Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté „zelené“ Hyundai znovu ukazuje slabiny elektromobilů, vydrží jen se dvěma ze svých pohonů
15.10.2023 | Petr Prokopec
Neexistuje mnoho aut, která by nebyla nabízena se spalovacími motory, přesto však dávala lidem na výběr. Hyundai Ioniq lze pořídit s hybridním, plug-in hybridním či plně elektrickým pohonem, takže nemusíte jít jen bateriovou cestou. A ani byste takovou jít neměli, je to jediná opravdu problematická varianta.
Pod názvem Ioniq dnes u automobilky Hyundai naleznete pouze elektrické vozy. Číslem pět je SUV, šestou pak sedan. Ještě před jejich příchodem nicméně dorazil na trh liftback bez numerického označení. Ten zákazníkům nabízel neobvyklou svobodu volby, neboť k mání byl v hybridním, plug-in hybridním a ryze elektrickém provedení. Korejci nicméně na domácím trhu přestali tento vůz nabízet již v roce 2021 a zbytku světa dali jen o pár měsíců víc.
V případě zájmu tedy dnes již musíte do autobazarů, kde na vás čekají všechny tři varianty. Hybrid a plug-in hybrid startují na zhruba 270 tisících korun, za elektromobil je třeba dát alespoň 330 tisíc Kč. Za tím pochopitelně stojí hlavně jejich baterie, právě na ty se ovšem snáší největší porce kritiky. Vůz byl totiž v prvé fázi výroby k mání jen s paketem o kapacitě 28 kWh, teprve od roku 2019 došlo na jeho zvětšení na 38,3 kWh. Normovaný dojezd tak stoupl na 310 km.
U raných exemplářů s menšími bateriemi nicméně reálně nemůžete v zimě počítat už ani s polovinou této porce. Nejde nicméně jen o zhoršení dojezdu, v důsledku degradace baterií dochází také na omezení výkonu. Ten zpočátku činil nepříliš oslňujících 120 koní, na které připadalo více než 1,5 tuny hmotnosti. Její výše se ovšem na rozdíl od stáda pod kapotou nezměnila, což znamená, že elektrický Ioniq dnes může mít problém vyjet i větší kopec.
Stížnosti ovšem míří také na dobíjecí porty, obecně tedy vozy se staršími bateriemi nemají doporučení. Na pozoru byste se ovšem měli mít i před kousky s větším paketem z let 2019 a 2020, neboť právě ty byly předmětem svolávací akce. Kvůli problematickým akumulátorovým modulům společnosti LG Chem totiž hrozilo samovznícení, a to při dobíjení, za jízdy i při pouhém stání. Jednat by se však mělo pouze o 5 716 aut, z nichž mimo Koreu zamířilo 4,4 tisíce kusů.
Lepší volbou jsou tedy hybrid či plug-in hybrid, s nimiž již žádný bateriový problém spojen není, obávat se pak není třeba ani špatného dojezdu. Naopak jde o nadmíru spolehlivá auta, jejichž pověsti ubližuje snad jen horší kvalita některých plastů uvnitř. Pokud původní majitel často jezdil po silnicích z horším povrchem, může se napříč kabinou již ozývat vrzání, což by nevadilo při ceně okolo 100 000 Kč, v případě trojnásobku je to ale zásadní překážka.
Nejde ovšem jen o nepříjemné skřípání, počítat je třeba rovněž se škrábanci, a to i v případě zevnějšku. Finální volba je tedy na vás. Slevu můžete nejpravděpodobněji usmlouvat u hybridního provedení, které mělo na celkových prodejích největší podíl. Zatlačit na cenu jde ale i v případě elektromobilu, neboť polovina globální produkce skončila v Evropě. U plug-in hybridu ale s něčím takovým nepočítejte, dostupných aut je jako šafránu.
Závěrem pak slovo předáme německým kolegům, kteří v Kaiserslauternu narazili na elektrický Ioniq poprvé zaregistrovaný v červenci 2021. Od té doby vůz najel jen 13 604 km, počítat tak lze se špičkovým stavem a kromě většího paketu baterií i s vyšším výkonem 136 koní. Nicméně tento kousek je k mání za 21 440 Eur (cca 527 tisíc Kč), což není zrovna málo. Jelikož ale podobně stará a jetá auta jsou k mání i levněji, máte také zde prostor k jednání.
Ioniq se v letech 2016 až 2022 vyráběl s hybridním, plug-in hybridním a elektrickým ústrojím. Tomu poslednímu byste se s ohledem na problematické baterie měli spíše vyvarovat, největší chvála je spojována se základním hybridem. Foto: Hyundai
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Ferrari ještě s motorem V12 bez turba změřilo síly s vrcholnou Godzillou, je to testament jedné automobilové éry
16.10.2024 - Fiat v záchvatu zoufalosti srovnává neprodejnou elektrickou pětistovku s Teslou Cybertruck, je to absurdní
14.10.2024 - Chris Harris si nechal přečalounit své beztak unikátní BMW M5 látkou místo kůže. Fajn, ale co ten materiál? A barva?
14.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-Superbike a Supersport jdou do finále včera 16:00
- Pre Phillip Island: Lídry jsou Martin a Ogura, mistrem už Alonso včera 10:00
- Finále sezóny WorldSBK - časový program 16.10.2024
- Triumph Speed Twin 900 2025: s novým podvozkem 16.10.2024
- Opět brzké ranní vstávání: Časový program GP Austrálie 16.10.2024
Nejnovější články
- Někdo najel 600 tisíc km s malým „pežotkem”. Víc nevhodné auto neznáme, přesto je v pozoruhodném stavu
včera - Další rána pro elektrická auta. 34 procent jejich majitelů v Německu se vrací ke spalovacím vozům, opačným směrem nemíří skoro nikdo
včera - Dobrá zpráva pro staromilce, Toyota Supra s šestiválcem a manuálem neskončí, ani když BMW zařízne svou Z4
včera - Honda už někde skončila s benzinovými sekačkami na trávu, elektrické náhrady jsou ještě větší nesmysly než auta
včera - Problémy Fiatu bobtnají. Pro nezájem zastavil výrobu dalšího dlouholetého bestselleru, Pandy
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva