Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá
27.5.2024 | Petr Prokopec
Je to od počátku trochu nešťastné auto, které jako by nevědělo, čím je - designově, technicky ani svými proporcemi. To ale neznamená, že je špatné, navíc kvůli ne úplně vřelému přijetí jako mladá ojetina není drahé.
V roce 2019 se konal zřejmě už nadobro poslední ženevský autosalon. Škoda tehdy na svém stánku představila již třetí SUV v nabídce, tehdy i dnes nejmenší model tohoto ražení jménem Kamiq. Prodej 4,2metrového vozu začal krátce poté, přičemž ceny startovaly na 379 900 Kč. To můžeme z dnešního úhlu pohledu považovat za láci, neboť momentálně vám taková suma stačí jen na Fabii, navíc osazenou nikoli přeplňovanou, nýbrž atmosférickou verzí litrového tříválce. Kamiq se v mezičase posunul do vyšších sfér a startuje o rovných 100 tisíc korun výš než před pěti lety.
Nejlevnější moderní SUV vyráběné v Mladé Boleslavi můžete pochopitelně pořídit i levněji, jen musíte showroom s novými vozy vyměnit za autobazar. Tam na vás pochopitelně nečeká rozpadající se produkce, však jde obvykle o nanejvýš čtyři roky stará auta. A spousta exemplářů dostupných v prodeji byla vyrobena teprve předloni. Jejich nájezd je mnohdy zanedbatelný, máte tak docela slušně na výběr. A skutečné nemusíte být až tak při penězích, neboť na pořízení některého z nich vám bude stačit zhruba 300 tisíc Kč, i když neakceptujete nájezd vyšší než v řádu desítek tisíc km. A výbava bude bohatší i motorizace výkonově štědřejší než u dnešního základu.
Pokud sáhnete po některém z mladších aut, vyhnete se problémům, které byly spojeny s ranými exempláři. Kamiq byl totiž dvakrát povolán zpátky do servisů, a to kvůli automatickému volání pohotovosti při nehodě a modulu zajišťujícímu konektivitu. Druhý zmíněný nešvar trápil auta vyrobená do 17. září 2019, v případě tohoto prvního byla „nakažena“ produkce až do 7. února 2020. Obojí si vyžádalo přehrání softwaru, žádná další svolávačka pak zatím neproběhla.
S Kamiqem problémy skutečně nejsou, což připomínají i kolegové z německého Auto Bildu po testu jednoho z více ojetých Kamiqů. Ty doslova ohromil exemplář poprvé zaregistrovaný na jaře 2020, na kterém marně pátrali po jakýchkoli zásadních vadách. Neznamená to ale, že by Kamiq byl z hlediska kvality čistější než lilie, ze zkušeností Němci poukazují na dva nešvary. U benzinových agregátů hrozí poškození či prasknutí rozvodového řetězu, u verzí s automatem pak namísto hladkého řazení může přijít škubání. Inu, koncernová technika, tohle známe i z jiných aut VW Group.
Tím jsme nicméně zmínili veškerá dosud známá negativa. Ta další již mají spojitost s konkrétními vozy. Spíše než jako služební auto totiž Kamiq slouží v rodinách. Prověřit je tedy třeba jak stav karoserie a litých kol, tak i plastů, čalounění či koberečků. Potvrzují to ostatně i kolegové, neboť jimi testovaný vůz měl lehce odřený přední nárazník, skvrny na zadních sedadlech a zadní brzdové kotouče už by potřebovaly vyměnit. To jsou ale všechno běžné provozní nedostatky dané tím, že vůz měl za sebou už nemalých 100 853 km. Mnoho více jetých aut v prodeji ani nenajdete.
Aut z posledních dvou tří let, která za sebou mají jen pětinový nájezd, se tedy opravdu není třeba bát. Ve srovnání se stávajícím portfoliem pak můžete volit i z širší nabídky pohonných jednotek, neboť aktuálně už nelze objednat dieselovou či plynovou verzi. První zmíněná se navíc nejspíš už nikdy nevrátí, a tak jako ojetina může být časem ceněná - motor 1,6 TDI je v tomto autě výkonově příjemný, relativně tichý i mimořádně efektivní.
Kamiq je už i na trhu s ojetinami jako doma a není problém jej vybírat za ceny od asi 300 tisíc Kč s nájezdy v řádu desítek tisíc km. To není mnoho, Němce navíc v testu konkrétní ojetiny se stotisícovým nájezdem Kamiq dokázal ohromit. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 9 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 11 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva