Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Policie už trestá starší diesely v Hamburku. Reakce místních překvapila i radní
23.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spousta lidí jistě ani netuší, jakou normu Euro jejich auto plní, takže vjet do zakázaného území omylem není velký problém. Policie to pokutuje a místní z toho nejsou nadšeni.
Již tři týdny platí v německém Hamburku zákaz vjezdu starších dieselových aut do vybraných částí města. Omezení se zatím týká pouze dvou ulic, kdy navíc Max-Brauer-Allee měří pouhých 580 metrů. Jde nicméně o velmi frekventovanou část města, takže není problém do ní „zabloudit” s autem, které tam podle vedení města nemá co dělat.
To se také po ony tři týdny dělo a policie to dosud shovívavě řešila pouze domluvami. S koncem tohoto týdne ale ruka zákona došla k závěru, že velkorysosti bylo dost. Němečtí policisté se tedy chopili řidítek motocyklů a volantů automobilů a vyrazili do centra Hamburku pokutovat ty, kteří omezení nerespektují. Co si vysloužili?
Pokud aktuálně vjedete do zakázaných zón s dieselovým vozem, jenž plní emisní normu horší než Euro 6, zaplatíte 20 Eur (cca 515 Kč) v případě osobního vozu, respektive 75 Eur (1 930 Kč) u nákladního. V případě Stresemannstrasse, kde je zákaz spojen s 1,7kilometrovým úsekem, se pak finančního postihu mohou obávat pouze řidiči užitkových vozů, pro osobáky prozatím neplatí.
Stejně tak zde máme výjimky v podobě rezidentů, jejich návštěv, vozů údržby, zásobování, taxíků, popelářských vozů, ambulancí, policejních a hasičských vozů či veřejné dopravy. Všichni ostatní ale musí využít objízdné trasy, tedy za předpokladu, že nechtějí přispět do policejní kasičky. Pokud se obáváte, že byste začátek zóny přehlédli, není to na místě - je velmi dobře značená a ve městě kvůli ní přibylo více než sto nových dopravních značek.
Pozoruhodné je, že omezení nemá velkou podporu místního obyvatelstva. Člověk by čekal, že to budou hlavně lidé zde žijící, kteří si přejí lepší vzduch, Němci na to mají ale až překvapivě racionální pohled. V takové Max-Brauer-Allee žije pouze 272 rezidentů, nicméně objížďkou jsou dotčeny desetitisíce jiných. Hamburští tvrdí, že zákaz stejně nic neřeší, jen emise přesouvá z jedné ulice do několika jiných. A tamní rezidenti, kterých je řádově více, jsou z novinky pochopitelně nadšení ještě méně.
Městští radní jsou podle svých slov reakcí občanů překvapeni, s vývojem jsou ale jinak spokojeni. Policie v uplynulých dnech zaznamenala porušení omezení ve více než 200 případech. Jak jsme zmínili, vše bylo dosud řešeno domluvou, napříště z toho ale bude příjem přes 10 000 Kč. To možná nevypadá jako enormní suma, šlo však pouze o jeden týden. Ročně by tak šlo o více než půl milionu.
To již vypadá lákavěji, pročež o zavedení zákazu začínají mluvit i Cáchy. Ty by měly diesely zapudit od 1. ledna 2019, a to dle rady na nějakých 98 procent. V podstatě se tedy jedná o naprostou jistotu, zákazy navíc nově hrozí i v Berlíně. Tamní starosta Michael Müller k tomu uvedl: „Doufám, že se toho budu moci vyvarovat, ale zcela vyloučit to nemohu.“
Zmínit již jen můžeme, že vozy plnící emisní normu Euro 6 nejsou nikterak viditelně označeny a nepotřebujete ani žádnou speciální nálepku, abyste s nimi do zón mohli. Policie tedy v rámci kontrol zastavuje motoristy jen podle povědomí příslušníků o tom, jaké auto by nemuselo Euro 6 plnit a vše následně prověřuje na bázi technické dokumentace vozu. Snadno se vám tedy může stát, že budete zastaveni i v případě, že máte automobil plnící veškerá pravidla, stejně jako můžete se starším vozem trestu uniknout. Riskovat postih ale pochopitelně nedoporučujeme...








V Hamburku již tři týdny platí zákaz vjezdu starších dieselových vozů. Dosud přitom policie prohřešky řešila domluvou, nyní už trestá pokutami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 8 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 5 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 6 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 7 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva