

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.