Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Už nevyráběný Jeep láká nejen na své schopnosti v terénu. Po pár letech stojí zlomek původní ceny, přitom vydrží
16.12.2024 | Petr Prokopec
Co tomuhle autu chybí? Snad jen poněkud obecně přijatelnější vzhled, jinak je to SUV v pravém slova smyslu, které pořád působí svěže. Přesto jej koupíte už za 210 tisíc Kč v perspektivním stavu a dobrou vizitkou z hlediska trvanlivosti.
Na 90. léta minulého století mnozí Češi vzpomínají nostalgicky. Tehdy padla železná opona a vstup do Evropské unie byl ještě daleko. Toto období tak není těžké vnímat jako to nejsvobodnější, jaké za existence naprosté většiny z nás budeme mít možnost zažít. Projevilo se to i na nabídce aut, neboť pro ta nová jste už nemuseli pouze do Mototechny, kde vám bez konexí prodali maximálně tak nějakou škodovku ve verzi, o kterou nikdo jiný neměl zájem. Mezi ojetinami pak ve velkém figurovaly „džípy“, přičemž jakkoli většina SUV měla i logo americké automobilky, zbytek s ní neměl pranic společného. Kvůli stavbě karoserie se ale pro ně vžilo jednotné pojmenování.
Jeepu nicméně trvalo velmi dlouho, než začal své vozy nabízet v Evropě a potažmo v Česku oficiálně. Nicméně třeba Cherokee páté generace, která debutovala v roce 2013, již byla na starém kontinentu jako doma. Mimo jiné i proto, že šlo o první vůz této značky, který použil platformu Compact Wide od Fiatu. Díky ní pak svého předchůdce přesáhnul o 130 milimetrů, zároveň ale se svými 4,6 metry délky nepůsobil problémy v úzkých městských uličkách. A tak nalákal poměrně velké množství zákazníků.
Na počátku loňského roku ovšem výroba skončila, a to bez přímého nástupce. Zda se Cherokee někdy do nabídky někdy vrátí, je otázkou - Jeep nicméně aktuálně zjevně zvládá uspokojovat klientelu s pomocí větší verze Grand Cherokee, jíž záda kryje Compass, Wagoneer, Grand Wagoneer, Wrangler a Gladiator. Tedy ve Státech, v Evropě je totiž možné pořídit ještě Renegade, tedy přepracovaný Fiat 500X.
Pro Cherokee tedy dnes musíte do bazarů, kde první exempláře již startují lehce nad 200 tisíci korunami. Bývá u toho vyšší nájezd nejméně okolo 200 tisíc kilometrů, který je navíc spojován s benzinovými i dieselovými motory. To lze vnímat i jako dobrou zprávu, neboť daný stav naznačuje slušnou výdrž. Té neodporují ani postřehy kolegů z Auto Bildu po jejich testu, jakkoli s jistými výhradami, kterou jsou hlavně elektronického rázu.
Pokud tedy o ojeté Cherokee máte zájem, zkontrolujte hlavně funkčnost parkovací brzdy, přístrojového štítu, multimédií a posilovače řízení. Jakmile pak automatická převodovka řadí ztuha, povede to k poměrně drahým opravám, proto raději rovnou ruce pryč. Pozor také na ty 2,4litrové benzinové motory, které konzumují nadbytek oleje, byť to při krátké testovací jízdě nejspíše nezjistíte. Protékající chladiče a nefunkční termostaty ale již odhalit lze.
Velkou výhodou Cherokee jsou schopnosti vozu v terénu, většina majitelů ale následně nevěnovala dostatečnou péči očistě podvozku. Jeep navíc nabízel pouze sedmiletou záruku na prorezavění karoserie, načež je třeba opravdu pečlivě zkontrolovat, že někde již nezačal bujet „oranžový mor“. Tím jsme prakticky na konci nedostatků, zbývá dodat jediné - i přes jisté poevropštění je Cherokee stále americkým vozem, na který budou náhradní díly drahé. Tedy pokud budou potřeba, že?
Americká auta nejsou na evropských silnicích až tak častá, Cherokee páté generace tak může i přes desetileté stáří působit velmi přitažlivě. Problematických míst přímo z továrny až tak moc nemá, přitom obvykle zvládá najet statisíce kilometrů bez velkých potíží. Foto: Jeep
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
včera - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada včera 08:00
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 19.1.2025
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
Nejnovější články
- Lewis Hamilton se poprvé oficiálně ukázal v barvách Ferrari, lepší auto mu k tomu dát nemohli
před 2 hodinami - Dieselový kombík BMW řady 5 láká už po pár letech nízkými cenami, za ty peníze je to neuvěřitelný univerzál
včera - Test ukázal, jak se Tesla roky neposunula prakticky nikam. Cizí auta se u jejích vlastních nabíječek dobíjí líp než její vlastní
včera - Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva