Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá

Je to od počátku trochu nešťastné auto, které jako by nevědělo, čím je - designově, technicky ani svými proporcemi. To ale neznamená, že je špatné, navíc kvůli ne úplně vřelému přijetí jako mladá ojetina není drahé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá

27.5.2024 | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá

/

Foto: Škoda Auto

Je to od počátku trochu nešťastné auto, které jako by nevědělo, čím je - designově, technicky ani svými proporcemi. To ale neznamená, že je špatné, navíc kvůli ne úplně vřelému přijetí jako mladá ojetina není drahé.

V roce 2019 se konal zřejmě už nadobro poslední ženevský autosalon. Škoda tehdy na svém stánku představila již třetí SUV v nabídce, tehdy i dnes nejmenší model tohoto ražení jménem Kamiq. Prodej 4,2metrového vozu začal krátce poté, přičemž ceny startovaly na 379 900 Kč. To můžeme z dnešního úhlu pohledu považovat za láci, neboť momentálně vám taková suma stačí jen na Fabii, navíc osazenou nikoli přeplňovanou, nýbrž atmosférickou verzí litrového tříválce. Kamiq se v mezičase posunul do vyšších sfér a startuje o rovných 100 tisíc korun výš než před pěti lety.

Nejlevnější moderní SUV vyráběné v Mladé Boleslavi můžete pochopitelně pořídit i levněji, jen musíte showroom s novými vozy vyměnit za autobazar. Tam na vás pochopitelně nečeká rozpadající se produkce, však jde obvykle o nanejvýš čtyři roky stará auta. A spousta exemplářů dostupných v prodeji byla vyrobena teprve předloni. Jejich nájezd je mnohdy zanedbatelný, máte tak docela slušně na výběr. A skutečné nemusíte být až tak při penězích, neboť na pořízení některého z nich vám bude stačit zhruba 300 tisíc Kč, i když neakceptujete nájezd vyšší než v řádu desítek tisíc km. A výbava bude bohatší i motorizace výkonově štědřejší než u dnešního základu.

Pokud sáhnete po některém z mladších aut, vyhnete se problémům, které byly spojeny s ranými exempláři. Kamiq byl totiž dvakrát povolán zpátky do servisů, a to kvůli automatickému volání pohotovosti při nehodě a modulu zajišťujícímu konektivitu. Druhý zmíněný nešvar trápil auta vyrobená do 17. září 2019, v případě tohoto prvního byla „nakažena“ produkce až do 7. února 2020. Obojí si vyžádalo přehrání softwaru, žádná další svolávačka pak zatím neproběhla.

S Kamiqem problémy skutečně nejsou, což připomínají i kolegové z německého Auto Bildu po testu jednoho z více ojetých Kamiqů. Ty doslova ohromil exemplář poprvé zaregistrovaný na jaře 2020, na kterém marně pátrali po jakýchkoli zásadních vadách. Neznamená to ale, že by Kamiq byl z hlediska kvality čistější než lilie, ze zkušeností Němci poukazují na dva nešvary. U benzinových agregátů hrozí poškození či prasknutí rozvodového řetězu, u verzí s automatem pak namísto hladkého řazení může přijít škubání. Inu, koncernová technika, tohle známe i z jiných aut VW Group.

Tím jsme nicméně zmínili veškerá dosud známá negativa. Ta další již mají spojitost s konkrétními vozy. Spíše než jako služební auto totiž Kamiq slouží v rodinách. Prověřit je tedy třeba jak stav karoserie a litých kol, tak i plastů, čalounění či koberečků. Potvrzují to ostatně i kolegové, neboť jimi testovaný vůz měl lehce odřený přední nárazník, skvrny na zadních sedadlech a zadní brzdové kotouče už by potřebovaly vyměnit. To jsou ale všechno běžné provozní nedostatky dané tím, že vůz měl za sebou už nemalých 100 853 km. Mnoho více jetých aut v prodeji ani nenajdete.

Aut z posledních dvou tří let, která za sebou mají jen pětinový nájezd, se tedy opravdu není třeba bát. Ve srovnání se stávajícím portfoliem pak můžete volit i z širší nabídky pohonných jednotek, neboť aktuálně už nelze objednat dieselovou či plynovou verzi. První zmíněná se navíc nejspíš už nikdy nevrátí, a tak jako ojetina může být časem ceněná - motor 1,6 TDI je v tomto autě výkonově příjemný, relativně tichý i mimořádně efektivní.


Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá - 1 - Skoda Kamiq ojeta test AB 2024 01Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá - 2 - Skoda Kamiq ojeta test AB 2024 02Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá - 3 - Skoda Kamiq ojeta test AB 2024 03
Kamiq je už i na trhu s ojetinami jako doma a není problém jej vybírat za ceny od asi 300 tisíc Kč s nájezdy v řádu desítek tisíc km. To není mnoho, Němce navíc v testu konkrétní ojetiny se stotisícovým nájezdem Kamiq dokázal ohromit. Foto: Škoda Auto


Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.