Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Třetí generace někdejšího bestselleru Nissanu strádá i jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor
před 7 hodinami | Petr Prokopec
Je to vlastně jeden z projevů úpadku Nissanu v posledních letech, který jej dostal až do jeho současných nesnází. Bez oblíbeného motoru i pohonu všech kol si jej spousta lidí koupila ze setrvačnosti. A pak už se k němu nevrátila.
Když na počátku nového milénia začal Nissan zvažovat, že by tradiční hatchbacky jako Almera nahradil SUV, řada lidí si ťukala prstem na čelo. Jenže nakonec se Qashqai stal obrovským hitem, který vedl ke změně nabídky i u konkurence. Japonci úspěch zopakovali i s druhou generací, která se prodávala ještě lépe. Příchod té třetí, která se objevila v roce 2021, však již nelze hodnotit jednoznačně kladně, neboť registrace jsou na zhruba polovině někdejších hodnot.
O překvapení se ovšem nejedná, spíš se zrovna na tomto modelu ukazuje, jak Nissan přestal myslet spíše na zákazníky. Qashqai třetí generace je totiž od počátku k dispozici pouze s 1,3litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem či s 1,5litrovým hybridním tříválcem. Verze e-Power navíc spalovací jednotku nezaměstnává k pohonu kol, nýbrž k výrobě elektřiny. Bez ohledu na to ovšem výkon ústrojí míří pouze dopředu, čtyřkolku nelze pořídit ani za příplatek.
Stejně tak z nabídky vypadnul i diesel, čím se Nissan sám zasadil o výraznou redukci klientely. Jakkoli japonská automobilka nejspíše neměla příliš na výběr, neboť v roce 2016 i na ni prasklo, že její dieselové motory posílají do ovzduší víc emisí, než je povoleno. Japonci tak nejspíš chtěli přehodit výhybku podobným způsobem, jako to zkusil po svém vlastním skandálu Volkswagen. Neuspěla však ani jedna ze značek.
Nissan zkusil Qashqai zatraktivnit v loňském roce, kdy se ukázal facelift, nicméně nová čelní maska možná vše spíš jen zhoršila. Toho si je automobilka evidentně vědoma, i proto je vlastně SUV letos nabízeno se slevami okolo 150 tisíc korun. Stačilo to ovšem jen na 320 registrací za první tři letošní měsíce, což je žalostně málo. Kvůli kroku českého zastoupení navíc nevypadají příliš atraktivně vozy v bazarech, kde se startuje na zhruba 400 tisících Kč.
Za tyto peníze lze počítat s jedna-trojkou, která je po stránce kvalit lepší volbou. Pohon e-Power totiž občas může zcela selhat až do té míry, že se Qashqai stává nedostupným. Kolegové z Auto Bildu, kteří otestovali právě verzi 1,3 DIG-T, pak varují i před automatickou převodovkou CVT, jejíž fungování neohromuje, zvlášť pak ve městě. Mimo to poukazují také na možné selhání rychloměru, stejně jako někteří majitelé varují před chybovými hláškami airbagů.
V případě zájmu navíc zkontrolujte, že má vyhlédnutý kousek za sebou veškeré svolávací akce. Nissan totiž SUV povolával do servisů kvůli špatným zámkům dveří a víka zavazadelníku. Mimo to se špatně sklápěla elektronická zpětná zrcátka a instalovány byly i některé nesprávné senzory. Tím nám problémy prakticky končí, dále už je možné počítat s komfortním podvozkem, vyšší výbavou či dostatkem prostoru, ať již na sedadlech, nebo v zavazadelníku.
I Němci si ovšem stěžují na absenci dieselu, což je u nich spíš neobvyklé. Jenže pohled na 7,3litrovou průměrnou spotřebu benzinu maličké jedna-trojky, která přitom jde ruku v ruce s neoslnivou dynamikou, mnohé vysvětluje. Navíc je u toho na dané poměry vysoká cena, za tři roky starý kus s 112 456 najetými kilometry si prodejce žádá 17 380 Eur neboli 436 tisíc korun. Jak málo stačí k tomu, aby se z okouzlujícího bestselleru stal nepřesvědčivý vůz prodávaný spíš ze setrvačnosti, že?



Nissan Qashqai třetí generace před faceliftem působí atraktivně, omezenou nabídkou techniky však může zklamat. A zjevně se mu v tomto ohledu „daří”, zvlášť ve spojení s poměrně vysokými cenai. Foto: Nissan
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Třetí generace někdejšího bestselleru Nissanu strádá i jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor
před 9 hodinamiNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
před 10 hodinamiTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Policejní kontroly a měření 04.23. 23:11 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 22:55 - M.Z.
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis