V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze

Tohle auto se nedostává do hledáčku naprosté většiny kupců už proto, že většina lidí ani netuší, že vůbec vzniklo. Všestranný německý kombík s přídomkem Country Tourer ale nabízí skutečně i víc než Škoda Superb Combi Scout, stojí ovšem klidně o statisíce míň.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze

27.11.2022 | Petr Miler

V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze

/

Foto: Opel

Tohle auto se nedostává do hledáčku naprosté většiny kupců už proto, že většina lidí ani netuší, že vůbec vzniklo. Všestranný německý kombík s přídomkem Country Tourer ale nabízí skutečně i víc než Škoda Superb Combi Scout, stojí ovšem klidně o statisíce míň.

Vybrat ideální auto, pokud si nemůžete dovolit provozovat hned několik vozů odlišného ražení, je docela umění. Většina lidí tak skončí u toho, že neskromně požadují, aby jejich vysněný dopravní prostředek jezdil rychle a zároveň úsporně. Stejně tak má být komfortní i praktický a v neposlední řadě také pohledný, o bezpečnosti ani nemluvě. Něco takového ve výsledku snad ani nelze vyrobit, výrobci se o to ale soustavně pokouší. Svého času mezi ně patřil i Opel, který v roce 2013 představil Insignii Country Tourer.

Po základním sedanu, liftbacku a kombíku se tak jednalo o již čtvrtou verzi tohoto kdysi nadějného modelu střední třídy. Právě ta měla nejblíže k vozu, který vám splní veškerá vaše přání, šlo o jakousi menší a lehčí alternativu k SUV, něco jako u nás přece jen známější Škodu Superb Scout. Vůz jste si pak stejně jako jeho příbuzné mohli objednat s celou plejádou motorů, z nichž vrcholný benzinový dvoulitr produkoval 260 koní. Tento výkon pak dostal na starosti osmistupňový automat, jenž byl spojen s pohonem 4x4. Se stejnou koncepcí pak byl spojen i dieselový dvoulitr se dvěma turby a výkonem 210 koní.

Pohonné jednotky Opel spojil s oplastovanými blatníky a nárazníky, stejně jako Insignia Country Tourer disponovala speciálními 18palcovými pneumatikami a podvozkem přizvednutým o 25 milimetrů oproti ostatním verzím. Celkově tak nabízí 122 mm světlé výšky, což je dostačující na jakoukoli polní cestu. Zároveň se však nad povrchem nevznášíte tak vysoko jako u SUV.

Opomenout pak nesmíme ani fakt, že Opel v případě této verze vycházel z kombíku. K dispozici tedy máte 560 až 1 665 litrů, na nudný stěhovák však Insignia Country Tourer nevypadá. Spíše ji budete považovat za pohledného zástupce aktivního životního stylu. K tomu všemu je třeba přihodit ještě bohatou standardní výbavu, do kterého se mimo jiné nastěhovala dvouzónová klimatizace či polokožené čalounění. Skutečně tedy od onoho ideálu nejsme daleko, přesto tohle auto - podobně jako Superb Scout - na trhu nakonec těžce propadlo.

Není tedy divu, že v případě nástupce Němci už jen s liftbackem a kombíkem, co bylo ovšem špatnou zprávou pro ně, může být dnes dobrou zprávou pro kupce ojetin. Country Tourer jde totiž „ulovit” v autobazarech, kde o něj je podobný zájem jako mezi novými vozy. A to ceny posílá dolů, dokonce tak, že oproti srovnatelným Superbům Scout zaplatíte snadno o statisíce méně. A dostanete snadno i víc, neboť nic jako Scout s 210koňovým dieselem neexistovalo, mimo jiné.

Nač si tedy při výběru dávat pozor? S ohledem na možnost jízdy v lehčím terénu asi nepřekvapí, že s defekty je dle dat TÜV spojen hlavně podvozek, auto se potýká s dříve unavenými a praskajícími pružinami. Selhat ovšem může také parkovací brzda, stejně jako zlobí čelní světla. Nejdůležitější je ovšem pohled pod kapotu, neboť motorový prostor je spojen s úniky oleje. Diesely ostatně i kvůli tomu byly již předmětem několika svolávacích akcí.

Zmínit je třeba ještě možné vady řízení, tím ovšem problémy v podstatě končí. Koroze se totiž obávat nemusíte, a to jak u výfuku, tak ani u karoserie. A chvála je většinou spojena i s brzdami, ačkoli u terénních výletníků je třeba počítat s tím, že mohou začít předčasně pórovatět hadičky. Spíše jde ale o výjimky, díky čemuž je skutečně překvapivé, že jde o až tak levné auto.

Ceny fungujících kusů s vyššími nájezdy začínají okolo 190 tisíc korun, za 250 tisíc Kč už dostanete exempláře s nájezdem okolo 100 tisíc km. A s rozpočtem přibližně 300 tisíc korun už můžete pomýšlet na nepříliš ojeté vrcholné diesely s maximální výbavou. To nezní špatně, za takové peníze pořád nekoupíte ani nejlevnější Škody Superb Scout na trhu.


V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 1 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 01V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 2 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 02V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 3 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 03V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 4 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 04V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 5 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 05V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 6 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 06
Opel Insignia Country Tourer má velmi blízko k pověstnému ideálu řidičů. Na trhu ale propadl a přehlížený je i v bazarech. O to levněji ho dnes koupíte. Foto: Opel

Zdroj: TÜV

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše