Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První test zimních pneumatik 2018. Mezi 51 pneu jsou obrovské rozdíly, jaké nebrat?
17.9.2018 | Mirek Mazal
Technicky vzato ještě neskončilo léto, noční a ranní teploty ale mají k tropům daleko. Pokud se vám tedy začíná na mysl vtírat otázka, jaké zimní pneu letos zvolit, jejich první velký test naznačí odpověď.
Úvahy na téma zimních pneumatik se přes den zdají být nesmyslné, po západu slunce ale teploty klesají k jednotkám stupňů nad nulu. Rozdíly v teplotách jsou varováním, že léto už má na kahánku a podzim se zimou na sebe nenechají dlouho čekat. Toto období je vhodné k nákupu nových zimních pneumatik, tedy pokud vám ještě nezbyly použitelné (a uspokojivé) „gumy” z loňska. Zorientovat se na trhu procházkou mezi regály je v tomto případě nemožné, a tak vhod přijdou rozličné testy a srovnání.
První opravdu velký test zimních pneumatik pro rok 2018 pochází z dílny německého Auto Bildu, který si vzal na paškál hned 51 typů obuti. Němci sáhli po jednom z menších, ale stále nejčastějších rozměrů 195/65 R15 a zvolili obvyklý vyřazovací boj. Všech jednapadesát sad tedy nejprve prošlo zkouškou brzdění na mokru z 80 km/h, čímž se rovnou diskvalifikovalo 21 nejhorších kandidátů. Dalších 30 mířilo i na zkoušku brzdění na sněhu z 50 km/h, z čehož zbylo 20 nejlepších typů, které později projdou ještě dalšími testy.
Nejde tedy zatím o test všech aspektů, Němci už ale mají z minulých let vyzkoušené, že pokud nějaké pneumatiky nejsou s to na mokru či sněhu ani rozumně zabrzdit, nemá smysl s nimi dále ztrácet čas. A je to rozumný přístup - délka brzdné dráhy je jednou z nejdůležitějších věcí, která vám může v zimě zachránit krk v mnoha situacích. A pokud rozdíl v brzdných drahách na mokru jen z 80 km/h mezi nejlepšími a nejhoršími pneu činí neskutečných 14,5 metru (!), nelze se divit tomu, ke všem zprvu vyřazeným 21 typům Auto Bild dává nálepku: „Vyhnout se velkým obloukem.”
Než se dostaneme ke konkrétním výsledkům, dodejme, že všechny pneumatiky byly anonymně zakoupeny na běžném trhu, aby se předešlo manipulaci výrobců. Závěry tetu nyní probereme od nejhorších pneu k nejlepším.
Pneu pro zimu 2018/2019 s nejdelší brzdnou dráhou

Hned úvodní zkouška brzdění na vodě eliminovala gumy nehodné vaší pozornosti. Jsou to vesměs pneumatiky u nás nepříliš známých značek, snad až na pneu české firmy Tomket, kterým postup do dalšího kola unikl o nějaké dva metry. Nejhorší je Antares Grip20, naprosto nevyhovující obutí do jakékoliv situace může na mokré vozovce způsobit značné komplikace. Z rychlosti 80 km/h brzdí do zastavení nekonečných 49,8 metru. Další české a či slovenské značky mezi vyřazenými kandidáty - na rozdíl od minulých let - chybí.
Pneu pro zimu 2018/2019 s delší brzdnou dráhou
V další fázi, ale mimo hlavní test se začaly objevovat alespoň o trochu známější firmy jako Toyo, Kumho nebo Nexen. Součet celkového hodnocení ale nebyl dostatečný, aby je Němci zařadili do hlavní zkušební etapy. Například Kumho Wintercraft WP51 se blýsklo dobrou brzdnou dráhou na sněhu (28 m), při nepřesvědčivém výsledku na mokru to nicméně nestačilo na postup mezi nejlepší.
Pneu pro zimu 2018/2019 s nejkratší brzdnou dráhou
Tabulka shrnující nejlepší výsledky testu ukazuje v podstatě jen známé firmy. Možná společnost Gislaved budí rozpaky, nicméně je to jedna z prvních společností na světě, které byly schopny navrhnout radiální strukturu. Patří do koncernu Continental, který umí v podobných kláních excelovat. Ostatně, podle zjištění německého magazínu je nejlepším zástupcem zimní pneumatiky rozměru 195/65 R15 Continental WinterContact TS860, v mokru brzdí během 34,5 metru, na sněhu dokonce za 27,6 metru, což bylo po součtu výsledků nejlepší představení na zkušební dráze.
Continental uzmul první místo před Fulda Kristall Control HP2 a Goodyear UltraGrip 9. Jako překvapení lze označit lepší umístění českého produktu Barum Polaris 3 před finským typem Nokian WR D4, protože Finové se vždy jevili jako zkušení výrobci pneumatik do zimy. Velice slušně si vedly i slovenské Matadory.
Některé letos testované pneu byly lepší na mokru, jiné na sněhu. A řadu z nich nelze doporučit nikam
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva