Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti
22.7.2023 | Petr Prokopec
Pokud se k tomuhle autu předchozí majitel choval slušně, můžete ho v bazarech vybírat pomalu poslepu. Pochybení samotné automobilky je minimum, náprava problémů pak nebývá složitá.
Toyota Corolla je nejprodávanějším vozem světa, přičemž Japonci v roce 2018 přišli s jeho už dvanáctou generací. Ta je znovu k mání jako sedan, hatchback a kombík, přičemž místní zastoupení nabízí všechny tři varianty. Kromě toho pak zákazníci mohou nově sáhnout i po verzi Cross, což je nicméně SUV sdílející kromě části názvu také platformu TNGA-C. Tento vůz automobilka v Číně nabízí jako Frontlander, zatímco na brunejském trhu bylo kupodivu vypuštěno označení Corolla. Prodejně je nicméně SUV úspěšné prakticky kdekoli, kam vkročí, a to bez ohledu na název.
My si aktuálně posvítíme na kombík oficiálně nazývaný Touring Sports, který jako nový startuje na 717 900 Kč. To je vyšší suma než u Škody Octavia Combi, která v tu chvíli disponuje jedna-pětkou naladěnou na 150 koní. Japonský zástupce oproti tomu sází na hybridní 1,8litrový motor disponující 140 koňmi. Kromě něj pak zákazníci mohou sáhnout ještě po elektrifikovaném dvoulitru, se kterým se již výkon zvedá na 196 koní. Ovšem v té chvíli již nemůžete setrvat u základní výbavy Active, za stupeň Comfort je ale třeba zaplatit již 832 900 Kč.
Také v důsledku toho u nás Toyotu Corolla nemůžeme označit za bestseller, a to i přes mnohé kvality tohoto vozu. Jakmile nicméně zamíříte do autobazarů, můžete si je užít za daleko menší peníze. Ceny starších či více jetých kusů stále aktuální generace začínají na 300 tisících korun, v případě touhy po vyšším výkonu jste ovšem o 100 000 Kč výš. Čím víc pak mantinely zužujete, tím výš se kombík dostává. V případě dva roky starého auta s maximálně 50 tisíci najetými kilometry jste tak rázem na půl milionu korun s prostorem pro další růst.
Důvodem, proč si Corolla tak špatně drží cenu, rozhodně není nespolehlivost. Pokud Toyota v příslušných anketách neobsadí první místo, pak může počítat se stříbrem, přičemž zlato náleží dceřinému Lexusu. To je působivá reputace, jakkoli ani tak nelze vybírat poslepu, zvláště když šlo o firemní kombík. Počítat lze tedy se škrábanci na karoserii, kolech i v interiéru. Zkontrolovat byste měli i případné skvrny na čalounění či potrhaný koberec v zavazadelníku.
Vyjma toho má kombík na kontě jen tři závady, kterým je třeba věnovat větší pozornost. Tou první je vadný modul nouzového volání eCall, v jehož případě stačí nový software. Ještě snáze lze vyřešit uvolněný brzdový pedál - jednoduše jen přitáhnete příslušný šroub. Pokud ale vámi zvolená Corolla disponuje poškozenou vysokotlakou palivovou pumpou, je již nutné zamířit k servisním technikům a zažádat o výměnu. To je však jen malá oběť, následně byste měli mít klid.
Výjimečnou spolehlivost ostatně potvrzují i kolegové z Německa, kteří usedli za volant kousku z roku 2020, jehož majitel najel jen 16 849 kilometrů. To opravdu není drtivá porce, vůz navíc disponuje bohatou výbavou a vyšším výkonem (jde nicméně o původních 184 koní, oněch 196 nabízí Corolla až od letoška). K mání je nicméně za 24 990 Eur (cca 598 tisíc korun), propad jeho hodnoty tedy ani zde není malý. O to lákavější koupí třeba vedle oné Octavie je.



Corolla Touring Sports je již po pár letech k mání poměrně levně, navíc klidně i s nízkým nájezdem, nemalým výkonem a bohatou výbavou. Foto: Toyota
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch