Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto je reálná spotřeba dalších 30 aut PSA. Rozdíly proti papírovým číslům jsou obří
7.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Největší rozdíl mezi katalogovou a naměřenou spotřebou v této třicítce dosahuje téměř 67 %, pod 30 % nejde jediný vůz. Najdete tu ten svůj?
Francouzský koncern PSA zveřejňuje údajně reálná čísla spotřeby dalších svých aut. Tentokrát jich tu máme rovnou třicet od všech jeho značek, stále ale zůstáváme u osobních aut, alespoň z drtivé většiny. Čísla se nesou v duchu těch zveřejněných již dříve - rozdíly naměřené spotřeby oproti té zjištěné při měření cyklem NEDC jsou obrovské.
V tabulkách níže si můžete prohlédnout rozdíly velké části nabídek značek Peugeot, Citroën a DS. Testované vozy mají většinou manuální převodovku a jen některé mají start-stop. Kromě druhu převodovky je uvedeno také to, jaké pneumatiky byly obuty, alespoň u značek Peugeot a Citroën. Dá se očekávat, že byly nahuštěny dle normy výrobce, nikoliv přehuštěny, jak mohou být při měření NEDC.
Metodika měření je stejná jako u dříve zveřejněných čísel. Máme tedy před sebou měření na reálné silnici a údajně s reálnými řidiči, normálními lidmi, nikoliv testovacími jezdci Peugeotu. Měření opět provedly nevládní organizace Transport & Environment, která stojí mimo jiné za povinným přimícháváním biosložky do paliva, a organizace France Nature Environment. Okruh, na kterém se měřilo, zahrnuje 25,5 km jízdy ve městě, 39,7 km jízdy mimo město a 31,1 km po dálnici. V autě byl kromě řidiče ještě jeden pasažér, náklad a běžela klimatizace.
Opět můžeme předpokládat, že byla použita měřící jednotka PEMS, Portable Emissions Measuring System. Na tu se v minulosti snesla kritika, že je nepřesná - z reálně emitovaných 150 mg NOx/km může být na výstupu z přístroje 195 mg, nebo také jen 105 mg. Je ale možné, že takovou odchylku přístroj má jen u NOx, nikoliv u CO2, a měříme-li spotřebu na konci výfuku, měříme CO2 a z něj spotřebu počítáme.
Naměřená spotřeba vozů Peugeot
Naměřená spotřeba vozů Citroën
Naměřená spotřeba vozů DS
Podle PSA jsou tato naměřená čísla velmi blízko těm, která uvedli zákazníci v anketách. Koncern chce také do konce letošního roku na svých webech spustit jakousi odhadní kalkulačku, kam zájemce o daný vůz napíše, jak ho chce používat, a kalkulačka zobrazí odhadovanou spotřebu při reálné jízdě. Tu pak může potenciální zákazník srovnat s katalogovou hodnotou.
Je-li člověk majitelem vozu PSA, bude moci odhad srovnat se svou zkušeností. Jestli ovšem budou v nabídce i starší vozy, nevíme, ale moc bychom na to nespoléhali. Takových aut by muselo PSA změřit hromady a je také otázkou, zda by koncern dokázal najít vůz v reprezentativním stavu. Auto stojící v muzeu, které se 15 let nepohnulo, to asi moc není. Nicméně, nespekulujme a podívejme se na výsledky měření. Čísla jsou skutečně zajímavá a bude to ještě zajímavější, až se dostaneme k něčemu jako Peugeot 308 GT.
Odchylka Peugeotu 308 je i nad 50 %
Citroën Grand C4 Picasso tentokrát není "odchylkový král"
Nepřesnost u Peugeotu 508 se blíží 60 procentům
DS 3 je na tom naopak relativně dobře, drží se pod 40 procenty
Zdroj: PSA via AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch