Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Německé STK si posvítily na elektromobily, poruchovější než Tesla už jsou jen dvě auta
28.1.2022 | Petr Prokopec
Příznivci značky rádi tvrdí, že zkazky o nekvalitě a nespolehlivosti amerických elektromobilů jsou přehnaná tvrzení těch, kteří Tesle nepřejí. Tohle je ale objektivní metrika a zvěsti o mimořádné nekvalitě jen potvrzuje.
Každý podzim Němci zveřejňují aktualizovaný TÜV Report. Tedy jakýsi sumář výsledků kontrol tamních STK, který mapuje kvalitu a spolehlivost dvou- až jedenáctiletých aut všech značek a typů. Pro kupce nových i ojetých vozů tak jde o důležité čtení, které jim dopředu naznačí, s jakou spolehlivostí mohou u toho kterého vozu počítat.
Až dosud součástí TÜV Reportu nebyly elektromobily, což nebyl žádný kompot, mělo to jednoduché opodstatnění. Aby si Němci mohli být jisti objektivitou, zařazují do výsledků pouze auta, která prošla technickými kontrolami v dostatečném množství. A jelikož bateriové vozy stály hlavně v minulých letech na okraji zájmu, neexistoval dostatek dat. To se nicméně po zavedení velkorysých dotací změnilo.
Momentálně tak do TÜV Reportu zamířily čtyři modely, a sice Smart ForTwo Electric Drive (nyní nabízený jako Smart EQ ForTwo), BMW i3, Renault Zoe a Tesla Model S. Dvoumístný prcek přitom dopadl nejlépe, na kontě má totiž pouze 3,5procentní poruchovost. Znamená to, že 35 aut z tisíce neprojde hned napoprvé technickou kontrolou. Průměr celé branže pro dvou- a tříletá auta přitom činí 4,7 %.
Přesně na této úrovni skončilo BMW i3, u kterého technici zkritizovali nejen světlomety, ale především brzdy. Dle provozního ředitele TÜV Reportu Joachima Bühlera jde přitom o závadu, která je typická právě pro elektromobily. Většina majitelů totiž spoléhá na rekuperaci a jednopedálové řízení, v důsledku čehož standardní brzdy nejsou až tak využívané a proto rychleji korodují.
Ještě hůře než BMW i3 je na tom Renault Zoe, který je aktuálně nejrozšířenějším elektromobilem v Německu. Za tím nestojí jeho kvality, nýbrž skutečnost, že díky oněm dotacím byl k mání zcela zdarma - byť tedy jen skrze operativní leasing. Tohoto kroku leasingové společnosti možná litují, neboť vůz má problémy se světly i se zavěšením, poruchovost tak činí 5,7 %.
Tím se dostáváme na konec, a to doslova. Existují totiž pouze dvě auta horší, než je Tesla Model S, a to Dacia Duster a Dacia Logan. Za rumunské vozy nicméně zákazníci platí daleko méně než za Teslu s 10,7procentní mírou poruchovosti. Problémů je totiž u tohoto vozu hned několik, kromě špatných světel jde rovněž o praskající lichoběžníky. Na něco takového přitom nedojíždí ani zmiňované Dacie.
Máme tu tedy potvrzení nepříliš pochvalných příběhů o Tesle a kvalitě její výroby, jakkoliv chlubit se nemá čím ani BMW. Jeho i3 je totiž na stejné úrovni jako daleko levnější Škoda Rapid, přičemž Fabia nebo Citigo německý hatchback dokonce překonávají. Renault Zoe je pak na tom sice lépe než Octavia či Volkswagen Passat, ovšem pouze proto, že těmto vozům logicky neprospívá výrazně vyšší nájezd.
S uspokojením tak lze vlastně hledět jen na elektrický Smart, na který v žebříčku 132 aut připadá pětatřicátá příčka. Jsme přitom zvědavi, zda si dané hodnocení udrží i v příštích letech. Pokud ano, pak jako jedno z mála elektrických aut může dávat alespoň nějaký smysl, neboť při své velikosti nepotřebuje až tak velké baterie. I tento vůz ovšem trápí jejich omezená životnost.



Zatímco elektrický Smart ForTwo lze hodnotit pozitivně... Foto: Smatz
Renaultu Zoe je již třeba přimhouřit oko. Foto: Renault
V případě Tesly Model S vám však nepomůže ani zavření obou a nasazení růžových brýlí, horší než tento vůz jsou totiž pouze Dacie. Foto: Tesla
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 07:16 - Brus
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch