Nordschleife pro rok 2017 mění ceny, i platit se teď bude úplně jinak

Jde o největší změnu posledních let, a to nejen ve smyslu samotných cen. Utrum mají klasické turnikety a je tu i bonus za větší počet koupených kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nordschleife pro rok 2017 mění ceny, i platit se teď bude úplně jinak

26.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nordschleife pro rok 2017 mění ceny, i platit se teď bude úplně jinak

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jde o největší změnu posledních let, a to nejen ve smyslu samotných cen. Utrum mají klasické turnikety a je tu i bonus za větší počet koupených kol.

Ceny turistických jízd na Severní smyčce Nürburgringu mezi léty 2015 a 2016 docela dost vzrostly, zejména pokud jste měli zájem o celoroční permanentku - ta tehdy zdražila rovnou o 15 %. Kdo by ale čekal, že mezi léty 2016 a 2017, kdy se na Ringu žádné velké úpravy nedějí, zůstane všechno při starém, mýlil by se.

Novinek je spousta a samotné změny v cenách patří spíše k těm menším - mění se zejména způsob, jakým se bude platit. Lístky na jednotlivá kola jsou minulostí, stejně tak plastové kartičky vůbec. Místo toho bude potřeba si založit účet, kam převedete peníze a ze kterého pak budete „platit” jednotlivá kola. Výhodou je, že to můžete udělat z domova nebo přes mobilní aplikaci a nestát fronty u kasy. A také, že k určitému počtu kol dostanete nějaká kola navíc a dále cosi nazvané GHC, Green Hell Credits, Kredity Zeleného pekla.

Funguje to tak, že se na webu Nürburgringu registrujete a pak si můžete vybrat, kolik kol si předplatíte. Ceny jsou nově rozdílné pro pondělí - čtvrtek, to stojí jedno kolo 25 Eur (676 korun), a pátek - neděli, to přijde jedno kolo na 30 Eur (811 korun). Když si tedy chcete předplatit 25 kol v „levnějších dnech”, zadáte číslo 25 a zobrazí se cena - 625 eur, tedy 16 900 korun. K tomu dostanete navíc 5 kol zdarma, takže jedno kolo ve výsledku stojí 20,83 Eur (563 korun).

Také dostanete 125 kreditů. Jejich množství je vypočítáváno z celkové částky, kterou za svá předplacená kola zaplatíte - do 100 Eur nedostanete nic, 100 - 200 Eur znamená 10 % z částky konvertovaných na kredity, u 200 - 500 Eur to je 15 % a za zaplacenou částku nad 500 Eur z ní dostanete 20 % ve formě kreditů. K čemu tyhle kredity konkrétně slouží, nám ale není zcela jasné - jsou rovnou spotřebovány na ona kola zdarma? Proč se tedy nějakými kredity vůbec zabývat?

Systém není příliš sofistikovaný a klidně si přes něj můžete objednat kola za více peněz, než kolik stojí roční permanentka. Její cena zůstává na 1 900 eurech, což je aktuálním kurzem 51 376 korun. Není to málo, ale pokud chcete za Ring utratit tolik peněz, asi tam najezdíte více než 91, resp. 75 kol - právě tolik kol byste za stejnou cenu měli, kdybyste je platili po jednom. Pokud vám z letošní sezóny zbyly nějaké platné lístky, můžete si je do nového účtu přidat.

Webový systém je provázaný s mobilní aplikací, ve které si můžete zobrazit QR kód. Ten pak ukážete čtečce u závory, elektronika vás pozná, ověří, že máte předplaceno a pustí vás na okruh. QR kód si můžete také vytisknout a příp. i zrušit a nechat vygenerovat nový, máte-li podezření, že byl ten původní ukraden. To totiž není vůbec těžká věc, stačí vyfotit mobilem cizí QR kód na papíře nebo na displeji a podvodník může jezdit za cizí peníze.

Bonusem budiž, že pokud má člověk možnost po Ringu jezdit během pracovního týdne, ušetří oproti roku 2016 na každém jednotlivém kole čtyři eura (108 korun). A za 200 euro (5 408 korun), běžně cenu osmi kol, dostane jedno další zdarma, a na nic z toho nemusí čekat ve frontě u pokladny.


Nordschleife pro rok 2017 mění ceny, i platit se teď bude úplně jinak - 1 - ring platba 2017 00Nordschleife pro rok 2017 mění ceny, i platit se teď bude úplně jinak - 2 - ring platba 2017 01
30 kol v týdnu za necelých 17 tisíc

Zdroj: Bridge To Gantry

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.