Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nenápadná, už nevyráběná a pořád přehlížená Toyota září ojetá v bazarech víc než jako kdysi nové auto
7.7.2024 | Petr Prokopec
Některá auta jako by zrála po vzoru vína. A dává to smysl, neboť kupci ojetin oceňují trochu jiné přednosti než zájemci o nové vozy. Auris byl jako nový až moc nudný, jako ojetina září už kvůli své trvanlivosti.
Na mezinárodní premiéru a první jízdy s tehdy novou Toyotou Auris si pamatuji dodnes, i když od té doby utekly už skoro dvě dekády. Japonská automobilka se nicméně tehdy velmi snažila, aby se kompaktní hatchback dostal novinářům pořádně pod kůži. Proto mě i kolegy obdarovala dvougramovou destičkou z pravého zlata, která odkazovala na název vozu vycházející z latinského slova aurum. Zároveň chtěla zdůraznit důležitost novinky, neboť ta v Evropě zastoupila Toyotu Corolla - pod tímto označením se totiž od roku 2006 na starém kontinentu prodával pouze sedan.
První generace nicméně přišla v době, kdy vnuk zakladatele značky Akio Toyoda ještě nestál na vrcholu firemního žebříku. V té době Japonci byli známi svou spolehlivostí, stejně tak ale byly jejich vozy velmi nudné. Mimo to byl Auris k dispozici jen s benzinovým a dieselovým pohonem, na hybridizaci v jeho případě nedošlo. Kombinace spalovací a elektrické jednotky dorazila až spolu s druhou generací, která přišla v roce 2012. Na její vývoj už měl Toyoda větší vliv, což se odrazilo i na výraznějším zevnějšku.
Zatímco tedy první generace se lépe prodávala jen v roce 2008, kdy si ji v Evropě odvezlo do domů 132 605 lidí, její nástupce bodoval o něco víc. Hybridní pohon měl zpočátku na prodejích pouze třetinový podíl, ten se ale následně zvětšil na dvoutřetinový. Ovšem ani to nakonec Aurisu nepomohlo k přežití. Jakkoli byla totiž v roce 2018 v předprodukční formě odhalena třetí generace, sériový model po pár měsících již dorazil s původním názvem, tedy jako Toyota Corolla.
Pokud tedy po japonském zlatu určeném hlavně Evropanům toužíte, logicky můžete zamířit jen do autobazarů. Ceny druhé generace v nich startují na zhruba 100 tisících korunách, v takové chvíli je nicméně třeba počítat s vysokým nájezdem. Na druhé straně ale šestimístné cifry s trojkou či dokonce čtyřkou na začátku jen dokládají, že po stránce kvalitativní je Toyota na výši oprávněně. To ale pro změnu vede k poněkud skromnější nabídce, neboť stávající majitelé se s tak spolehlivým vozem loučí neradi.
Kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli kousek poprvé zaregistrovaný v říjnu 2015, který objevili v Celle v oficiálním dealerství Toyoty. Jako takový je tedy kryt až 15letou tovární garancí. Navíc jde o verzi po faceliftu, která dostala kupříkladu nový nárazník. A najeto má pouze 60 500 km, což není žádná drastická porce. Pod kapotou je pak možné počítat s hybridní jedna-osmou, která celkově produkuje 136 koní. Ty pak sice nestojí za žádnou dechberoucí dynamikou (stovka za 10,9 s, maximálka 180 km/h), starají se však o nízkou spotřebu.
V tomto ohledu Auris vynikne zejména ve městě, kde není problém dostat se na úroveň 4 litrů na sto kilometrů, zatímco v rámci průměru lze počítat se zhruba 5 až 5,5 l/100 km. To jsou hodnoty, které dokážou ohromit i dnes. Baterie o kapacitě 1,3 kWh se navíc dobíjí bez nejmenších problémů, což je na devět let staré auto působivé. Solidní je nicméně i zbytek vozu, který byl svého času kritizován třeba za poněkud tvrdší plasty. Jenže Toyota tím sledovala také jejich dlouhověkost, nikoli nutně jen snahu ušetřit.
Nabízenému kousku tak nelze prakticky nic vytknout, snad kromě poněkud menšího prostoru pro nohy na zadních sedadlech. Není tedy vlastně až tak překvapivé, že k mání je za poněkud neskromných 14 769 Eur (cca 371 tisíc Kč). Pokud je to ale na vás vyšší porce, lze u stejného prodejce sáhnout po Aurisu za 9 990 Eur (asi 251 tisíc Kč). Jde navíc o vůz z roku 2016, který má najeto méně než 100 tisíc kilometrů. V motorovém prostoru lze nicméně počítat jen s jedna-trojkou a 99 koňmi.



Auris druhé generace již nevypadá tak nudně jako předchůdce, spolehlivost, která je japonské automobilce vlastní, mu ale zůstala. Jako ojetina je tak zajímavější volbou, než se může zdát. Foto: Toyota
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva