Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nenápadná, už nevyráběná a pořád přehlížená Toyota září ojetá v bazarech víc než jako kdysi nové auto
7.7.2024 | Petr Prokopec
Některá auta jako by zrála po vzoru vína. A dává to smysl, neboť kupci ojetin oceňují trochu jiné přednosti než zájemci o nové vozy. Auris byl jako nový až moc nudný, jako ojetina září už kvůli své trvanlivosti.
Na mezinárodní premiéru a první jízdy s tehdy novou Toyotou Auris si pamatuji dodnes, i když od té doby utekly už skoro dvě dekády. Japonská automobilka se nicméně tehdy velmi snažila, aby se kompaktní hatchback dostal novinářům pořádně pod kůži. Proto mě i kolegy obdarovala dvougramovou destičkou z pravého zlata, která odkazovala na název vozu vycházející z latinského slova aurum. Zároveň chtěla zdůraznit důležitost novinky, neboť ta v Evropě zastoupila Toyotu Corolla - pod tímto označením se totiž od roku 2006 na starém kontinentu prodával pouze sedan.
První generace nicméně přišla v době, kdy vnuk zakladatele značky Akio Toyoda ještě nestál na vrcholu firemního žebříku. V té době Japonci byli známi svou spolehlivostí, stejně tak ale byly jejich vozy velmi nudné. Mimo to byl Auris k dispozici jen s benzinovým a dieselovým pohonem, na hybridizaci v jeho případě nedošlo. Kombinace spalovací a elektrické jednotky dorazila až spolu s druhou generací, která přišla v roce 2012. Na její vývoj už měl Toyoda větší vliv, což se odrazilo i na výraznějším zevnějšku.
Zatímco tedy první generace se lépe prodávala jen v roce 2008, kdy si ji v Evropě odvezlo do domů 132 605 lidí, její nástupce bodoval o něco víc. Hybridní pohon měl zpočátku na prodejích pouze třetinový podíl, ten se ale následně zvětšil na dvoutřetinový. Ovšem ani to nakonec Aurisu nepomohlo k přežití. Jakkoli byla totiž v roce 2018 v předprodukční formě odhalena třetí generace, sériový model po pár měsících již dorazil s původním názvem, tedy jako Toyota Corolla.
Pokud tedy po japonském zlatu určeném hlavně Evropanům toužíte, logicky můžete zamířit jen do autobazarů. Ceny druhé generace v nich startují na zhruba 100 tisících korunách, v takové chvíli je nicméně třeba počítat s vysokým nájezdem. Na druhé straně ale šestimístné cifry s trojkou či dokonce čtyřkou na začátku jen dokládají, že po stránce kvalitativní je Toyota na výši oprávněně. To ale pro změnu vede k poněkud skromnější nabídce, neboť stávající majitelé se s tak spolehlivým vozem loučí neradi.
Kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli kousek poprvé zaregistrovaný v říjnu 2015, který objevili v Celle v oficiálním dealerství Toyoty. Jako takový je tedy kryt až 15letou tovární garancí. Navíc jde o verzi po faceliftu, která dostala kupříkladu nový nárazník. A najeto má pouze 60 500 km, což není žádná drastická porce. Pod kapotou je pak možné počítat s hybridní jedna-osmou, která celkově produkuje 136 koní. Ty pak sice nestojí za žádnou dechberoucí dynamikou (stovka za 10,9 s, maximálka 180 km/h), starají se však o nízkou spotřebu.
V tomto ohledu Auris vynikne zejména ve městě, kde není problém dostat se na úroveň 4 litrů na sto kilometrů, zatímco v rámci průměru lze počítat se zhruba 5 až 5,5 l/100 km. To jsou hodnoty, které dokážou ohromit i dnes. Baterie o kapacitě 1,3 kWh se navíc dobíjí bez nejmenších problémů, což je na devět let staré auto působivé. Solidní je nicméně i zbytek vozu, který byl svého času kritizován třeba za poněkud tvrdší plasty. Jenže Toyota tím sledovala také jejich dlouhověkost, nikoli nutně jen snahu ušetřit.
Nabízenému kousku tak nelze prakticky nic vytknout, snad kromě poněkud menšího prostoru pro nohy na zadních sedadlech. Není tedy vlastně až tak překvapivé, že k mání je za poněkud neskromných 14 769 Eur (cca 371 tisíc Kč). Pokud je to ale na vás vyšší porce, lze u stejného prodejce sáhnout po Aurisu za 9 990 Eur (asi 251 tisíc Kč). Jde navíc o vůz z roku 2016, který má najeto méně než 100 tisíc kilometrů. V motorovém prostoru lze nicméně počítat jen s jedna-trojkou a 99 koňmi.
Auris druhé generace již nevypadá tak nudně jako předchůdce, spolehlivost, která je japonské automobilce vlastní, mu ale zůstala. Jako ojetina je tak zajímavější volbou, než se může zdát. Foto: Toyota
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 10 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam