Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pár let starý rodinný kombík Volva jako ojetý táhne, je posledním, který vás neomezí v rozletu ani při volbě motoru
6.8.2024 | Petr Prokopec
Nabídka Švédů je stále tristnější a posouvá se směrem, který zákazníci mohou nanejvýš tiše tolerovat. Ještě před pár léty bylo líp, což posílá nahoru akcie aut, jako je kombi V60 druhé generace. To má, tedy mělo všechno, co lidé na Volvech milují.
Až do roku 2009 nebylo Volvo zrovna mým šálkem kávy. Stál za tím design švédských aut, která neměla daleko ke krabicím. Něco takového pochopitelně některým vyhovovalo, a to mimo jiné proto, že mohli potenciál kabiny a zavazadlového prostoru využít na maximum. Jenže lidí, kteří značce dávali palec vzhůru, bylo přeci jen o poznání méně než jejích odpůrců. Švédové i proto šéfdesignéra Petera Horburyho nahradili Stevem Mattinem, který dříve úřadoval u Mercedesu. A nabyté zkušenosti přenesl i k novému chlebodárci.
Pod Mattinovým dozorem totiž vzniklo Volvo S60 druhé generace a spřízněný kombík V60, stejně jako SUV XC60. V případě posledně zmíněného automobilka trefila bank, neboť od jeho příchodu na trh v roce 2009 není v její stáji žádanější vůz. Volvo v mezičase přišlo s jeho novými generacemi, na kterých se ovšem již nepodepsal ani Horbury, který se na pár let ke značce vrátil, ani Mattin, nýbrž Thomas Ingenlath, který má na kontě také třeba Škody Superb, Fabia, Roomster a Yeti.
Volvo se u trojice S60, V60 a XC60, stejně jako u celého svého portfolia, začalo vracet k původním krabicovitým tvarům. Ovšem protože velký vliv na design má dnes aerodynamika a spotřeba, zůstalo tak nějak na půli cesty. Zákaznická skupina se tak ještě rozšířila, Švédové se k ní ale postupně začínají obracet zády. Nejprve oznámili, že cokoli většího než dvoulitrový čtyřválec má u nich smůlu, následně pak bez ohledu na výkon omezili maximálku svých aut na 180 km/h. To ocení leda nesvéprávní.
Poslední kroky jsou nicméně ještě drastičtější, značka totiž skončila s diesely a skrze benziny a hybridy chtěla urychleně mířit za ryzí elektromobilitou. Nejspíše až poté si uvědomila, že by to byl její pohřeb, a proto dnes mluví o dost jinak. Diesely se nicméně asi nevrátí, což zkrátka znamená, že na značnou část z oné nově rozšířené zákaznické základy v showroomech značky již nic nečeká, vyrazit musí do bazarů.
Tím se dostáváme ke kombíku V60 druhé generace, jehož některé kousky aktuálně mají na kontě již pětiletou službu. Tu mohly absolvovat s diesely D3 a D4, kdy první dával k dobru 150 a druhý 190 koní. Kromě toho ovšem byl v nabídce také benzinový dvoulitr či okolo něj postavený hybrid. Vrcholem se pak stala varianta T8 Polestar, u které kombinace spalovacího a elektrického motoru zaměstnávala všechna čtyři kola výkonem 460 koní.
Nejde nicméně jen o tuto selekci, V60 si můžete pořídit rovněž ve dvou karosářských verzích, a sice jako standardní kombík, a poté jako zvýšený Cross Country. Kolegové z německého Auto Bildu vyzkoušeli základ, přičemž je velmi příjemně překvapil stav vozu deklarující jeho kvalitu - po najetí 150 tisíc kilometrů totiž kombi stále působí jako nové, jedinou vadou jsou lehce ošoupané bočnice sedadla řidiče.
Němci dál pějí chválu na komfort, stejně jako na bezpečnost. Dodávají nicméně, že u aut vyrobených do poloviny roku 2022 je třeba počítat s multimediálním systémem Sensus, na který mají majitelé jediný názor - ukazují mu palec dolů. Od března 2020 je pak u celé produkce ve hře ono omezení maximálky na 180 km/h. Svým způsobem se tedy vlastně musíte rozhodnout, co je pro vás větší zlo.
Vysoké nájezdy, které jsou u mnoha exemplářů nabízených v bazarech časté, jsou nicméně jen dalším důkazem spolehlivosti, s jakou je toto kombi spojeno. Stejně jako potvrzují skutečnost, že V60 figurovalo v mnoha firemních vozových parcích. Do těch pak často mířilo se základní úrovní výbavy, která je opravdu spartánská. Proto před zaplacením opravdu zvažte, zda raději nenavýšit o chlup rozpočet, než se pak léta na silnici trápit.
Tím se dostáváme k cenám, které nejsou zrovna nízké. Pod metu 400 tisíc korun se dostanete maximálně s havarovaným kusem, v případě špičkového stavu a nízkého nájezdu počítejte spíše s minimálně 600 tisíc Kč. Zapomenout pak můžete na dlouhé smlouvání, neboť jakkoli zájem o nová auta nebyl úplně malý, do prodeje se majitelé obvykle nehrnou. I to ale nakonec svědčí o kvalitách švédského kombíku.
V60 druhé generace sice nabralo na hranách, stále však působí velmi elegantně. Pokud navíc zamíříte do bazarů, můžete zvolit i dieselové verze, u nichž nebyl rozlet omezen na pouhých 180 km/h. Foto: Volvo
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
před 4 hodinami - Čínské auto se při pokusu o automatické zaparkování splašilo a bez řidiče vyrazilo na projížďku městem
včera - Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
14.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Titul IRRC - Superbike pro Datzera včera 17:23
- 5. titul pro Marka Červeného včera 17:02
- Yoshimura Sert Motul Suzuki obhájila loňské vítězství při Bol d’Or včera 16:16
- Frohburg: Smrtelné zranění Lucy Salvadoriho včera 10:10
- Závod Bol d'Or a šampionát EWC 2024 stále není rozhodnut 14.9.2024
Nejnovější články
- Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní
před hodinou - Poslední pravověrné BMW M5 je k mání jako dodnes nový vůz. Protijed na mizérii nové generace bude v této barvě unikát
před 2 hodinami - Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
před 4 hodinami - Vlivný německý politik uznává, že za krizi VW může hlavně EU: Máme 100 let náskok se spalovacími motory, měli bychom ho využít
před 5 hodinami - Tohle byl speciál Koenigseggu pro Le Mans, zakázali ho ale dřív, než vůbec mohl začít závodit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva