Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Peugeot a Citroën zveřejnily reálnou spotřebu 1 000 aut. Najděte si to svoje
10.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncern PSA dále pokračuje v plnění svého slibu zveřejňovat u svých aut i spotřebu dosažitelnou v reálném světě. Spustil kvůli tomu speciální weby.
V reakci na Dieselgate začal koncern PSA měřit spotřebu svých aut na skutečných silnicích a v březnu loňského roku jsme se dozvěděli první čísla. Při znalosti praktik automobilek nebyla neočekávaná, odchylky oproti katalogovým číslům, tedy naměřeným v laboratoři podle cyklu NEDC, byly obrovské. Bylo to trochu sebemrskačství, protože tak PSA zákazníkům říkalo: „V katalozích hlásáme reálně nedosažitelné spotřeby,” ale nikdo jiný nic podobného neudělal.
Postupně jsme se vloni dozvěděli o reálné spotřebě dalších několika desítek motorů. Kromě toho, že pocházely z dílen PSA, je spojovala ještě jedna věc - v reálném světě byla naměřena spotřeba o desítky procent vyšší, než udávaly katalogy. Ze všech dosud zveřejněných čísel byla nejmenší odchylka 22,5 % u DS 3 1,6 BlueHDi 120 S&S se šestistupňovým manuálem a největší 66,7 % u Citroënu C4 Picasso se stejným motorem, ale s šestistupňovou robotizovanou převodovkou.
PSA nyní docela potichu, v záplavě novinek ženevského autosalonu, zveřejnil zprávu, že už má data z reálného světa pro tisíc Peugeotů, Citroënů a DS. JE to číslo ambiciózní, ale skutečné - zveřejněna byla data pro obrovský počet rozličných verzí všech modelů PSA. Má ale jeden háček - naprostá většina z oné tisícovky jsou odhady.
PSA ve spolupráci s Transport & Environment, organizací, která stojí mimo jiné za povinným přimícháváním biosložky do paliva, a společností France Nature Environment změřilo celkem 58 konkrétních modelů s různými motory a převodovkami. Na základě dat těchto vozů byla vypočtena reálná spotřeba zbývajících 942 dalších aut, což je prý snadno možné kvůli jejich technickým spojitostem. Nakonec, ona auta jsou pro každý trh často nabízena v trochu jiné specifikaci, takže nějaká forma dodatečných výpočtů by ke slovu musela přijít vždy.
V červenci loňského roku jsme se dozvěděli také o tom, že PSA chce na webech svých značek spustit jakousi kalkulačku či spíše katalog reálných spotřeb. Člověk tam měl zadat, jaké auto ho přesně zajímá a jak ho hodlá využívat a kalkulačka měla zobrazit odhad reálné spotřeby. Onu tisícovku aut můžeme vztáhnout právě k takové aplikaci - 1 000 hodnot naštěstí nebylo zveřejněno v něčem jako PDF nebo XLS, ale právě skrze dedikované weby.
S ohledem na zmíněné odlišnosti ve specifikacích ukazuje pro každý trh trochu jiné hodnoty a zatím je k dispozici pro několik největších evropských zemí - Francii, Itálii, Španělsko, Velkou Británii, Německo, a Švýcarsko. Česká republika v seznamu zatím není, ale podle tiskové zprávy PSA budou další evropské země přibývat.
Než se tak stane, můžete se podívat na reálné spotřeby jakéhokoliv aktuálního Citroënu, Peugeotu nebo DS třeba v nám nejbližším Německu. Nabízíme vám odkazy na hodnoty reálné spotřeby pro Citroëny, pro Peugeoty a pro DS.
Pokud nevládnete němčinou, nabídneme vám i odkazy na britské weby Citroënu, Peugeotu a DS, tady ale pro změnu uvidíte výsledky v mílích na galon, které bude do litrů na 100 km třeba přepočítat. A základní přehled rozdílů mezi skutečnou a naměřenou spotřebou naleznete v tabulkách níže.
Měření systémem PEMS u 58 aut, které byly skutečně měřeny, probíhalo na trati dlouhé 93 km. Z toho bylo 23 km (25 %) ve městě, 40 km (43 %) na okreskách a 30 km (32 %) na dálnicích. Ve vozech běžela klimatizace a byl v nich nějaký náklad, očekávejte ale spíš kabelku a nákup než dva metráky cementu. Dá se také předpokládat, že byly dodržovány rychlostní limity a vůz byl ve stavu přesně podle doporučení výrobce, tedy např. se správně nahuštěnými pneumatikami.
Jestli taková věc „něco řeší”, posuďte sami, na každý pád je příjemné vidět na webu výrobce hodnotu udávané spotřeby typu 6,2, se kterou u normálního auta dnes už běžně nesetkáte. Přitom všichni víme, že spíše za takové než za jiné hodnoty lze ve skutečnosti jezdit, a to se ještě musíte snažit...
Toto jsou nejširší dostupné skutečné výsledky pro značky Peugeot, Citroën i DS
Odchylka Peugeotu 308 je i nad 50 %
Citroën Grand C4 Picasso není „odchylkový král”
Nepřesnost u Peugeotu 508 se blíží 60 procentům
DS 3 je na tom naopak relativně dobře, drží se pod 50 procenty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 8 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 41 minutami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 2 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 3 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 5 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva