Přehlíženou verzi pořád mladého VW Passat B8 dnes koupíte už za 270 tisíc, i podle testu Němců nabízí za málo peněz spoustu muziky

Ani Passat není v každém provedení automaticky populární, a to i když jde vlastně pořád o žádaný kombík s motorem 2,0 TDI. S původně dražší verzí Alltrack tak můžete paradoxně udělat lepší obchod než se standardním provedením.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Přehlíženou verzi pořád mladého VW Passat B8 dnes koupíte už za 270 tisíc, i podle testu Němců nabízí za málo peněz spoustu muziky

25.6.2024 | Petr Prokopec

Přehlíženou verzi pořád mladého VW Passat B8 dnes koupíte už za 270 tisíc, i podle testu Němců nabízí za málo peněz spoustu muziky

/

Foto: Volkswagen

Ani Passat není v každém provedení automaticky populární, a to i když jde vlastně pořád o žádaný kombík s motorem 2,0 TDI. S původně dražší verzí Alltrack tak můžete paradoxně udělat lepší obchod než se standardním provedením.

Pro Volkswagen byly po desetiletí klíčovými vozy dieselový Golf a dieselový Passat. V roce 2015 však na Němce prasklo, že jejich pohonné jednotky s označením TDI jsou čisté pouze v laboratořích. Jakmile je opustily, chytrý software měnil mapu řízení motoru. Pro majitele to znamenalo spíš plus, neboť počítat mohli s lepší dynamikou a nižší spotřebou. Úřadům se nicméně překračování limitů emisí NOx nelíbilo, proto zavelely k nápravě.

Aby se Němci očistili, vzhlédli se v elektromobilitě, v jejímž případě již podvádět nemusejí - v případě elektrického pohonu za ně v podstatě podvádí politici, když jej považují za stoprocentně „čistý“, i když takový rozhodně není. Emise spojené s výrobou elektřiny najednou nikoho nezajímají, stejně jako ty spojené s výrobou aut jako takových. Pokud by k tomu totiž došlo, rázem by i onen „cinknutý“ TDI vypadal lépe.

Dieselový Passat pak sice i nadále je v nabídce značky - a nedávno dokonce dorazil v nové generaci -, ovšem ta má spalovací motory používat jako vůbec poslední. Znamená to tedy, že na koupi smysluplného auta máte už jen pár let. Bude však třeba, abyste byli takříkajíc ve vatě. Aktuálně totiž nejlevnější Passat 2,0 TDI stojí 1 175 900 Kč, což je suma, kterou si opravdu nemůže dovolit zaplatit každý. A jde o základní provedení, jakkoli zajímavější specifikace jsou ještě podstatně dražší.

Vedle výchozího kombíku se možná vrátí i varianta Alltrack, i když si mnoho popularity nezískala. Jedním z důvodů byla cena, neboť na její pořízení bylo třeba o několik set tisíc víc než na výchozí provedení. Nově by tedy mohla začínat okolo 1,5 milionu korun jako nic. Místo showroomů se tak lidé budou rozhlížet po bazarech, kde lze Alltrack generace B8 pořídit už od 270 tisíc korun. I tam totiž dojíždí na omezenou popularitu.

Taková suma působí rozumně, zvláště když je s ní spojeno minimálně 190 koní a vyšší výbava - Alltrack je brán jako jeden z vlajkových typů. Počítat ale musíte s vyšším nájezdem. A také se starším datem zrodu, přičemž na vozy z let 2015 až 2019 prší největší kritika. Důvodem jsou kupříkladu špatné housingy zadních ložisek (auta ze srpna 2017), které se mohou rozpadnut. Špatně utěsněná mohou být i střešní okna (2015 až 2017), stejně jako vám problémy může nadělat nedostatek výkonu v nízkých otáčkách (2018 až 2019).

Zmínit lze i špatné airbagy (2016), hlavové opěrky (2018), světlomety (2015 až 2016), dětské zámky (2015 až 2016) či ESP (2015). Míra závad tedy není nejužší, na druhou stranu jde však pokaždé spíše o menší série. V důsledku toho se Passat pyšní 92,1procentní spolehlivostí, která jej ve vyšší střední třídě řadí na čtvrtou příčku. Koncernovým vozům se navíc věnuje velké množství servisů, i těch neautorizovaných, kde za náhradní díly a práci techniků nebudete platit majlant.

Jeden z ojetých Alltracků, který byl poprvé zaregistrován v lednu 2018, proklepli naši kolegové z Auto Bildu. Ti neobjevili jediný podstatný problém, i když auto mělo najeto už skoro 157 tisíc km. Na Passat, který platí za jeden z největších moderních držáků, jsou i takové kilometry málo - prý ani interiér nenesl výraznější známky používání.

Co naopak rychle klesá, je cena - za nové kombi na chůdách se 190 dieselovými koňmi pod kapotou, automatem a řadou příplatkových prvků včetně masážních sedadel byste v závěru jeho éry zaplatili okolo 1,6 milionu Kč jako nic, však už svého dosavadního majitele přišel v přepočtu na skoro 1,5 milionu korun. Nyní je však vůz nabízen za 22 289 Eur, tedy asi 550 tisíc Kč. To už bude přijatelná suma pro kdekoho, navíc za ni dostáváte opravdu spoustu muziky včetně bezvadné předchozí péče. Jak jsme ale zmínili, nakupovat lze i podstatně levněji, i když půjde o auta s pořád přijatelným nájezdem okolo 200 tisíc km.

Finální zmínku pak věnujeme benzinové verzi 2,0 TSI naladěné na 272 koní. U té sice je třeba počítat s vyšší žíznivostí, ovšem zároveň také s mnohem příznivější cenovou politikou. Pod nějakých 600 tisíc korun se totiž můžete dostat i v případě aut, které nemají najeto ani 50 000 km. Nabídka je ale v tomto případě omezená, neboť většina prvních majitelů dala přednost pro Passat celkově vhodnějšímu dieselu.


Přehlíženou verzi pořád mladého VW Passat B8 dnes koupíte už za 270 tisíc, i podle testu Němců nabízí za málo peněz spoustu muziky - 1 - VW Passat Alltrack 2019 ojetina ilustracni foto 01Přehlíženou verzi pořád mladého VW Passat B8 dnes koupíte už za 270 tisíc, i podle testu Němců nabízí za málo peněz spoustu muziky - 2 - VW Passat Alltrack 2019 ojetina ilustracni foto 02Přehlíženou verzi pořád mladého VW Passat B8 dnes koupíte už za 270 tisíc, i podle testu Němců nabízí za málo peněz spoustu muziky - 3 - VW Passat Alltrack ojety test AB 2023 int 01
Passat Alltrack dává smysl hlavně s dvoulitrovým TDI. Jakkoli ale těchto aut bylo prodáno více než benzinových, u nichž lze počítat i s vyšším výkonem, ceny nižší nejsou. I když oproti zcela novým vozům klesají i u pár let starých kousků na polovinu, po pěti letech na méně než třetinu. Foto: Volkswagen

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše