Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
3.5.2024 | Petr Prokopec
Pokud máte tuzemský bestseller v hledáčku, pomalu nemá cenu mířit jiným směrem, než kterým naprostá většina lidí tak jako tak míří. Tedy ke kombíku s motorem TDI, který je praktický, úsporný, svižný i spolehlivý. Není ovšem levný.
Představovat Škodu Octavia lze považovat za nošení dříví do lesa. Mladoboleslavský bestseller je už víc než dvě dekády modlou nejen českých řidičů. Jeho čtvrtá generace byla představena v roce 2019, do prodeje nicméně zamířila až pár měsíců po debutu. Neobešlo se to však bez problémů, neboť mateřský koncern Volkswagen kromě elektromobility tlačil jako zběsilý rovněž na digitalizaci. S tou však měl málo zkušeností, software použitý v Golfu osmé generace i ve čtvrté Octavii v mnoha ohledech haproval.
S ohledem na zmíněné lze na čtvrtou generaci dávno snadno narazit i v autobazarech, raným modelům se ale kvůli výše zmíněnému raději vyhněte. Potvrzují to i naši němečtí kolegové, kteří vyzkoušeli kombík z roku 2021. Ani tak dlouho po debutu totiž Škoda neměla vše vyladěné k dokonalosti, i u tříletých aut tedy budete centrální palubní displej sledovat ostřížím i kritickým okem. Nutno však dodat, že oproti Golfu má Octavia výhodu v podobě zachování některých fyzických tlačítek, které ovládání zjednodušují.
Pokud nicméně multimédia dáme stranou, jeví se tuzemský bestseller pomalu jako bezchybný. Pouze u benzinového dvoulitru je třeba počítat s vyšší spotřebou oleje, zvláště když tlačíte plynový pedál až do podlahy, tím ale kritika víceméně končí. Automobilka přitom dosud vyrukovala pouze se dvěma svolávacími akcemi, kdy v rámci první bylo řešeno špatně zvolené lepidlo, pročež hrozilo riziko samovznícení. Dalším problémem k řešení pak byl špatně uchycený kryt motorů.
Kolegy testovaný exemplář disponoval dvoulitrovým dieselem, se kterým majitel vozu najel 99 842 km. To za tři roky není málo, také to ale není bůhvíco, jde o průměrný služební vůz. S těmi je přitom obecně spojen trochu horší stav karoserie, na které se podepisují hlavně odlétnuvší kamínky. U litých kol pak pro změnu zkontrolujte, zda nedošlo na kontakt s obrubníky. Zabrat pak nejspíše dostal i zavazadelník, stejně jako bude ošoupanější volant a čalounění sedadla řidiče.
Vyšší nájezdy jsou spojovány s dieselovými motory, které jsou úsporné nejen na papíře, ale rovněž v praxi - kolegové se ostatně dostali na 5,2litrový průměr. Při troše snahy a delším ježdění ale můžete počítat i s nižší hodnotou. Působivé je, že i když s vozem nakroutíte klidně i 200 tisíc kilometrů, kabina nebude svým vrzáním přerušovat audio systém. Podvozek přitom dovnitř přenáší pouze ostré zlomy a větší nerovnosti, jinak i horší povrch žehlí jak žehlička.
Při pohledu na tyto kvality asi nepřekvapí, že ceny i u ojetin nejsou zrovna lidové. Kolegy testovaný kousek vyšel na 20 480 Eur (cca 515 tisíc Kč), pod tuto metu se přitom lze dostat hlavně se základním benzinovým litrovým tříválcem. Ten však není pro tak velké a těžké auto zdaleka ideální jednotkou. Skutečně se tedy zdá, že pouze 2,0 TDI je sázkou na jistotu. Párovat byste jej nicméně neměli s automatem DSG, který po větším zápřahu dlouhodobě provází kritika majitelů.
S dieselem bylo možné spojit i provedení RS, sportovní varianty však aktuálně v ceníku nenajdete. Ideálem ale zůstává běžný kombík 2,0 TDI. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva