Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km

O kolik kilometrů může být stočený tachometr ojetého auta? Horní limit zjevně neexistuje, problémem není ani půl milionu kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km

12.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O kolik kilometrů může být stočený tachometr ojetého auta? Horní limit zjevně neexistuje, problémem není ani půl milionu kilometrů.

Pravidelně vám ukazujeme ojetá auta s extrémně vysokou kilometráží. Zajímavé je to ve více ohledech, tím hlavním motivem je ale upozornit, že auto bez jasné dokumentace najetých kilometrů mohlo reálně najet prakticky cokoli. Zdá se to být neuvěřitelné, ale existují vozy, které jezdí i hodně přes 200 tisíc kilometrů za rok a nepoznáte to na nich. Nemusí to přitom být jen typičtí polykači dálničních kilometrů, statisíce kilometrů za pár let může najezdit i malý Peugeot 208, o Škodě Octavia ani nemluvě. Vlastně může takové kilometry najet skoro cokoli.

Pochopitelně, toto jsou vozy, které jejich majitelé prodávají férově jako hodně jeté za více či méně adekvátní ceny, jsou ale důkazem toho, že spousta jiných vozů bez věrohodné servisní dokumentace na tom mohou být docela jinak, než prodávající uvádí. A pochopitelně také lákají k tomu, aby si je nějaký vychytralý překupník pořídil, stočil je a znovu prodal.

O takový případech se často hovoří a bývají někdy až hrůzostrašné. Mluví se stočení tachometru o stovky tisíc km, obvykle jsou ale nekonkrétní - jedno auto, jednoho známého... Mnozí tak pochybují o tom, jestli si někdo něco takového vůbec mohl dovolit. Mohl a věřte, že 200 nebo 300 tisíc kilometrů není žádný extrém. Dnes tu máme zcela konkrétní auto se známým VIN, které bylo stočeno o 500 tisíc km. Půl milionu km. A teď se dostává znovu „do oběhu”.

Nepřekvapí, že jde o Škodu Octavia druhé generace s motorem 1,9 TDI, nejoblíbenější ojetinu na českém trhu. Postavena byla už na sklonku roku 2004, tedy jako jedna z prvních, a poprvé registrována byla v dubnu 2005. Mezi tímto datem a srpnem 2010 najela 565 tisíc km, tedy na 5 let a 4 měsíce docela hodně, stabilně jezdila okolo 100 tisíc km ročně.

V červnu roku 2011 si jej pořídil druhý majitel a dnes se znalostí nejvyšší předchozí kilometráže tvrdí, že vůz byl stočený o 500 tisíc km. Předpokládáme tedy, že na tachometru měl při jeho pořízení okolo 70 tisíc km, což je vážně bláznivé. Docela bychom se divili, kdyby takový rozdíl mezi kilometrovou realitou a deklarací změna nebyla na voze dobře znát, ale to může být i tím, že příběh druhého majitele nemusí být tak úplně pravdivý.

Dnes tvrdí, že vůz chce prodat, zjistil, že tachometr byl stočen a ptá se, zda mu další kupující „něco může”. Je možné, že to tak je, jde-li o trochu naivního člověka, také je ale možné, že vůz koupil buď seznámen s tím, že je stočený nebo jej sám stočil a roky používal. Teď jej prodal, nový majitel jej viní z nekalého jednání a on řeší, jak se z toho vykroutit.

Ať už je to jakkoli, ohromná změna najetých kilometrů i způsobu užívání vozu je skutečná. VIN vozu je TMBBS21Z252040040 a projetí jeho historie zjistí, že do konce roku 2010 byl skutečně používán po asi 100 tisíc kilometrů ročně. Pak o něm stopa v historii chvíli mizí a objevují až tři pozdější - 112 tisíc najetých km v dubnu 2013, 136 500 km v dubnu 2015 (tedy vždy při návštěvě STK) a 150 317 km najetých nyní, při prodeji.

Je zjevné, že od jisté chvíle byl vůz používán po 10-15 tisíc km ročně a pokud bychom si to odečetli do zmiňovaného roku 2011, jsme někde na cca 100 tisících km. Vůz tedy o nějakých 450-500 tisíc km stočen byl, už podle této dokumentace, bez ohledu na to kým a za jakých okonlostí.

Můžete si níže projít jeho kompletní specifikace a další detaily, je to velmi slušně vybavený exemplář s pořizovací cenou 660 200 Kč. Vzhledem k omezené věrohodnosti příběhu druhého majitele (ale neříkáme, že lže, může to být přesně tak), jsme pátrali, zda se tento vůz nenachází v prodeji, ale neuspěli jsme. Narazili jsme na pár blízkých exemplářů a ani jeden není přímo tento vůz - snímky, které naleznete níže, jsou ilustrační fotografie auta ze stejné výrobní série s prakticky toutéž specifikací, ale není to onen vůz, tento má mít najeto něco přes 240 tisíc km.

Tak či onak to berte jako další varování, že věřit nelze při koupi ojetého auta ničemu krom nezvratných faktů. Při jakékoli pochybnosti dávejte od ojetiny ruce pryč, může být stočená i o neskutečné porce kilometrů. A pochopitelně, dávejte si pozor i na vůz s VIN TMBBS21Z252040040 - tedy pokud nechcete důkaz trvanlivosti Octavie druhé generace. Touto dobou bude mít najeto okolo 650 tisíc km...

Dokumentace ke Škodě Octavia II 1,9 TDI stočené o 500 tisíc km


Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 1 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 01Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 2 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 02Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 3 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 03Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 4 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 04Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 5 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 05Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 6 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 06Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 7 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 07Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 8 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 08

Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 9 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 09Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 10 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 10Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 11 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 11Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 12 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm reporty 12
Ne, tento vůz certifikát Cebie opravdu nedostal...

Ilustrační snímky vozu obdobné specifikace ze stejné výrobní série

Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 13 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 01Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 14 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 02Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 15 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 03Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 16 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 04Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 17 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 05Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 18 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 06Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 19 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 07Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 20 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 08Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 21 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 09Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 22 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 10Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 23 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 11Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 24 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 12Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 25 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 13Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 26 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 14Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 27 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 15Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 28 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 16Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 29 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 17Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 30 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 18Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 31 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 19Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 32 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 20Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 33 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 21Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 34 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 22Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 35 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 23Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 36 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 24Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 37 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 25Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 38 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 26Tuto Škodu Octavia II 1,9 TDI si určitě nekupujete, je stočená o 500 tisíc km - 39 - Skoda Octavia II TDI stocena 500 tkm ilustracni 27
Ilustrační foto srovnatelného vozu

Zdroj: Poradte.cz

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.