Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tak jezdí frajeři z ÚOÚČ Policie ČR po D1. Bez majáků 200 km/h přímo do Mekáče
8.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) Policie stíhá jízdu 120 km/h v omezeních na D1 a přes 200 mimo ně jako nebezpečnou. Že totéž dělají její lidé jen z hladu, ji zjevně nevadí.
Nedávno jsme poukazovali na případ, kdy Policie ČR v jedné ze svých neoznačených Škod Superb 3,6 V6 stíhala řidiče belgického Lamborghini Gallardo, kterému v omezeních naměřila 120 km/h a mimo ně až 213 km/h. A bylo to nezřídka prezentováno jako případ efektivního „zneškodnění” nebezpečného řidiče chrabrými policisty.
Pozastavovali jsme se už nad případem samým, neboť ve výsledku nešlo o nic jiného, než opakování téhož jednání ze strany policie v neoznačeném autě nepoužívajícím jakákoli výstražná světla či zvuky. Navíc je třeba se ptát, jestli je ve 213 km/h více nebezpečný řidič Lamborghini, zvládajícím s nadhledem i rychlost o 100 km/h vyšší, nebo Škody Superb, která se sice v podobných momentech také nezačne rozpadat, cokoli nenadálého v ní ale budete řešit z podstaty obtížněji.
Toto je ale bohužel jednání, které Policie ČR dávno považuje za standard, navzdory mnoha vlastním nehodám, jež by se bez podobných stíhaček těžko udály. A někteří ji to bůhvíproč tolerují, pokud to rovnou nepodporují. Co by ji ale nikdo tolerovat neměl, je dopouštění se stejného jednání, které u ostatních stíhá jako nebezpečné, je-li neospravedlnitelné jakýmkoli, byť podobně pochybným motivem.
Přesně takové zachytil na dálnici D1 náš čtenář, kterého při jízdě omezením mezi exity 49 a 56 rychlostí okolo 90 km/h dojely a předjely dvě citelně rychleji (sami posuďte, ale oněch 120 km/h to bude minimálně) jedoucí Audi A8. Říkáte si: „Piráti v Audi!” ale tohle není ten případ. Obě A8 patří Útvaru pro ochranu ústavních činitelů ochranné služby Policie České republiky (ÚOÚČ), který má v popisu práce přesně to, co říká jeho označení - převoz tzv. chráněných osob, typicky zmíněných ústavních činitelů.
Taková auta mají právo přednosti jízdě a možnost překračovat povolenou rychlost, ale jen pokud používají výstražné světelné zařízení tak, jak jsme svého času řešili v případě nových policejních Octavií - zjednodušeně řečeno, když mají maják na střeše. A to tady, jak vidno, neměla. Naopak chvílemi (na videu to není příliš dobře vidět) používala pouze doplňková výstražná světla (stroboskopy na přídi a na zádi), kterými si vynucovala přednost v jízdě. To samo o sobě je nelegální, a tak se náš čtenář vydal za nimi. Můžete mu to vyčítat, ale nedělal nic jiného, než onen policejní Superb za Gallardem. Takže vlastně... pomáhal a chránil.
Neřešme ale, kdo tu také co spáchal, soustřeďme se na ona dvě Audi. Ta na videu uvidíte v omezeních ujíždět vozu s kamerou i v momentě, kdy na GPS-ukazateli rychlosti svítí i přes 120 km/h. A když se pak dálnice otevře, obě A8 v těsném sledu jedou rychlostí až 200 km/h. Když je vůz s kamerou předjíždí, ukazuje GPS přes 210 km/h.
Dobře, nic z toho nejsou věci do deníku Mirka Dušína a můžeme se oprávněně ptát, jestli si policista vůbec může dovolit chovat se v rozporu s předpisy, které by sám měl vymáhat. Ale nebuďme upjatí - kdyby tu šlo opravdu o převoz chráněné osoby s nějakým důležitým posláním, jde tu „jen” o nepoužití správných majáků při jízdě, která není předpisová, ale nevypadá ani šíleně. Jenže takhle to nebylo.
Když náš čtenář oba vozy předjel, rozhodl se zajet do restaurace McDonald's na občerstvení exitem 66 u Lokte. Jaké pak bylo jeho překvapení, když tam obě A8 s menším odstupem dorazily též. A na palubě nebyl nikdo další než řidiči vybavení odznaky, vysílačkami a zbraněmi. Jinými slovy - tito pánové jezdí po D1 až 200 km/h s použitím pouze doplňkových a dle nařízení samotné policie pro podobný účel nedostatečných výstražných světel jen tak, cestou na svačinu. To už se toleruje těžko.
Toto navíc není první případ, kdy se něco podobného stalo. Našli jsme v minulosti podobný, kdy si na úplně to samé jednání policie stěžoval občan řediteli Útvaru pro ochranu ústavních činitelů ochranné služby Policie České republiky, i vám jistě dobře známému Jiřímu Komorousovi. Reakci pana Komorouse máme k dispozici, stojí v ní mj. doslova: „Ve smyslu ustanovení § 97 odst. 2 zákona č. 273/2008 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů Vás vyrozumívám, že šetřením byl skutečně ve věci zjištěn rozpor s vyhláškou Ministerstva dopravy č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. K uvedenému jednání ze strany řidiče došlo z omluvitelných pohnutek a to z důvodu technické závady světelného zařízení.”
Takže maják se rozbil, parchant. Vsadíme se, že tentokrát se rozbil zas a kdybyste si u policie stěžovali, dostanete úplně tu samou odpověď ze složky „Prudící občan”. Ano, všichni jsme si rovni - jedni bezmocní, druzí všemocní, kteří se místo profesionálního chování soustředí více na mytí vlastních rukou...
Omezením jela policejní Audi A8 alespoň 120 km/h
Někdy ani rychlost přes 120 km/h nestačila pro jejich následování
Mimo omezení se rychlost obou vozů pohybovala okolo 200 km/h
Cíl mise: svačina u McDonald's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva