Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
V bazarech přehlížený VW je tip na moderní rodinné auto za dobré peníze, jen stylem nikoho nedojme
17.1.2023 | Petr Prokopec
Jde asi o poslední záchvěv aktivit Volkswagenu na tomto poli, doba přeje jiným typům aut, a tak o tento model lidé nestojí ani v bazarech. Cenu to posílá sympaticky dolů, nejde ale o bezproblémový vůz, třebaže je často spojen s vysokými nájezdy.
Víceúčelová vozidla neboli MPV nebyla v posledních letech zvláště v Evropě zrovna populární kategorií. Stál za tím raketový nástup SUV, který zdánlivě nebere konce. Je třeba říci, že MPV dál mají své zákazníky, je jich ale málo a automobilkám už se je obvykle ani nevyplatí vyrábět. Stylovější SUV přitom nejsou řešením pro každého, zvláště pak v situaci, kdy výrobci na popularitu těchto aut zareagovali skoro neustálým zvyšováním cen. Takovou Škodu Karoq tak za méně než 638 900 Kč nekoupíte. Tento model toho přitom pobere daleko méně než Octavia Combi, která je o 80 tisíc korun levnější.
Pokud byste navíc zatoužili po sedmimístné kabině, musíte již zamířit o úroveň výše ke Škodě Kodiaq. Ta startuje na 863 900 Kč, nicméně v pětimístné konfiguraci. V případě zájmu o třetí řadu sedadel je tak třeba rozpočet navýšit o dalších 30 tisíc korun. Přesun od základní 1,5litrové benzinové jednotky k dvoulitrovému turbodieselu váš bankovní účet zatíží ještě více, rázem jste na milionu korun. V té chvíli přitom stále musíte mimo jiné počítat s analogovým přístrojovým štítem, žádný mimořádný luxus či dokonalá moderna vás ani za takové peníze nečekají.
Nová auta - a zvláště pak SUV - vás tedy snadno svléknou doslova z kůže. Nutnost převozu více osob přitom můžete vyřešit zcela jinak. V autobazarech lze poměrně často narazit na Volkswagen Touran druhé generace, který je vzhledem k nezájmu o MPV k dispozici za velmi dobré peníze. Touran II se přitom začal vyrábět v roce 2015, takže jde o moderní auto, které oproti jedničce nabídlo prostornější kabinu i úspornější motory. I z toho důvodu se stala častou volbou německých taxikářů. Auta po nich jsou přitom nejlevnější, aktuálně startují okolo 150 tisíc korun.
Na vozy staré maximálně sedm let opravdu nejde o vysokou sumu, na straně druhé je ale třeba počítat s opravdu vysokým nájezdem. Čísla okolo půl milionu kilometrů lze nicméně vnímat pozitivně. Dokládají totiž, že Touran vám „nezdechne“ hned po koupi. Neznamená to nicméně, že byste mohli nakupovat takříkajíc naslepo. V rámci anket zaměřených na spolehlivost se totiž tento model často umísťuje mezi MPV na posledním místě. A možná i překvapivě nikoli kvůli elektronice.
Nač si tedy majitelé stěžují? Ve 13 procentech případů jde o převodovku či spojku, zatímco u klimatizace, baterie, brzd, motoru, palivového systému a oné palubní elektroniky jde vždy o 8 procent. Výčet problémů tedy není malý, to však pouze jedna nepříjemná věc. Pouze 47 procent závad bylo totiž opraveno v rámci záruky, ve 13 procentech případů pak majitelé museli uhradit účet vyšší než 40 000 Kč. Jejich vůz navíc musel u servisních techniků strávit více než týden.
Udržovat Touran provozuschopný tedy opravdu není levnou či snadnou záležitostí. Nicméně pokud zvolíte manuál namísto velmi problematického automatu DSG, riziko selhání tím výrazně snížíte. Ostatně i proto mají ona auta po taxikářích většinou tři pedály. Není to nicméně jediné kritérium, kterým byste se měli řídit. Zapotřebí je rovněž zkontrolovat, zda vámi vybraný kousek prošel i čtyřmi svolávačkami zaměřenými na světla, airbagy, hlavové opěrky a prosklenou střechu.
Jakmile nicméně Touran projde tímto sítem, dostáváte dobré auto. S pěti hvězdami je totiž německé MPV jedním z nejbezpečnějších zástupců své kategorie. S oním dvoulitrovým dieselem a manuálem se pak může pohybovat za méně než 5 litrů na sto kilometrů, jak ostatně prověřili naši němečtí kolegové, kteří usedli za volant auta starého lehce přes dva roky, jež za tu dobu najelo pouhých 18 228 kilometrů.
S ohledem na tento nízký nájezd nepřekvapí prvotřídní stav či poměrně vysoká cena 26 490 Eur (cca 636 000 Kč). Jak jsme nicméně zmínili, nakupovat můžete i levněji. Auta s méně než 150 tisíci kilometry na tachometru startují okolo 300 000 Kč, a jak již bylo naznačeno, před sebou mohou mít ještě opravdu dlouhý život.



Touran druhé generace dokáže zvládnout opravdu velkou porci kilometrů, nicméně je třeba umět vybírat. Mimo hru byste měli poslat hlavně vozy s automatem DSG. Zároveň zkontrolujte, zda vůz prošel všemi svolávacími akcemi. I poté ale musíte počítat s tím, že udržovat vůz provozuschopným nemusí být úplně levné. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva