Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Těmto 10 autům se Američané radí vyhnout, jsou nejmíň uspokojivá ze všech
22.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na auta se lze dívat tisícem různých pohledů, podstatné je ale nakonec jen jedno: jestli zákazníka uspokojuje. Těchto 10 to svede ze všech nejhůř.
Většina lidí nemění auta jako ponožky, ale stráví s nimi několik let, v krajních případech i celý život. Koupě vozu by tedy v žádném případě neměla být uspěchaná, však každá sekunda věnovaná na oltář průzkumu trhu vám může ušetřit hodiny či dny trápení při pozdějších problémech. Nemusí přitom nutně jít jen o selhávající techniku, jednoduše vám třeba nebude vyhovovat posez za volantem, jízdní dynamika či třeba design nebo nedostačující praktičnost.
Každoročně vzniká hned několik žebříčků, které se spokojenosti majitelů s jejich vozy věnují. Za bernou minci je samozřejmě považovat nemusíte, jako inspirace ale posloužit mohou. Neřeknou vám sice, jak je s tím či oním vozem spokojen konkrétní člověk a proč, nicméně lze předpokládat, že většina zákazníků má v případě kupovaných aut realistická očekávání. A když tedy neobvyklé množství z nich není s nějakým autem spokojeno, něco nebude v pořádku.
Dnes si jeden takový žebříček představíme, mapovat ovšem nebude maximální spokojenost zákazníků s danými vozy. Naopak jde o ta auta, kterým byste se raději měli vyhnout. Vybral je magazín Consumer Reports na základě zkušeností majitelů půl milionu aut a jde tedy o více než reprezentativní vzorek.
To by ale pro úvod mohlo postačit, nyní již vzhůru za desítkou aut, která v Americe nadchla nejméně. Seřadíme je přitom od nejméně neuspokojivého až po nejhorší automobil, jaký je dle majitelů aktuálně k mání. Překvapivě se přitom neobávejte nadržování domácím značkám, právě naopak jsou americké vozy v žebříčku zastoupeny poměrně často. Najdou se tu ale i jiné...
10. Dodge Grand Caravan/Chrysler Voyager/Lancia Voyager
Zatímco koncernový Chrysler již stejně střižené MPV jménem Town & Country nahradil novým modelem Pacifica, Dodge stále ještě nabízí starý Grand Caravan. Poprvé přitom automobilka s tímto vozem vyrukovala v roce 2008, a tak se vlastně ani nemůžeme divit, že spotřeba paliva je nejhorší v rámci segmentu. Stran toho zde máme velmi špatné výsledky v rámci crash testu institutu IIHS u nárazu malou částí přídě nebo nepohodlnou druhou řadu sedadel. Ve výsledku tak nepomáhá, že motor V6 má díky 287 koním nemalý zátah a že Dodge na model poskytuje výrazné slevy. Ani ty ale ke spokojenosti majitelů nevedeou...



9. Fiat 500
Italové zkouší i Američany okouzlovat v Evropě ikonickou pětistovkou, ale nedaří se jim to. Fiat 500 ovšem nepropadl jen kvůli omezenému prostoru na zadních sedadlech, na něž je obtížné se vůbec dostat, nebo díky miniaturnímu zavazadelníku. Lidé si stěžují také na nekvalitní jízdu, hlučnou kabinu nebo špatnou pozici za volantem. K tomu přihoďte špatné výsledky z testů IIHS, a rázem zde máme verdikt, který již nezvrátí ani nadprůměrná ovladatelnost či manuál, který vás dokáže vtáhnout do hry.
8. Ford Transit Connect
Transit Connect se na jednu stranu snaží tvářit jako MPV, ovšem elektrické ovládání dveří v jeho případě nedostanete, stejně jako zábavní systém pro zadní sedadla. Přesto ovšem Ford nikterak nezastírá, že tento vůz kráčí hlavně užitkovou cestou, takže konfrontování budete s plasty horší kvality a za jakoukoliv drobnost je třeba připlatit nemalé peníze. Stran toho se pohonné jednotky nevyznačují zrovna nízkou spotřebou. Ač je tedy uvnitř dostatek prostoru a poberete až sedm lidí, konkurence vás nejspíše osloví daleko více.
7. Infiniti QX60
Japonské SUV je tiché, dobře zpracované a ubytovat dokáže až sedm cestujících, přestože nejde o žádného mastodonta. Stran toho zde máme 3,5litrový šestiválec, který v rámci poslední modernizace dostal o 30 koní navíc. Nabídne vám tedy působivou akceleraci, i přes přítomnost automatické převodovky CVT. Ta by se přitom měla starat hlavně o nízkou spotřebu, té ale reálně dosáhnete jen s velkým zapřením. Navíc lidé sedící ve druhé řadě se musí připravit na nízko ukotvené sedáky a nedostatečnou oporu v bocích.
6. Fiat Freemont/Dodge Journey
Dodge Journey nejspíše znáte pod evropským označením Fiat Freemont. Cestou přes oceán se ovšem nezměnila jen loga, italská varianta je totiž k mání pouze s menšími čtyřválcovými benzinovými motory (a také s turbodiesely). Oproti tomu americký model sází hlavně na šestiválce. S nimi je ovšem spojena nejhorší spotřeba v dané třídě. Kromě toho zde máme špatné výsledky z crash testů IIHS i fakt, že vůz je již v samotném závěru svého životního cyklu. Nenechte se proto zlákat velkými slevami, zvláště když zůstatková hodnota má jít prudce dolů.
5. Nissan Versa Sedan
U nás neprodávaný (jako jedno z mála aut v tomto žebříčku) japonský sedan dostal do vínku poměrně prostorná zadní sedadla a počítá se vcelku rozumnou spotřebou. Tím jsou ale pozitiva u konce. V rámci negativ je třeba zmínit lacině vypadající interiér, který je navíc i nadmíru hlučný. Tento problém ještě umocňuje pohonná jednotka, jejíž drnčení se zvyšuje souměrně s vaším tempem. To ještě dále podporuje automat CVT. Aby toho nebylo málo, od řízení rozhodně neočekávejte preciznost a podvozek je neúměrně tvrdý, pročež na některých nerovnostech budete na sedadlech doslova nadskakovat.
4. Opel Mokka/Chevrolet Trax
Evropská Mokka i americká Trax sází pod kapotou hlavně na přeplňovanou jedna-čtyřku, díky níž se nedočkáte ani působivých jízdních zážitků, ani výjimečně nízké spotřeby. Spíše do úzké a stísněné kabiny pronikne nepříjemný zvuk motoru. Na stranu dobra pak sice lze přičíst nejnovější verze multimediálních systémů OnStar a MyLink, nicméně jejich přítomnost zvedá cenu pomalu na úroveň takového Subaru Forester, které je větší i záživnější.
3. Acura ILX
Další z aut, které na evropském trhu naštěstí nekoupíte, počítá pouze s jediným hnacím ústrojím, a sice s kombinací 2,4litrového čtyřválce a osmistupňové automatické převodovky. Ta je přitom zásadní slabinou vozu, neboť při rozjezdu je více než váhavá, během pohybu má pro změnu problémy s podřazováním. Stran toho zde máme špatnou bederní podporu u sedadla řidiče nebo nepříliš intuitivní multimediální systém. Nepomůže tedy již ani přítomnost autonomních brzd či monitoringu aut ve slepém úhlu, které má Acura ILX ve standardu.
2. Nissan Sentra
Je vlastně trochu překvapivé, že se Nissan Sentra propadl v žebříčku nespokojenosti tak hluboko. Jeho nejnovější inkarnace má totiž tišší kabinu než předchůdci, zvýšená jízdní pozice prospívá výhledu ven a zadní sedadla jsou jedny z nejprostornějších v segmentu. Novinky na poli bezpečnostním pak vylepšily hodnocení IIHS, kromě toho mohou zákazníci volit i sportovní variantu Nismo. Proč tedy ono špatné hodnocení? Hlavně kvůli úzkému kokpitu, předním sedadlům bez dostatečné podpory, tuhému podvozku a nezáživné jízdě.
1. Mercedes-Benz GLA
Asi jen málokdo by jako auto, kterému se definitivně má vyhnout obloukem, čekal německou prémiovku. Zvláště když jde do značné míry o hatchback třídy A, který dostal do vínku zvýšený podvozek a robustnější bodykit. Jenže GLA je dle Američanů uvnitř příliš hlučné, málo prostorné v oblasti hlavy a výhled dozadu prakticky nenabízí. K tomu si přihoďte zhoršenou ovladatelnost, tuhý podvozek či špatné sladění motoru a převodovky, kdy zpočátku vám bude chybět výkon, abyste jej vzápětí dostali až přespříliš. Vše pak ještě zhoršuje překomplikovaný multimediální systém.
Zdroj: Consumer Reports
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 4 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 7 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva