První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely

Koho by napadlo, že člověk bude mít jednoho dne tendenci litovat někoho, kdo si koupil Porsche? Z elektrického Taycanu se ale stala ekonomická sebevražda takových rozměrů, že už se tomu nejde ani hořce pousmát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely

před 5 hodinami | Petr Miler

První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely

/

Foto: Jorrit Stracke, publikováno se souhlasem

Koho by napadlo, že člověk bude mít jednoho dne tendenci litovat někoho, kdo si koupil Porsche? Z elektrického Taycanu se ale stala ekonomická sebevražda takových rozměrů, že už se tomu nejde ani hořce pousmát.

Je to jako fontána zmaru, která nepřestává stříkat. Když jsme nedávno psali o smutném případu majitele Porsche Taycan, který s autem za 4 roky najel 90 tisíc km a musel se smířit s tím, že jen na ztrátě hodnoty tohoto vozu spláchne do toalety miliony, uváděli jsme také, že padnou i další psychologické hranice nejnižší ceny dostupných exemplářů tohoto modelu. A ony padají.

Pro Čechy jistě bude klíčová mez 1 milion Kč, kterou Taycan musí prorazit s razancí víc jak 2,2tunové tramvaje, na to si ale vzhledem k aktuálním cenám ještě musíme počkat. Donedávna se ostatně nepředstavitelnou hranicí zdálo i 50 tisíc Eur, dnes skoro přesně 1,25 milionu Kč, jejíž pokoření jsme predikovali na začátek roku 2025. Ale stejně jako každé „moderní” Vánoce už nemusíme muset čekat na „zuby zahnutý nahoru”, nemusíme dnes čekat ani na dobu Taycanů za míň než 50 tisíc Eur.

V Německu takový pořád nenajdete, na místě extrémní manipulace s cenami aut všeho druhu, v mé druhé domovině v Nizozemsku, ale už opravdu platí ono „ne ne, já nemusím, já už ho vidím”. A dokonce ne jednou. U firmy R Mobility z Geldermalsenu se objevil v prodeji základní Taycan s lepší 84kWh baterií z roku 2021, tedy pouhé tři roky starý kus, který stojí 47 950 Eur, tedy pod 1,2 milionu Kč. Je to daleko nejlevnější pojízdný a nebouraný kus v Evropě, má ale pár háčků, krom nepříliš žádoucí základní verze je to také auto s 228 tisíci najetými km. Vzhledem k tomu je vlastně relativně drahý, neboť oproti původní ceně 101 459 Eur ztratil na hodnotě „jen” něco přes 1,3 milionu korun. Hodně peněz na tři roky, ale ne na ten nájezd.

Naštěstí to není zdaleka jediný kus v prodeji, který rázem cenově padl pod 50 tisíc Eur. V extrému si můžete za méně pořídit třeba i vůz z fotek níže, který je sice o rok starší, jde ale o verzi 4S se stejnou baterkou, na jejímž tachometru vidíme jen 72 tisíc km. A její majitel je v pozici podobné té, kterou jsme zmiňovali zkraje - auto původně za zajímavějších 140 592 Eur (přes 3,5 milionu Kč) zkouší muž z Hilversumu prodat od léta. Začínal na víc jak 60 tisících Eur, dnes už je na pouhých 49 500 eurech a říká, že o ceně dál nebude smlouvat. Ale bude mu dovoleno vůz aspoň za takové peníze prodat?

To se uvidí, i pokud ovšem uspěje, odepíše z pořizovací ceny (té skutečné, ne ceníkové, nizozemské registry znají z daňových důvodů reálné fakturované cifry) plných 91 092 Eur, tedy 2,3 milionu Kč. Tušíme, že první a dosud jediný majitel v reakci na to knihu typu Báječná léta s Taycanem asi nenapíše, ale kdo ví.

Nicméně tohle jsou pořád jen extrémní případy, v celé Evropě už vidíme na prodej 15 nebouraných Taycanů za ceny pod 50 tisíc Eur a v USA jsou takových vozů k mání dokonce desítky. Tak kdy padne čtyřicítka, která bude odpovídat i onomu českému 1 milionu? Březen 2025? Nebo červenec téhož roku? Tipujte, dlouho to ale nebude, tahle fontána opravdu ne a ne vyschnout.


První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 1 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 01První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 2 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 02První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 3 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 03První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 4 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 04První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 5 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 05První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 6 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 06První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 7 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 07První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 8 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 08První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely - 9 - Porsche Taycan ztrata hodnoty prolomeni dalsi bariery 2024 dodane 09
Ceny ojetých Porsche Taycan se dál brutálně propadají. Dnes už si lze vybírat za ceny pod 50 tisíc Eur, levněji koupíte i tento kousek ve slušné specifikaci s nijak extrémním nájezdem. A tušíme, že i meta 40 tisíc Eur alias 1 milionu Kč padne brzy. V tomto případě se bavíme o voze s původní reálnou cenu přes 3,5 milionu Kč. Foto: Jorrit Stracke, publikováno se souhlasem

Zdroje: Marktplaats.nl, Leparking.fr

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše