Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok

V tradiční studii spolehlivosti není o překvapení nouze. Na vrcholu najdeme takové značky jako jsou Hyundai a Škoda, naopak BMW a Audi lížou dno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok

17.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V tradiční studii spolehlivosti není o překvapení nouze. Na vrcholu najdeme takové značky jako jsou Hyundai a Škoda, naopak BMW a Audi lížou dno.

Nejdůležitější vlastností automobilu je nesporně jeho spolehlivost. Ve výsledku není podstatné, jak rychle se dokáže dostat na stovku či kolik litrů paliva spotřebuje, pokud neustále postává v servise. Nicméně i když si střihnete testovací důkladnou jízdu a načtete desítky článků, neuděláte si představu o tom, zda zrovna váš vůz vydrží.

Jistotu vám pochopitelně nedají ani studie, které se tomuto tématu věnuje. Na druhou stranu jsou ale slušným vodítkem k tomu, co by vydržet mohlo. V potaz berou zkušenosti mnoha dalších majitelů, což minimalizuje zkreslení. Jednou z těch tradičních je britská VDS (Vehicle Dependability Study), kterou sestavuje společnost J.D. Power a aktuálně představila její výsledky pro dok 2018.

Stejně jako v minulých letech došlo na průzkum zkušeností majitelů s vozy jeden až tři roky starých. Vyrobeny tedy byly v letech 2015 až 2017. Osloveno bylo 13 536 britských respondentů, jenž popsali své zážitky z posledních dvanácti měsíců. Všech 177 možných symptomů pak bylo seřazeno do osmi kategorií - Exteriér, Zkušenosti s jízdou, Doplňky/ovládání/displeje, Audio/komunikace/multimédia/navigace, Sedadla, Vyhřívání/ventilace/klimatizace, Interiér, Motor a převodovka.

Absolutní čísla byla následně převedena do relativní podoby prostřednictvím poměru počtu problémů na sto vozidel (PP100). Jeho nižší hodnota znamená vyšší kvalitu a naopak, pochopitelně. Kromě toho tu pak máme ještě skóre NPS (Net Promoter Score), která se zaměřuje na doporučení. Tedy jinými slovy reflektuje míru spokojenosti zákazníků na takovou úroveň, že by svůj vůz či alespoň značku doporučili jiným.

Prémiový segment letos v Británii dostal pořádně na frak, neboť hned prvních třináct příček v žebříčku je ovládáno masovými značkami. Prvním prestižním výrobcem je pak Mercedes-Benz, který se svými 124 problémy na 100 vozidel jen velmi těsně - a jako jediná prestižní automobilka - překonal průměr pro celé odvětví (128 PP100). Značka tak stejně jako její přímá konkurence může počítat s poklesem loajality současných zákazníků, kteří s problémy bojují ještě více.

Oblastí, na kterou prémiovky dojíždí především, jsou problémy s palubní elektronikou. Je to logické - právě v této oblasti své snaží ukázat svou náskok v posledních letech v ní moc právě značky jako Audi či BMW mocně inovují. A čím více nových řešení zákazníkům přinášíte, tím poruchovější pravděpodobně budou. U vlastníků mainstreamových vozů je potíží mnohem méně.

Tyhle poruchy ale nejsou pro zákazníky příliš důležité v celkovém hodnocení, nejvíce se majitelé nadále obávají poruchy motoru. Zatímco s poškozeným hlasovým ovládáním se dá žít, v případě stávkující pohonné jednotky nebo kupříkladu převodovky máte smůlu. Není proto vlastně ani překvapivé, že pokud lidé mají zkušenosti s těmito problémy, vrátí se jich k dané značce pouze 37 procent. Jsou-li ovšem jejich zážitky jen pozitivní, může výrobce počítat na 54 procent s jejich dalším nákupem.

Korejci v čele, Audi a BMW na úplném chvostu

Přistoupit můžeme k hodnocení jednotlivých automobilek a možná byste si asi raději měli sednout a dost možná i otevřít něco silnějšího. Pohled na čelní příčky může lehce šokovat, neboť zde rozhodně nenajdete automobilky - snad s výjimkou Suzuki - jimž by automaticky člověk přisuzoval vysokou spolehlivost. Nicméně skutečnost je taková, že u Hyundai dosáhlo skóre 78 PP100, u sesterská Kia pak 94 PP100. Mezi tuto dvojici se vklínilo zmiňované Suzuki s 87 PP100, za nimi je pak Škoda s 97 PP100. Tato čtveřice je jedinou, která se dostala pod hranici sto problémů na sto vozů.

Z výsledků je také patrné, že některé firmy umí s velmi podobnou výchozí technikou naložit lépe než jiné. Škoda užívá téměř identickou techniku jako Seat nebo Volkswagen. Španělé však skončili šestí (102 PP100), Němci pak dokonce až třináctí (119 PP100). Ještě hůře je na tom koncernové Audi, které najdeme sice na třetí příčce, ovšem od konce (175 PP100).

Na úplném chvostu je pak BMW (192 PP100), jehož skóre naznačuje, že v servise vás za chvíli budou znát křestním jménem. Mezi tyto prémiovky se vklínil Fiat (177 PP100), který společně s Citroënem (164 PP100) patří k těm nejhorším mainstreamovým automobilkám.

Značky nejspolehlivějších aut dle J.D. Power VDS pro rok 2018


Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 1 - J.D. Power 2018 VDS UK 01

Škoda má úspěšnější modely než zbytek světa

Jste-li odpůrcem Škody, tyto odstavte snad raději vůbec nečtěte. Britové jsou s modely mladoboleslavské automobilky natolik spokojeni, že je poslali hned dvakrát na nejvyšší příčku ve svých segmentech. Takového úspěchu již žádná jiná značka nedosáhla, Hyundai, Volkswagen, Mercedes, Vauxhall (britská odnož Opelu) a Peugeot mají pouze po jednom zlatém vavřínu a zbytek zcela ostrouhal. Z prémiovek se na druhých či třetích místech prosadil pouze Jaguar.

Škoda tedy získala zlaté ocenění za modely Octavia a Yeti, přičemž první zmíněný porazil Kiu Cee‘d a Hyundai i30. Mnohem podstatnější je ovšem umístění dnes již nevyráběného „sněžného muže“, který za sebou nechal prodejní lídry daného segmentu, tedy Vauxhall (Opel) Mokka a Renault Captur. Jak se tedy ukazuje, historicky první SUV české značky působí na své majitele pozitivně i poté, co bylo nahrazeno novým modelem Karoq. Jsme zvědavi, zda i to za nějaké tři roky rovněž vystoupá nejvýše.

Nejspolehlivější vozy dle obchodních tříd

Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 2 - J.D. Power 2018 VDS UK 02

Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 3 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 001Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 4 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 003Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 5 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 005Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 6 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 014Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 7 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 015Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 8 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 018Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 9 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 073Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 10 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 074Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 11 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 076Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 12 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 111Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 13 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 113Toto jsou nejvíce a neméně spolehlivá auta dle Britů. Drazí Němci dojeli na svůj náskok - 14 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 116
V rámci nové studie spolehlivosti společnosti J.D. Power byla hodnocena již i nová čtyřoká Octavia. Přesto tomuto modelu nadále patří zlato v příslušném segmentu, kromě toho Škoda pobrala ocenění ještě za SUV Yeti

Zdroj: J.D. Power

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.