Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Německo od 1. května upravuje bodový systém, některé pokuty vzrostou
30.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jednodušší systém znamená pro Němce především poloviční bodové maximum, zpřísní se i postihy za některé přestupky. Rychlost mezi nimi není.
Největší reforma v bodovém hodnocení přestupků za posledních pět desetiletí teď čeká naše západní sousedy a platit začíná již od 1. května tohoto roku. Podle dostupných informací je důvodem jeho zavedení především zvýšení transparentnosti celého systému a dále také snížení nutnosti provádět některé dříve nutné byrokratické akty.
Největší změna se dotýká držitelů německého řidičáku a to z hlediska maxima bodů, po jehož dosažení dostane řidič od šoférování stopku. Snížena je konkrétně ze současných osmnácti trestných bodů na osm (v ČR je maximem dvanáct). V souvislosti s tím se samozřejmě zmírňují bodové sankce za většinu přestupků, aby to nebylo nespravedlivé. Tak jednoduché to ale zase není.
Body budou od zítřka udělovány už jen za spáchání přestupků, při nichž dochází k ohrožení bezpečnosti a nebo ke spáchání trestného činu a stávající konta řidičů budou přepočítána s ohledem na poloviční hodnotu nových bodů. V rámci jednoho selhání teď budou moci viníci namísto dřívějších 7 obdržet maximálně 3 body. Pro zachování rovnováhy (zejména odstrašujícího efektu) musely v souvislosti s novým bodovým systémem vzrůst nároky na bodový odpočet.
Pro motoristy ze zahraničí, včetně občanů naší republiky, jsou nejpodstatnější změny související s finančně sankcionovanými „přešlapy“. Překvapením, i když v Německu ne až takovým, je, že pokuty za rychlost zůstávají na původních hodnotách, což je pro mnohé jedině pozitivní zpráva. Ovšem například takový vjezd do města, kam byste neměli zamířit bez barevné ekologické plakety, vás bez ní nyní může vyjít až dvakrát dráž. Namísto 40 Euro můžete policii na místě zaplatit dokonce 80 Euro (téměř 2 200 korun), a to přesto, že váš vůz podmínkám vjezdu vyhovuje a vy jste si pouze nekoupili onu známku.
Dvojnásobnou pokutu (60 Euro, tedy 1 650 Kč) oproti dnešnímu stavu můžete zaplatit v případech, kdy budete mít při snížené viditelnosti vypnutá světla nebo když vás německá policie přistihne při telefonování bez použití hands-free. Stejná „odměna“ vás nemine v případě otáčení se v tunelu nebo také při parkování na zúžených místech, které by mohlo blokovat okolní provoz, při jízdě bez poznávací značky nebo v případě, že vás načapají s letními pneumatikami na ledu.
Nezastavíte-li na výzvu policisty pak už to nebude za 50, nýbrž nově za 70 Euro (1 920 Kč). Pozor, pokud pro vás tedy řešení dle vlastního uvážení nemá větší cenu, je třeba si dát také v případě, že povezete přes nebo do Německa v autě děti, jelikož trest za jejich neupoutání v dětské sedačce vzrostl o 20 Euro. Vezete-li jedno nezajištěné, zaplatíte 60 Euro, jsou-li bez dětské sedačky dvě, pak to bude za 70 Euro. Pro řidiče kamionů je novinkou na 120 Euro navýšená pokuta (téměř 3 300 korun), která hrozí při jízdě v neděli a o svátcích, kdy platí zákaz jízdy.



Maximální bodová hranice je nyní 8 bodů, s tím souvisí také nutnost přepočtu a systému umazávání bodových kont německých řidičů
Zdroj: Bussgeldkatalog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 2 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu 08:00
- Jerez - Moto2-test, 3. den: Na čele Canet, 23. Salač včera 16:28
- Pre Phillip Island: Kdo jsou favorité letošního úvodu? včera 16:00
- Na Phillip Islandu vše začíná včera 13:00
- Časový program na Phillip Islandu včera 10:00
Nejnovější články
Neslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 2 hodinamiMercedes definitivně otočil. Do 2 let představí víc spalovacích aut než elektrických, jen elektrické dodávky odpískal úplně
před 3 hodinamiElektromobily stále víc kupuje jediný typ zákazníků, jejich prodeje mezi obyčejnými lidmi výrazně klesají i v Nizozemsku
před 4 hodinamiZlatan měl pravdu, Volvo je skutečně čínské. Zákazníci ho nachytali, jak auta prodává s plagiáty dílů slavných dodavatelů
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva