Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nordschleife rychlostní limity nezruší, ne letos
12.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedávné spekulace vlévaly optimismus do žil, oficiální vyjádření provozovatele Severní smyčky ale naděje na změnu hatí. Zrušení omezení není v plánu.
Pokud vás život v posledních měsících naplňovaly docela jiné věci než radosti světa čtyř kol a rádi byste to nyní napravili, máme pro vás špatné zprávy. Už to nepůjde, alespoň ne tak úplně, ne na Severní smyčce Nürburgringu. Právě tam totiž na jaře došlo ke smrtící nehodě, která podobu tohoto okruhu změnila, možná nadobro. „Německá FIA” zavedla v reakci na tuto událost pro závody rychlostní limity, které časem nejenže nebyly zrušeny, ale sám provozovatel okruhu je z vlastní vůle rozšířil na veškeré akce zde konané. To ve výsledku znamená i zákaz pokusů o rekordy ze strany těch, kteří si Ring pronajmou sami pro sebe.
Neptejte se nás, jaký má takový vývoj smysl, protože podle nás žádný nemá. Smrtelná nehoda je jistě nepříjemná věc, na jedné z nejvíce smrtících tratí světa ale není ničím novým. Naprosto chápeme snahu provozovatelů takovým momentům zabránit a obecně ji nepochybně podporujeme, ale ne tímto způsobem. Rychlostní limit není něco, co by patřilo na uzavřený závodní okruh a pokud se na něm má něco měnit, tak cestou, která dovolí rychlosti neomezeně holdovat s minimalizací rizik pro okolí, nikoli omezením používání samotného okruhu bez jakýchkoli dalších změn.
Stalo se ale to druhé. A je to vrcholně podivná věc. Zdálo se nám tak docela uvěřitelné, když se začalo proslýchat, že Nordschleife zákaz pokusů o rekordy zase zruší. Však takto provozovatel sám podrývá své vlastní podnikání z důvodů jistě vážných, ale způsobem přesto nepřiměřeným. Takřka souběžně se objevivší informace o tom, jak provozovatel přemýšlí, kudy dál, ale naši víru v brzkou změnu k lepšímu poněkud podrývaly. Nyní je zřejmé, že nikoli nemístně.
Kolegům z GT Spirit se totiž v návaznosti na poslední dění podařilo získat oficiální vyjádření provozovatele Nürburgringu, firmy Capricorn Nurburgring GmbH. Její šéf komunikace Uwe Baldes k tomu řekl stroze: „Nedošlo zatím k žádné změně situaci na trati, a tak rychlostní limit ve třech sekcích nebude zrušen ani ve zbytku sezóny 2015.”
Z toho je zřejmé, že očekávání brzké změny není na místě. A dále to prohlubuje obavy ze schopnosti či ochoty aktuálního provozovatele okruhu jednat racionálně. I když uběhla teprve polovina roku 2015 a na realizaci jakékoli modifikace čehokoli je spousta času, Capricorn už nyní ví, že do konce roku s limity nic neudělá. A to navzdory tomu, že jej musí stát peníze - atraktivita okruhu pro nadšené řidiče i automobilky a další případné nájemce tím nepochybně klesá.
Zůstává tedy otázkou, co vůbec k zavedení tak drastických omezení vedlo a co je jejich pravou příčinou. Znovu o ní nechceme spekulovat, zdá se nám ale nanejvýš nepravděpodobné, že by tím jediným či alespoň hlavním důvodem byla jarní nehoda - jakkoli ji nechceme zlehčovat, na Nordschleife za dobu její existence zemřely stovky lidí (hovoří se o téměř 70 závodnících a více než 130 dalších lidech z řad návštěvníků a diváků, přesná statistika ale neexistuje) a toto číslo z podstaty nikdy nebude konečné. Má jistě smysl bojovat za to, aby bylo co nejnižší, ne však způsobem, který zasáhne samotnou podstatu existence trati. A to se nyní děje v míře větší než malé.
Nürburgring a jeho Severní smyčka nikdy nebyly bezpečným místem, Niki Lauda o tom ví své. Každý se sem ale může a nemusí vydat s vědomím jeho rizik, ať už jde o řidiče nebo diváky
Přesto na okruhu nyní platí rychlostní limity...
...prý kvůli nepochybně děsivé, ale ve výsledku jen jedné z mnoha smrtelných nehod
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva