Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Rusové poradili, jak se v zimě zbavit vrzajících stěračů, vzhledem k tamním podmínkám o tom vědí své
29.12.2024 | Petr Prokopec
Jestli jste to zatím nezažili, jednoduše pouze jezdíte autem příliš krátce. Dříve nebo později bude každý řidič s poklesem teplot konfrontován s vrzajícími nebo jiné pazvuky vydávajícími stěrači. Dá se toho zbavit i bez nutnosti kupovat nové.
Zima je tu už i kalendářně, přestože sníh na většině území České republiky zatím nenajdete. Jelikož však teploty klesají pod bod mrazu nejen přes noc, je třeba s ním počítat. Stejně jako s případnými plískanicemi nebo nečistotami na silnici. Jako na potvoru se pak dost často stane, že právě s poklesem teplot začnou stěrače čelního nebo zadního skla, které najednou musí být skoro v permanenci, najednou vrzat, skřípat nebo vydávat jiné docela nesnesitelné zvuky.
S čím Češi mohou počítat jen po několik málo týdnů v roce, to je v případě Ruska standard po velkou část roku. Tamní experti proto listu Pravda sdělili pár rad, jak se tohoto projevu stěračů zbavit. Nejjistější cestou je pochopitelně výměna samotných stěračů, ty ale dnes klidně vyjdou i na několik tisíc korun, i když ty staré mohou dál fungovat.
Za zvuky totiž dost často stojí nečistoty, které na stěračích postupem času ulpí a způsobují celou tu nepěknou zvukovou show. Proto je třeba z nich veškerou špínu odstranit. Z vlastní praxe můžeme říci, že kolikrát stačí vzít u čerpací stanice kýbl se saponátem na čelní sklo, namočit v nich papír, který na benzince též najdete, stěrače zvednout a důkladně je omýt. Někdy při tom zjistíte, že nejsou dokonale uchycené v patřičných místech, což může pazvuky též způsobovat.
Problémem ale může být i samotné sklo. Proto je na místě použití speciálních přípravků na jeho očistu, která obvykle zajistí, že se po skle budou stěrače jemně smýkat. Pokud ovšem nic z toho nepomůže, nezbude než ona výměna stěrače. Guma totiž podléhá zubu času a po pár letech začne být střídáním horka a zimy tvrdá či dokonce již může i puchřet a problémy jsou na světě.
Rusové zároveň poukazují na chyby, kterých se motoristé v zimě dopouští při rozmrazování čelního skla. Mnozí totiž na okno chrstnou kýbl horké vody či použijí fén, případně k němu ihned po nastartování motoru nasměrují maximální ofuk klimatizace. Ve všech těchto případech ale může kvůli značným rozdílům v teplotách dojít k prasknutí skla. Řidiči by měli klást důraz na prevenci a okno včas ošetřit přípravky s nemrznoucí směsí.
Sklo pak nemusí namrzat jen zvenčí, ale i zevnitř. Proto je třeba před každým vstupem řádně oklepat boty, aby se dovnitř dostalo jen minimum vlhkosti. Ta totiž následně vede ke kondenzaci vody na okně, která při poklesu teplot zmrzne. Vlhko se navíc může dostat také ke kovovým částem vozu, které poté rychleji korodují. Nemluvě o možných zkratech palubní elektroniky.
Jakmile vám začnou skřípat stěrače, nemusíte je nutně měnit, kolikrát jejich životnost nejméně o měsíce prodlouží řádná očista. Pomoci může i péče o čelní sklo. Pokud to nezabírá, obvykle už pomůže jen koupě nových. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Pravda
Bleskovky
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
včera - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
před 7 hodinami - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
před 9 hodinami - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
před 10 hodinami - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
včera - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva