Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory

Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory

před 4 hodinami | Petr Prokopec

Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory

/

Foto: Adam Šrámek, Autoforum.cz

Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia?

Pokud patříte mezi fanoušky koncernu Volkswagen, nejspíš víte, že ten pod různými názvy vyrábí často tytéž vozy. Platí to i v případě vlajkových lodí, neboť Audi Q7 používá stejné komponenty jako Bentley Bentayga, Porsche Cayenne a VW Touareg. Zatímco u čtyř kruhů se ovšem zaměřili na perfektní řemeslné zpracování spárované s luxusem, v případě britské značky tu máme hlavně luxus spojený s důrazem na dynamiku. Ta je pak v ještě větší míře tlačena v Zuffenhausenu, zatímco lidový vůz má nabídnout od všeho trochu, ovšem za přijatelnější cenu.

První generace Touaregu byla neskutečnou událostí, i s ohledem na pohonné jednotky, po nichž jste mohli sáhnout. K mání totiž byl pětiválec, stejně jako šesti-, osmi, deseti- a dvanáctiválce. Když ale v roce 2010 dorazil její nástupce, bylo portfolio poměrně citelně sesekáno. Stále jste si ale mohli pořídit alespoň motor V8, ať již v benzinové nebo dieselové verzi, přičemž tato jednotka ideálně odpovídala statutu vlajkové lodi. Je nicméně třeba dodat, že toto provedení se staralo hlavně o image, zatímco prodeje generovaly spíše šestiválcové modely.

Od roku 2018 však Němci nabízejí generaci třetí, kterou lze považovat za stín své někdejší slávy. Pokud po ní totiž v současné chvíli zatoužíte, můžete sáhnout už jen po šestiválcovém modelu. Ten je pak sice k mání v benzinové, dieselové či plug-in hybridní formě, nicméně s takovou nabídkou je dnes spojen prakticky kdekdo. Přičemž ceny vlastně již nejsou vysloveně lidové, u nás se kupříkladu startuje na 1 499 000 Kč. Q7, které zdobí prestižnější logo a které je rovněž o dvacet „čísel“ delší, je ale k mání již od 1 866 900 Kč.

Automobilka loni Touareg modernizovala, pročež je jasné, že s podobnou nabídkou lze počítat také v příštích letech. Co přijde poté, je otázkou, tak trochu ale tušíme spíše neslavný konec. Ostatně o bestseller se nejedná ani dnes, v posledních třech letech totiž prodeje nepřesáhly ani 35 tisíc aut. Nemluvíme tu přitom o Česku či Evropě, nýbrž o celém světě. Jelikož ale USA a Čína disponují náhradou v podobě Atlasu/Teramontu, Touareg aktuálně opravdu žije na vypůjčený čas.

Jakmile ovšem zaměníte showroomy s novými vozy za autobazary, začne se i třetí generace jevit vcelku zajímavě. Pořídit se totiž dá již od zhruba 650 tisíc korun. V té chvíli je u toho sice poněkud vyšší nájezd, ovšem vedle něj lze počítat také s bohatou výbavou, neboť původní majitelé na sobě rozhodně nešetřili. Navíc i za tuto částku můžete pořídit auto, které stále ještě je spojeno s prodlouženou tovární zárukou. Vybrat si navíc pořád můžete i osmiválcové provedení, které s rokem 2020 skončilo kvůli utahující se emisní smyčce.

Jak dodávají kolegové z Auto Bildu, jednou z kritických oblastí je podvozek, neboť Touareg je poměrně těžký. To se podepisuje na výraznějším opotřebení náprav, ložisek i brzd. Pokud pak navíc majitel ve velké míře využíval tažné zařízení, dostalo pořádně zabrat i pohonné ústrojí. U něj přitom bylo třeba nedodržovat předepsané intervaly výměny oleje, nýbrž přistupovat k pravidelnému servisu buď dle nájezdu, nebo při nižším využití alespoň jednou ročně.

Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, zvláště u aut s nájezdem přes 250 tisíc kilometrů, u nichž již mohou být problematické rozvody. Mimo to se zaměřte i na případné skřípání a nepřijemné zvuky v interiéru či funkčnost digitálního kokpitu - ze stížností majitelů vyplývá, že ten často odchází, multimédia pak mají problém při spárování s telefonem. Na korozi či výfuk si ale již stěžovat nebudete, stejně jako nejsou kriticky zmiňována třeba světla.

Lze už jen zmínit, že kolegové otestovali kousek osazený třílitrovým turbodieselem z roku 2018, který měl najeto 124 081 km a vycházel na 34 780 Eur (cca 871 tisíc korun). Jak jsme ale naznačili, Touareg lze pořídit i levněji, dokonce s nižším nájezdem. Jelikož se ale třetí generace neprodávala tak moc, nestojí v každém autobazaru. Pokud si tedy hodláte vybírat, počítejte s tím, že vám to zabere trochu více času i peněz na dopravu.


Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory - 1 - VW Touareg V8 TDI 2019 ilustracni foto 01Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory - 2 - VW Touareg V8 TDI 2019 ilustracni foto 02Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory - 3 - VW Touareg V8 TDI 2019 ilustracni foto 03
Touareg třetí generace lze na rozdíl od showroomů, kde pořídíte už jen šestiválcové verze, koupit ještě s osmiválcem. S tím se ale již pod milion korun nedostanete. Foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše