Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Praktická ojetina s dieselem a 4x4 může být i dnes levná, je třeba se dívat do neobvyklých sfér trhu
20.4.2022 | Petr Prokopec
Stačí vám méně než 200 tisíc Kč a můžete jej mít, pod 300 tisíc se vejdou i jednotky let stará auta. Praktičnosti je tu vážně na rozdávání a univerzálností překoná naprostou většinu moderních SUV. Problémem ale může být koroze a haprující elektronika.
Pick-upy jsou především americkou záležitostí, byť po nich touží nejeden evropský motorista. Když nicméně dojde na nákup nového vozu, většina lidí skončí u hatchbacku, kombíku či v posledních letech nejčastěji u SUV. Důvodem jsou jak jejich poněkud kompaktnější rozměry, tak i skutečnost, že zavazadlový prostor a zejména jeho obsah nejsou vystaveny nástrahám počasí. Podobného výsledku pak sice můžete dosáhnout i u pick-upů dokoupením nástavby na korbu, ovšem i tak sem vedle psa notebook neodložíte.
Na druhou stranu u pick-upů není taková potřeba modernizace, jako je tomu v jiných obchodních třídách a segmentech. Jejich majitelé je totiž dost často berou sebou na práci do lesa, kde zejména karoserie přichází k úhoně vcelku pravidelně. Pokud by se tedy někdo měl zabývat každým novým škrábancem, pak v lakovně bude obden. Podstatná je tedy technika, která často působí velmi robustně a nezničitelně. V důsledku toho ovšem ani ojeté pick-upy nepořídíte za hubičku, místo toho je třeba sáhnout do kapsy hlouběji. Výjimky se ale najdou, i dnes.
My si aktuálně posvítíme na Mitsubishi L200 čtvrté generace, které zamířilo do prodeje v roce 2005. O šest let později pak přišel facelift, se kterým pick-up zůstal v nabídce až do roku 2015. Výrobu přitom po celou dobu obstarávala pouze továrna v Thajsku, ze které automobilka zásobovala hned 140 zemí. Právě původ se nicméně ukazuje jako jedna ze slabin vozu, neboť kontrola kvality v Laem Chabang zjevně nefungovala tak, jak jsme zvyklí z Evropy.
Jelikož antikorozní úprava evidentně nepočítá s četným střídáním ročních období, stejně jako se solením silnic v zimě, není až takovým překvapením, že zejména přední nápravu a řízení již pokrývá „oranžový mor“. Nejde přitom jen o teorii, jak si ověřili naši němečtí kolegové, kteří ojeté L200 vzali na projížďku. Během ní si pak stěžovali i na chování zadní nápravy, která opravdu výrazně narušuje komfort, byť v onom lese to nevadí.
Ve finále se nicméně veškerá kritika stočila hlavně ke korozi, která byla u testovaného exempláře opravdu rozsáhlá a zasáhla i žebřinový rám, stejně jako spodek kabiny. Pokud tedy máte o L200 zájem, rozhodně byste měli zkontrolovat, zda při parkování řízení neskřípe - je-li tomu tak, pak bude třeba vyměnit kloub. Stejně tak je třeba zkontrolovat i řízení samotné, tedy veškeré jeho komponenty, neboť i zde se může objevit koroze. Prověřit ovšem musíte i pohon všech kol a redukci.
Pohonná jednotka jako taková, 2,5litrový turbodiesel se 136 koňmi, je ovšem robustní, problémy ovšem může dělat elektronika kontrolující jak zmiňovaný systém 4x4 a redukční převodovka, tak i automat. Na palubním displeji pak může soustavně svítit kontrolka airbagu, která ovšem neznačí problémy se samotným airbagem, nýbrž znovu s elektronikou. Ta se tak ukazuje být další Achillovou patou Mitsubishi.
Prověřování vyhlédnutého kousku je zkrátka třeba nezanedbat, odměnou vám ale může být slušné auto za velmi příjemnou cenu. Pojízdné kusy z prvních let výroby pořídíte za méně než 200 tisíc Kč, i auta vyrobená po roce 2013 se pak dají sehnat pod 300 tisíc Kč. Uvážíme-li, co všechno L200 nabízí a umí, je to na dnešní dobu zajímavá nabídka. Inu, pick-upy mají v Evropě stále jen omezené spektrum zákazníků, z toho lze těžit.



Pokud máte zájem o japonský pick-up, je třeba v bazarech hodně obezřetnosti. Narazit totiž můžete i na kousek prožraný korozí, jemuž hapruje elektronika. Náklady na uvedení do provozu pak mohou převýšit i pořizovací cenu, ta je ovšem obecně velmi příznivá. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 11 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva