Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
před 4 hodinami | Petr Prokopec
Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia?
Pokud patříte mezi fanoušky koncernu Volkswagen, nejspíš víte, že ten pod různými názvy vyrábí často tytéž vozy. Platí to i v případě vlajkových lodí, neboť Audi Q7 používá stejné komponenty jako Bentley Bentayga, Porsche Cayenne a VW Touareg. Zatímco u čtyř kruhů se ovšem zaměřili na perfektní řemeslné zpracování spárované s luxusem, v případě britské značky tu máme hlavně luxus spojený s důrazem na dynamiku. Ta je pak v ještě větší míře tlačena v Zuffenhausenu, zatímco lidový vůz má nabídnout od všeho trochu, ovšem za přijatelnější cenu.
První generace Touaregu byla neskutečnou událostí, i s ohledem na pohonné jednotky, po nichž jste mohli sáhnout. K mání totiž byl pětiválec, stejně jako šesti-, osmi, deseti- a dvanáctiválce. Když ale v roce 2010 dorazil její nástupce, bylo portfolio poměrně citelně sesekáno. Stále jste si ale mohli pořídit alespoň motor V8, ať již v benzinové nebo dieselové verzi, přičemž tato jednotka ideálně odpovídala statutu vlajkové lodi. Je nicméně třeba dodat, že toto provedení se staralo hlavně o image, zatímco prodeje generovaly spíše šestiválcové modely.
Od roku 2018 však Němci nabízejí generaci třetí, kterou lze považovat za stín své někdejší slávy. Pokud po ní totiž v současné chvíli zatoužíte, můžete sáhnout už jen po šestiválcovém modelu. Ten je pak sice k mání v benzinové, dieselové či plug-in hybridní formě, nicméně s takovou nabídkou je dnes spojen prakticky kdekdo. Přičemž ceny vlastně již nejsou vysloveně lidové, u nás se kupříkladu startuje na 1 499 000 Kč. Q7, které zdobí prestižnější logo a které je rovněž o dvacet „čísel“ delší, je ale k mání již od 1 866 900 Kč.
Automobilka loni Touareg modernizovala, pročež je jasné, že s podobnou nabídkou lze počítat také v příštích letech. Co přijde poté, je otázkou, tak trochu ale tušíme spíše neslavný konec. Ostatně o bestseller se nejedná ani dnes, v posledních třech letech totiž prodeje nepřesáhly ani 35 tisíc aut. Nemluvíme tu přitom o Česku či Evropě, nýbrž o celém světě. Jelikož ale USA a Čína disponují náhradou v podobě Atlasu/Teramontu, Touareg aktuálně opravdu žije na vypůjčený čas.
Jakmile ovšem zaměníte showroomy s novými vozy za autobazary, začne se i třetí generace jevit vcelku zajímavě. Pořídit se totiž dá již od zhruba 650 tisíc korun. V té chvíli je u toho sice poněkud vyšší nájezd, ovšem vedle něj lze počítat také s bohatou výbavou, neboť původní majitelé na sobě rozhodně nešetřili. Navíc i za tuto částku můžete pořídit auto, které stále ještě je spojeno s prodlouženou tovární zárukou. Vybrat si navíc pořád můžete i osmiválcové provedení, které s rokem 2020 skončilo kvůli utahující se emisní smyčce.
Jak dodávají kolegové z Auto Bildu, jednou z kritických oblastí je podvozek, neboť Touareg je poměrně těžký. To se podepisuje na výraznějším opotřebení náprav, ložisek i brzd. Pokud pak navíc majitel ve velké míře využíval tažné zařízení, dostalo pořádně zabrat i pohonné ústrojí. U něj přitom bylo třeba nedodržovat předepsané intervaly výměny oleje, nýbrž přistupovat k pravidelnému servisu buď dle nájezdu, nebo při nižším využití alespoň jednou ročně.
Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, zvláště u aut s nájezdem přes 250 tisíc kilometrů, u nichž již mohou být problematické rozvody. Mimo to se zaměřte i na případné skřípání a nepřijemné zvuky v interiéru či funkčnost digitálního kokpitu - ze stížností majitelů vyplývá, že ten často odchází, multimédia pak mají problém při spárování s telefonem. Na korozi či výfuk si ale již stěžovat nebudete, stejně jako nejsou kriticky zmiňována třeba světla.
Lze už jen zmínit, že kolegové otestovali kousek osazený třílitrovým turbodieselem z roku 2018, který měl najeto 124 081 km a vycházel na 34 780 Eur (cca 871 tisíc korun). Jak jsme ale naznačili, Touareg lze pořídit i levněji, dokonce s nižším nájezdem. Jelikož se ale třetí generace neprodávala tak moc, nestojí v každém autobazaru. Pokud si tedy hodláte vybírat, počítejte s tím, že vám to zabere trochu více času i peněz na dopravu.
Touareg třetí generace lze na rozdíl od showroomů, kde pořídíte už jen šestiválcové verze, koupit ještě s osmiválcem. S tím se ale již pod milion korun nedostanete. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
před 4 hodinami - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
před 5 hodinami - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
před 7 hodinami - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před 8 hodinami - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 12.18. 20:39 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.18. 20:18 - panda
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:51 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 07:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch