Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Rychlost nezabíjí, limity dále padnou v Austrálii, zruší je na Nordschleife
18.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Austrálie k 276 km dálnice přidá dalších 85 km bez rychlostních limitů. A Nordschleife upraví asfalt na Flugplatzu, aby je mohla zrušit.
Dojde-li řeč na rychlostní omezení v různých částech světa, většinou netrvá dlouho, než se někdo ozve s argumentem typu „rychlost zabíjí”. Německé dálnice, jejichž větší část nemá žádný rychlostní limit, nicméně mrtvolami lemovaná není. Umírajícími lidmi argumentovali také odpůrci tzv. otevřeného rychlostního limitu v australském Severním teritoriu, ke kterému se začala vracet v roce 2013. Přesto nicméně byl na asi dvou stovkách kilometrů Stuartovy dálnice vloni v lednu limit skutečně odstraněn.
Desítky mrtvých každý měsíc? Kdepak, za celý rok nejenže na oněch 204 km této dálnice, táhnoucí se přes celou Austrálii z Darwinu do Portu Augusta, nezemřel jediný člověk, ani se tam nestalo žádné zranění. Slova odpůrců se tedy nenaplnila, lidé ani najednou nezačali hromadně jezdit jako šílenci, průměrná rychlost po dobu těchto zkušebních 12 měsíců byla pod 140 km/h.
V průběhu zkoušky, v srpnu 2014, bylo dalších asi 70 kilometrů ohodnoceno jako vhodných k rozšíření neomezené rychlosti po investici 1,55 milionu australských dolarů (cca 27,3 milionu korun) a právě letos se budou ke zmíněným dvěma stovkám přidávat. Celkem tedy budou řidiči moci jezdit rychlostí, jakou si zvolí, na 276 km Stuartovy dálnice. Českou optikou to je kus světa, nicméně celá Stuartova dálnice měří přes 2 800 km.
K tomuto úseku se má údajně přidat dalších 85 kilometrů, které budou také zařazeny do tohoto projektu. Uvedl to premiér Severního teritoria Adam Giles, neoznámil však, kde konkrétně se těchto 85 km nachází. Existují spekulace, že by to mohl být kousek Stuartovy dálnice mezi oněmi dvěma stovkami a sedmdesáti kilometry; tyto dva úseky na sebe totiž nenavazují. Do vylepšení těchto 85 km bude investováno prý okolo 2,5 milionu australských dolarů (44 milionů korun). Tyto peníze půjdou zejména na terénní úpravy a na dopravní značení.
Připomeňme zde jednu věc. Stuartova dálnice, ač ji zde takto označujeme, není dálnice v evropském slova smyslu. Je to spíš něco na způsob naší silnice I. třídy, úseky s neomezenou rychlostí jsou tedy dvouproudé, ale bez směrového oddělení. Do německých dálnic mají tedy dost daleko, přesto na nich lidé v důsledku odstranění omezení rychlosti neumírají. To ukazuje, že lidé vlastnící řidičské oprávnění jsou dost rozumní na to, aby zvolili rychlost odpovědně s ohledem na aktuální situaci. A policie tu má být od toho, aby zasáhla, když někdo zdravý rozum přestane používat.



Stuartova dálnice není dálnicí evropského stylu, neomezená rychlost tu přesto funguje
Austrálie navíc není jediným místem, kde padají rychlostní limity. Také Severní smyčka Nürburgringu, která po tragické nehodě z letošního března zavedla rychlostní limity postupně na několika úsecích celé trati a u všech, i ryze soukromých akcí, bude znovu bez omezení rychlosti.
Úpravy, které mají snížit riziko podobných nehod, budou spíše stavební. Flugplatz je jedním z míst, které se bude měnit. Ve vozovce je zde několik nepříjemných nerovností, které odstraní 500 metrů nového asfaltu. A v oblasti Schwedenkreuzu a Döttinger Höhe bude nainstalován vyšší plot. Celkem má být úprav 16 a z nich bude 7 provedeno před začátkem sezóny 2015/2016 letos v listopadu. To může znamenat, že právě ještě v listopadu dojde ke zrušení omezení rychlosti.
Změn tedy Ring dozná, ale dost možná budou skutečně konstruktivní a skutečně pomůžou. Rozhodně více, než jen bezduché omezení rychlosti, které je zejména na závodní trati skutečně nesmyslné. Charakter Zeleného pekla a jeho atraktivita pro automobilky i petrolheady by tak měly být zachovány.
I ve slavném Zeleném pekle bychom se ještě letos na podzim mohli dočkat zrušení omezení rychlosti
Zdroje: NT News, Nuerburgring.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva