Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu

Pořídit ho lze skutečně už jen v bazarech, což znamená, že mizí z hledáčku části kupců. A jeho ceny míří dolů. Nepřímý nástupce v podobě nové třídy CLE může být snadno třikrát dražší a stejně nabídnout v některých ohledech míň.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu

5.9.2024 | Petr Prokopec

Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu

/

Foto: Mercedes-Benz

Pořídit ho lze skutečně už jen v bazarech, což znamená, že mizí z hledáčku části kupců. A jeho ceny míří dolů. Nepřímý nástupce v podobě nové třídy CLE může být snadno třikrát dražší a stejně nabídnout v některých ohledech míň.

Po kabrioletech dál touží nemalé množství lidí, jen málokdo se ale ve finále rozhoupe k jejich koupi, neboť se stahovací střechou je obvykle spojena jak vyšší cena, tak horší použitelnost. Povětšinou tedy takový vůz není primárním, místo toho slouží k poněkud „méně závažným” přesunům jeho majitele. To však znamená, že ročně musíte platit dvě pojistky a ideálně také dvě parkovací místa. Něco takového si ale nemůže dovolit každý, zvlášť při soustavném zvyšování cen spousty nezbytností. Prodeje kabrioletů tak už léta klesají, což výrobce nutí k jejich vyřazování z nabídek. Ty přeživší jsou pak ještě dražší, načež už zajímají jen velmi bohatou klientelu.

Na okleštění nabídky došlo rovněž u Mercedesu, kde třídu C Cabrio už nekoupíte. Nová generace Céčka totiž dorazila jen jako sedan a kombík. Nepřímou náhradou je nová třída CLE, která zaskakuje za rovněž odejité E Cabrio. Portfolio třícípé hvězdy tedy řádně prořídlo, neboť obětí čistky se stala také spřízněná kupátka. Po zákaznících verze s plátěnou střechou ale v důsledku toho prodejci značky požadují minimálně 1 629 870 Kč, za které jim dodají nepříliš důstojnou základní verzi CLE 180 s mild-hybridem se 170 spalovacími a 23 elektrickými koňmi.

Že jste právě polkli a v krku máte sucho? Není divu, showroomy s novými vozy tedy můžeme opustit a místo nich zamíříme do autobazarů. V těch můžete narazit na již ukončené C Cabrio minulé generace, které startuje na zhruba 400 tisících korunách. V té chvíli je nicméně třeba počítat s opět nepříliš ohromující základní jedna-šestkou naladěnou na 156 koní. A jakkoli majitelé kabrioletů nekladou výkon na první místo, nedá se předpokládat, že by jim provedení C180 stačilo. Dobrou zprávou ale je, že silnější verze jsou k mání za něco málo přes půl milionu korun.

Jak navíc bylo zmíněno, kabriolety slouží spíš k pobavení než každodennímu odvozu dětí do školky. Nájezdy přes 100 tisíc kilometrů jsou tedy spíše výjimečné, jakkoli lze narazit i na kousky s dvoj- až trojnásobnou porcí. Ta je důkazem, že Mercedes u generace W205 neslevil z tradiční spolehlivosti a trvanlivosti. I když relativně více majitelů si stěžuje na to u kabrioletu nejpodstatnější, tedy sklápěcí střechu. Často totiž dochází k poškození příslušné kabeláže, načež přestává fungovat celý mechanismus a je třeba drahá oprava.

Mimo to kabriolet dojíždí na neduh většiny moderních aut, tedy vysokou hmotnost. Ta je zde ještě umocněna použitím dodatečných výztuží, což ovšem posléze vede k rychlejšímu opotřebení zavěšení či tlumičů. Na něco takového ovšem dochází až po najetí oněch více než 100 tisíc kilometrů, u celé řady kousků jste tedy stále „v suchu“. To je ale v podstatě vše, finální varování kolegů zAuto Bildu je spojeno s verzemi AMG, které vycucnou nádrž jako nic a pálí pneumatiky na počkání.

Dražší je nicméně i jejich celková údržba, načež se ideálem zdají být verze jako C300 osazená dvoulitrem s 258 koňmi či C400 disponující 333koňovým třílitrem. Kolegové pak byli nadmíru spokojeni s verzí C200, kterou pohání již zmíněná jedna-pětka, ovšem naladěná na 184 koní, s nimiž je spojeno ještě dalších 14 koní elektromotoru. Ve finále jste na tom tedy lépe než u základního nového CLE Cabrio, ovšem při třikrát nižší ceně.


Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu - 1 - Mercedes-Benz C300 Cabrio 2018 ilustracni foto 01Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu - 2 - Mercedes-Benz C300 Cabrio 2018 ilustracni foto 02Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu - 3 - Mercedes-Benz C300 Cabrio 2018 ilustracni foto 03Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu - 4 - Mercedes-Benz C300 Cabrio 2018 ilustracni foto 04Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu - 5 - Mercedes-Benz C300 Cabrio 2018 ilustracni foto 05Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu - 6 - Mercedes-Benz C300 Cabrio 2018 ilustracni foto 06
Ojeté C Cabrio působí i dnes přitažlivě, v kombinaci s jednotkou ze středu nabídky vás pak nemusí ani po provozní stránce svléknout z kalhot. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše