Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Škoda Fabia III je jako ojetina stále zajímavější koupí, levněji s ní dostanete i věci, které ta nová nenabízí
16.9.2022 | Petr Prokopec
Nová Fabia opět zdražila. Stojí už od 350 tisíc Kč a bez 400 tisíc v kapse nemůžete uvažovat o jakkoli důstojné verzi. Vedle toho dává ojetina za klidně až čtvrtinové sumy velký smysl, zvlášť pak v provedení před faceliftem s lepšími motory a klidně i karoserií kombi.
V showroomech mladoboleslavské automobilky už nějakou tu chvíli najdete jen Škodu Fabia čtvrté generace. Z jejího předchůdce se tak stala lákavá ojetina, jejíž akcie s časem paradoxně stoupají. Stará se o to nakonec i sama Škoda, která ceny čtvrté generace vozu čerstvě opět zvýšila. Dnes už ji tedy tedy nekoupíte za méně než 350 tisíc Kč, přičemž nedostanete nic víc než než malé auto s litrovým tříválcem bez turba a minimální možnou výbavou.
Fabia číslo tři je jako ojetina pochopitelně dramaticky levnější, navíc skýtá mnohem širší výběr pohonných jednotek. Před sedmi lety jste totiž mohli sáhnout po benzinových jednotkách 1,0 MPI a 1,2 TSI, stejně jako po 1,4litrovém dieselu. Zejména do faceliftu v roce 2017 tak bylo z čeho vybírat, ojetiny původního provedení nabízí řadu motorů, o kterých si čtvrtá generace Fabie může nechat jen zdát. Ostatně už s modernizací té třetí přišla z hlediska motorů jen degradace. Diesely skončily úplně, nejlepší čtyřválcová jedna-dvojka byla nahrazena rozpačitým litrovým tříválcem, který páteř nabídky tvoří dodnes.
Právě motorový prostor je u ojetiny prvním místem, které byste v případě zájmu měli zkontrolovat. Maloobjemové pohonné jednotky koncernu VW někdy trpí nadměrnou spotřebou oleje. Škoda navíc na různých trzích a u různých variant nastavila odlišné servisní intervaly, načež není neobvyklé, že některé exempláře neviděly servis klidně dva roky. A to životnosti motoru dobře nedělá.
Historii auta je tedy třeba pečlivě zkoumat, stejně tak je třeba prověřit stav karoserie. Kvůli korozi to není, ta auto netrápí, Škoda ale u vozu použila panely z odlehčeného plechu, který se snadněji promáčkne. Podstatnou informací je také to, že různá tloušťka spár nemusí být dílem havárie, nýbrž nepřesvědčivou kvalitou výroby. Pokud si tedy nejste jisti tím, zda byl vůz dříve opravován po nehodě, prověřte třeba různé zbarvení krytů světlometů, stejně jako úchyty v motorovém prostoru či podbězích, které nestejné stáří některých dílů mohou jednoznačně prozradit.
Další rizikovou oblastí je interiér, kde je dobré se zaměřit na pazvuky jdoucí z přední části auta. Pokud vychází od čelního okna, je možné, že není správně uchycena palubní deska, u Fabie III se to stává. Její tvrdé plasty pak následně naráží na skelet, což pochopitelně vede k opotřebení a relativně komplikovaným, tedy i drahým opravám. Stejně tak se vyplatí kontrola veškerých ovládacích prvků, multimediálního systému či dokonce rezervního kola. Vzhledem k poptávce po nich jsou někdy spořivými majiteli prodávána bokem, ač součástí původní výbavy byly.
Přesunout se můžeme k cenám, které jsou vedle nové Fabie skutečně o mnoho lákavější. Dnes začínají mezi 100 a 110 tisíci korunami, to jsou ale opravdu nejlevnější exempláře s vysokými nájezdy, často pak i se základní atmosférickou jednotkou, jejíchž 60 koní dvakrát neláká. V případě benzinových jednotek je ideálem přeplňovaná jedna-dvojka, která byla naladěna na 90 či 110 koní. Pokud ji chcete s rozumným nájezdem, za 150 až 160 tisíc už se dá vybírat.
Co se dieselů týče, výběr byl poměrně široký, tříválcové TDI bylo naladěno na 75, 90 či 105 koní. S vyšším ročním nájezdem se kterákoli z verzí snadno vyplatí, jsou to velmi úsporné motory. Také zde sice startují okolo 110 000 Kč, jsou však spojené s opravdu vysokým nájezdem snadno přes 300 tisíc km. Na hezký naftový kombík (ano, i ten se vyráběl a čtyřka ho nedostala) s perspektivou to bude chtít aspoň 170 tisíc korun.
Na závěr už jen dodáme, že kromě rezervního kola se předchozím majitelům mohla zadřít pod nehty také škrabka na led, která je (či v tomto případě byla...) uschována ve víčku palivové nádrže. Jde sice o drobný detail, ovšem s ohledem na nadcházející období by vás mohl mrzet podobně jako ona rezerva, když se budete potýkat s defektem pneumatiky.






Fabia třetí generace dorazila na trh v roce 2014, a to s plejádou benzinových i dieselových jednotek. Zejména předfaceliftové provedení je dnes lákavou nabídkou díky motorům 1,2 TSI a 1,4 TDI, k dispozici byl navíc i kombík. Ilustrační foto: Pavel Janda, Autoforum.cz
Zdroj dat: TÜV
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před hodinouNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva