Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Test levných letních pneu ukázal, jak umí být nebezpečné, barumky patří mezi ně
5.4.2020 | Mirek Mazal
I když fráze o šetření na nesprávném místě či o tom, že nikdo není tak bohatý, aby si mohl dovolit kupovat levné věci, kolují snad odnepaměti, lidé přesto na pneu šetří. Neměli by.
Hned první letošní test letních pneumatik postupně rozklíčoval vlastnosti 50 modelů dostupných na evropském trhu. Německý Auto Bild tak prověřil hromadu různých obutí od těch nejlevnějších sad neznámého původu až po drahé modely renomovaných značek. Zkouška jistě neměla za cíl dehonestovat levné alternativy, leckdy i ukázala, že vysoká cena nemusí být zárukou kvality.
Z padesáti sad pneumatik o rozměru 245/45 R18 100Y byla vyčleněna nejlepší dvacítka skrze test brzdění z rychlosti 80 km/h na mokré trati a z tempa 100 km/h na suchém povrchu. Vstupní test rovnou diskvalifikoval třicet nejhorších kandidátů a je třeba podotknout, že jakkoli výjimky se najdou, odpadlíci pochází z nižších cenových pater trhu.
Právě na levné pneumatiky se Němci zaměřili následně, aby ukázali úplné dno letošní osmnáctipalcové nabídky. Z jejich výběru deseti nejhorších vzorků jistě nebudou mít radost značky Tristar, Dayton, Marshal, Seiberling, Federal, Nankang, GT, Imperial, EP a dokonce i český Barum. I otrokovickému zástupci Bravuris 5 HM se stejně jako devíti zbylými typům Němci radí vyhnout kvůli nebezpečnosti abnormálně dlouhé brzdné dráhy. Na suchém povrchu jsou barumky dokonce absolutně nejhorší.
Králem odpadlíků je ale pneumatika EP-Tyres Accelera Phi-R a pokud ani nevíte, jak přečíst její jméno, je to snad jedině dobře. V případě brzdné dráhy mokro se s délkou dostala až hranici 40 metrů. Co to je za průšvih, nejlépe připomene naměřená hodnota 28,7 metru u Bridgestone Potenza S001. Rozdíl skoro 12 metrů může znamenat velké potíže v nejméně vhodnou dobu.
Pro úspory na nesprávných místech neexistuje opodstatnění. Kromě diametrálně odlišného chování při brzdění je potřeba pamatovat na opotřebení. Kilometrový nájezd na jednu sadu kol je obvykle vyšší u dražších značek, levnější se dříve sjedou, nebo brzy přijdou o zbytek i tak nepřesvědčivých vlastností.
Levné pneumatiky s nejdelší brzdnou dráhou pro rok 2020 podle testu Auto Bildu

Největší průšviháři zleva: EP-Tyres Accelera Phi-R, Imperial Ecosport 2 a GT Radial SportActive. Barumky skončily nejhůře na suchu, díky relativně dobrému výsledku na mokru jsou ale v rámci desítky odpadlíků třetí nejlepší
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva