Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První test zimních pneumatik 2018. Mezi 51 pneu jsou obrovské rozdíly, jaké nebrat?
17.9.2018 | Mirek Mazal
Technicky vzato ještě neskončilo léto, noční a ranní teploty ale mají k tropům daleko. Pokud se vám tedy začíná na mysl vtírat otázka, jaké zimní pneu letos zvolit, jejich první velký test naznačí odpověď.
Úvahy na téma zimních pneumatik se přes den zdají být nesmyslné, po západu slunce ale teploty klesají k jednotkám stupňů nad nulu. Rozdíly v teplotách jsou varováním, že léto už má na kahánku a podzim se zimou na sebe nenechají dlouho čekat. Toto období je vhodné k nákupu nových zimních pneumatik, tedy pokud vám ještě nezbyly použitelné (a uspokojivé) „gumy” z loňska. Zorientovat se na trhu procházkou mezi regály je v tomto případě nemožné, a tak vhod přijdou rozličné testy a srovnání.
První opravdu velký test zimních pneumatik pro rok 2018 pochází z dílny německého Auto Bildu, který si vzal na paškál hned 51 typů obuti. Němci sáhli po jednom z menších, ale stále nejčastějších rozměrů 195/65 R15 a zvolili obvyklý vyřazovací boj. Všech jednapadesát sad tedy nejprve prošlo zkouškou brzdění na mokru z 80 km/h, čímž se rovnou diskvalifikovalo 21 nejhorších kandidátů. Dalších 30 mířilo i na zkoušku brzdění na sněhu z 50 km/h, z čehož zbylo 20 nejlepších typů, které později projdou ještě dalšími testy.
Nejde tedy zatím o test všech aspektů, Němci už ale mají z minulých let vyzkoušené, že pokud nějaké pneumatiky nejsou s to na mokru či sněhu ani rozumně zabrzdit, nemá smysl s nimi dále ztrácet čas. A je to rozumný přístup - délka brzdné dráhy je jednou z nejdůležitějších věcí, která vám může v zimě zachránit krk v mnoha situacích. A pokud rozdíl v brzdných drahách na mokru jen z 80 km/h mezi nejlepšími a nejhoršími pneu činí neskutečných 14,5 metru (!), nelze se divit tomu, ke všem zprvu vyřazeným 21 typům Auto Bild dává nálepku: „Vyhnout se velkým obloukem.”
Než se dostaneme ke konkrétním výsledkům, dodejme, že všechny pneumatiky byly anonymně zakoupeny na běžném trhu, aby se předešlo manipulaci výrobců. Závěry tetu nyní probereme od nejhorších pneu k nejlepším.
Pneu pro zimu 2018/2019 s nejdelší brzdnou dráhou

Hned úvodní zkouška brzdění na vodě eliminovala gumy nehodné vaší pozornosti. Jsou to vesměs pneumatiky u nás nepříliš známých značek, snad až na pneu české firmy Tomket, kterým postup do dalšího kola unikl o nějaké dva metry. Nejhorší je Antares Grip20, naprosto nevyhovující obutí do jakékoliv situace může na mokré vozovce způsobit značné komplikace. Z rychlosti 80 km/h brzdí do zastavení nekonečných 49,8 metru. Další české a či slovenské značky mezi vyřazenými kandidáty - na rozdíl od minulých let - chybí.
Pneu pro zimu 2018/2019 s delší brzdnou dráhou
V další fázi, ale mimo hlavní test se začaly objevovat alespoň o trochu známější firmy jako Toyo, Kumho nebo Nexen. Součet celkového hodnocení ale nebyl dostatečný, aby je Němci zařadili do hlavní zkušební etapy. Například Kumho Wintercraft WP51 se blýsklo dobrou brzdnou dráhou na sněhu (28 m), při nepřesvědčivém výsledku na mokru to nicméně nestačilo na postup mezi nejlepší.
Pneu pro zimu 2018/2019 s nejkratší brzdnou dráhou
Tabulka shrnující nejlepší výsledky testu ukazuje v podstatě jen známé firmy. Možná společnost Gislaved budí rozpaky, nicméně je to jedna z prvních společností na světě, které byly schopny navrhnout radiální strukturu. Patří do koncernu Continental, který umí v podobných kláních excelovat. Ostatně, podle zjištění německého magazínu je nejlepším zástupcem zimní pneumatiky rozměru 195/65 R15 Continental WinterContact TS860, v mokru brzdí během 34,5 metru, na sněhu dokonce za 27,6 metru, což bylo po součtu výsledků nejlepší představení na zkušební dráze.
Continental uzmul první místo před Fulda Kristall Control HP2 a Goodyear UltraGrip 9. Jako překvapení lze označit lepší umístění českého produktu Barum Polaris 3 před finským typem Nokian WR D4, protože Finové se vždy jevili jako zkušení výrobci pneumatik do zimy. Velice slušně si vedly i slovenské Matadory.
Některé letos testované pneu byly lepší na mokru, jiné na sněhu. A řadu z nich nelze doporučit nikam
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 8 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 2 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 4 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 5 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 7 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch