Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tato auta jsou největší držáky mezi moderními ojetinami, jezdit zvládají nejdéle
31.7.2018 | Mirek Mazal
Na spolehlivost a trvanlivost aut lze hledět různými způsoby, podle nás jsou ale jedním z nejlepších měřítek odolnosti vysoké nájezdy kilometrů. U těchto aut jsou v průměru nejvyšší.
Spolehlivost, trvanlivost a odolnost jsou klíčové ukazatele kvality každého automobilu. Je jedno, jestli si kupujete nové nebo ojeté auto, vidět jej rozpadat se pod rukama nechcete v žádném případě. Nejvíce ale člověka tento aspekt trápí u ojetin, neboť zatímco u nových vozů vám alespoň v případě nákladů na opravy pomůže záruka, u ojetých si musíte pomoci sami.
Snad každý si tedy chce koupit auto, které toho vydrží co nejvíce, jenže které to je? Zákazníkům jako orientační bod výdrže jednotlivých modelů slouží různé statistiky spolehlivosti, jenže každá má svou stinnou stránku - některé se opírají jen o hodnocení majitelů, jiné hážou do jednoho pytle prasklou žárovku a prasklý blok motoru a další svědčí do značné mít jen o tom, jak se kdo o své auto stará. Nejsou irelevantní, přesto je možné se nad všechny tyto aspekty povznést a podívat se na odolnost aut skrze to, jak moc kilometrů v průměru najíždí.
Data pochází z milionů kontrol německého TÜV, tamní obdoby našich STK. Berou tedy v potaz nanejvýš 11 let staré vozy a jejich průměrný stav tachometrů při kontrolách. Nečekejte průměry ve vysokých statisících, na to jsme u stále moc mladých aut, přes 200 tisíc se ale podíváme a i to jasně ukazuje, se kterými vozy se jezdí a jezdí a se kterými nikoli. Proč je právě to důležité? Protože auto, které se majiteli rozpadá pod rukama už ve 100 tisících kilometrech, jde z domu nejpozději se skončením záruky. Prostě s ním další a další kilometry nenajíždí, neboť to pro něj není ekonomicky udržitelné - každou chvíli platí stovky až tisíce za opravu a každou chvíli musí pár dnů jezdit vlakem. Pokud tedy nějaký vůz spousty kilometrů najíždí, musí být odolný, trvanlivý, „nezničitelný”. Musí to být lidově řečeno držák.
Dost bylo slov, tady je 10 právě takových aut pod drobnohledem. A 10 dalších přidáváme telegraficky v tabulce.
10. Ford S-Max
Průměrný kilometrový proběh: 167 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
Evropské auto roku 2007 vyrobené před deseti až jedenácti lety je dobrý nápad pro každého, kdo má potřebuje mnoho prostoru pro lidi i zavazadla. Začal se prodávat spolu s Galaxy, které potvrdilo dobrou reputaci Fordu v očích Němců.
![Tato auta jsou největší držáky mezi moderními ojetinami, jezdit zvládají nejdéle - 1 - Nejspolehlivejsi ojeta auta 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tato auta jsou největší držáky mezi moderními ojetinami, jezdit zvládají nejdéle - 2 - Nejspolehlivejsi ojeta auta 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tato auta jsou největší držáky mezi moderními ojetinami, jezdit zvládají nejdéle - 3 - Nejspolehlivejsi ojeta auta 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
9. Ford Galaxy
Průměrný kilometrový proběh: 170 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
S-Max a Galaxy jsou něco jako Bob a Bobek, takže i v téhle statistice je najdeme bok po boku. Ještě o něco větší MPV odveze velkou rodinu na dvoutýdenní dovolenou přes celou Evropu a bez zaškobrtnutí dojede tam i zpět.
8. Volkswagen Touareg
Průměrný kilometrový proběh: 174 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
První zástupce SUV se nezalekne ani zabahněné cesty na chalupu. Velký produkt továrny v VW Bratislavě se po uvedení na trh pevně chytil své příležitosti a poslední generací si vybudoval postavení vlajkové lodi německé automobilky. Ani jeho předchůdce nemůže být špatný.
7-5. Audi A6
Průměrný kilometrový proběh: 175 000 km
Roky výroby: 2009 až 2010
Audi se proslavilo kvalitním zpracováním interiérů a pohonem Quattro, ale ani zbylá technika se nemusí stydět. Podařená A6 se správným agregátem nemá problém jezdit denně velké vzdálenosti.
7-5. Mercedes-Benz třídy E
Průměrný kilometrový proběh: 175 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
Mercedes-Benz W211 najezdí během 10 let v průměru 175 000 km a patří mezi nejodolnější polykače kilometrů vůbec. Měl mimo jiné za cíl řešit problémy spojené s trvanlivostí některých komponentů svých předchůdců a zjevně uspěl.
7-5. Mercedes-Benz třídy M
Průměrný kilometrový proběh: 175 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
Dalším zástupcem Mercedesu je SUV. ML může být spolehlivý společník do nepohody, poradí si i s nepříznivým povrchem na silnici, ale většina verzí se mimo pevnou komunikaci v životě nepodívá.
4. Volkswagen Passat
Průměrný kilometrový proběh: 176 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
Podle statistik se deset až jedenáct let starým Passatům daří sloužit dlouhá léta. Oblíbený služební automobil se ukazuje jako dobrá volba při výběru spolehlivé ojetiny. Udržovaný kus může násobně překonat vypozorovanou hranici ujeté vzdálenosti. Mladší kusy se umístily také vysoko, report ukázal u 8-9 letých exemplářů průměr 171 tisíc najetých kilometrů.
3. Volkswagen Sharan
Průměrný kilometrový proběh: 179 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
Němci si oblíbili Sharan a tím dostali VW do vedení v počtu zástupců tohoto soupisu. Pětidveřové MPV je třetím zástupcem koncernu, navíc se poměrem průměrného nájezdu a spolehlivosti dostal na třetí místo.
2. BMW řady 5
Průměrný kilometrový proběh: 180 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
Další polykač kilometrů. BMW 5 E60 není etalon spolehlivosti, zásadní technické komponenty jsou ale zjevně odolné a vysoké nájezdy jim nedělají problémy.
1. Volvo V70/XC70
Průměrný kilometrový proběh: 201 000 km
Roky výroby: 2007 až 2008
Jediný pokořitel hranice 200 000. Model V70 či XC70 se objevuje opakovaně ve vedení podobných statistik trvanlivosti a i tentokrát potvrdil své postavení. Volvo umí skvěle zabránit následkům dopravní nehody, ale stavba pevné karoserie není vše. Automobilka zjevně stále umí postavit odolné auto po všech stránkách.
Auta s největšími průměrnými nájezdy km na 11. až 20. místě
Zdroj dat: TÜV
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
před 4 hodinamiPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejčtenější články
Audi se připravuje na tragické celoroční výsledky, první čísla z USA jsou tristní odshora dolů
7.1.2025Čínský supersport umí za jízdy přeskakovat díry na silnici, dokonce úplně sám. Nezastaví ho ani policejní pás s hřeby
7.1.2025Prodeje nejzajímavějších Toyot a BMW loni zachránily verze s manuálním řazením, tolik k údajnému nezájmu o něj
7.1.2025Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025Nové oficiální měření spotřeby plug-in hybridů odhaluje jejich roky trvající lež, elektromobily jsou další na řadě
8.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva