Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Opel Corsa F je jednou z nejlevnějších cest k moderní ojetině solidní značky, vyhněte se jen elektrické verzi, majitele ruinuje
6.3.2024 | Petr Prokopec
Ani jako nový v ještě modernějším provedení není drahý, ojetiny pak lze koupit za velmi příznivé ceny. A problémy s nimi nejsou. Tedy až na Corsu-e, která je pro majitele hotovou ekonomickou sebevraždou.
Šestá generace Opelu Corsa je jedním z vůbec posledních nových aut, která dnes lze označit za dostupná. Čtyřmetrový hatchback v jeho faceliftované podobě může být váš od 369 990 Kč, tedy dokonce levněji než stejně velká Škoda Fabia. Dostanete tedy o trochu méně praktické auto, zase takový rozdíl to ale není. Podívejme se na zavazadelníky - zatímco do Fabie se vejde 380 až 1 190 litrů, Corsa pobere 309 až 1 081 litrů.
S šestou generací kdysi nadmíru populárního hatchbacku Opel přišel již v roce 2019, loni přikročil k faceliftu. Znamená to tedy, že sáhnout můžete nejen po zcela novém voze, ale také po tom ojetém. Počítat v té chvíli můžete s mnohem nižšími cenami, na pořízení nejlevnější exemplářů vám stačí okolo 175 tisíc Kč, byť v tu chvíli musíte akceptovat nájezd přes 100 tisíc kilometrů. To není špatné, zvlášť když v takovém případě je obvykle pod kapotou výhodný 1,5litrový turbodiesel.
Pokud budete pokračovat v aspoň trochu delších jízdách, je to pohonná jednotka, která se rychle vyplatí, kombinovaná spotřeba kolem 3,5 litru paliva na 100 km u ní není jen papírový blud. Pokud jezdíte jen krátké trasy, může dojít k typickému neduhu - k ucpání filtru pevných částic. Benzinové agregáty jsou pro takové využití lepší volbou, v jejich případě je ale spolu s nižším nájezdem počítat také s cenami startujícími okolo 225 tisíc korun.
Protože Corsa šesté generace zatím ještě není v provozu dostatečně dlouho, chybí v rámci hodnocení spolehlivosti rozsáhlejší data. Již samotný design vozu je ale jistým vodítkem, kam se podívat - přední i zadní sloupky jsou poměrně tlusté, pročež neusnadňují výhled ven. I když jde tedy o malý vůz, parkování pro řadu lidí může představovat problém - zkontrolujte tedy karoserii a litá kola, zda nejsou nemístně poškozená.
Podobným způsobem je třeba prověřit také interiér, spíše než jako služební vůz totiž mohla Corsa sloužit jako druhé auto v rodině určené k rozvozu ratolestí do škol a školek. Uvnitř se nicméně zaměřte i na plastová táhla a upínadla, hlavně u zadních sedadel - majitelé si stěžují, že dochází na jejich praskání. Tolik obecné informace, dále tak necháme hovořit hlavně kolegy z Auto Bildu, kteří otestovali kousek poprvé zaregistrovaný v říjnu 2020.
První a zatím jediný majitel s Corsou osazenou 1,2litrovým tříválcem najel jen 48 937 kilometrů, přičemž původně za výbavu Edition a pár příplatkových položek zaplatil 18 466 Eur (cca 468 tisíc Kč). Momentálně je nicméně Corsa F nabízena za 12 900 Eur (asi 327 tisíc korun), máme tu tedy celkem citelný pokles hodnoty i při nájezdu jen 50 tisíc km. Za tím nestojí žádná skrytá vada, možná spíše jen nespokojenost s motorem - při spotřebě 5,5 l/100 km je sice úsporný, 75 koní ale strádá dynamicky.
Spíše než atmosférická verze agregátu je tak doporučována ta přeplňovaná, jenž může na přední kola posílat 100 či dokonce 130 koní. Ve druhém případě jste nicméně již na úrovni zhruba 350 tisíc korun. To jsou všechno schůdné možnosti, krajně nedoporučovaná je ale elektrická Corsa-e.
Ta jako nová stojí krutých 889 990 Kč, ještě krutější je ale její pokles hodnoty, kterému jsme nedávno věnovali zvláštní článek. Stát ale není o co ani po něm - baterie o kapacitě 50 kWh představují ekvivalent jen asi 12litrové nádrže na naftu a zejména v zimě s nimi daleko nedojedete. A životnost baterií je pořád stejný průšvih, o ceně náhrady ani nemluvě. Proto také auto tak moc ztrácí hodnotu a tento trend se nezastaví ani v rukou druhých a dalších majitelů.



Benzinové verze Opelu Corsa jsou bazarech celkem bezpečnou volbou, snadno se vyplatí i diesel. Foto: Opel
Elektrická Corsa-e vedle toho své majitele ruinuje obrovským propadem hodnoty. Má sice pod kapotou 136 koní, tím ale její klady tak nějak končí. Foto: Opel
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 5 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 7 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 8 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva