Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá
27.5.2024 | Petr Prokopec
Je to od počátku trochu nešťastné auto, které jako by nevědělo, čím je - designově, technicky ani svými proporcemi. To ale neznamená, že je špatné, navíc kvůli ne úplně vřelému přijetí jako mladá ojetina není drahé.
V roce 2019 se konal zřejmě už nadobro poslední ženevský autosalon. Škoda tehdy na svém stánku představila již třetí SUV v nabídce, tehdy i dnes nejmenší model tohoto ražení jménem Kamiq. Prodej 4,2metrového vozu začal krátce poté, přičemž ceny startovaly na 379 900 Kč. To můžeme z dnešního úhlu pohledu považovat za láci, neboť momentálně vám taková suma stačí jen na Fabii, navíc osazenou nikoli přeplňovanou, nýbrž atmosférickou verzí litrového tříválce. Kamiq se v mezičase posunul do vyšších sfér a startuje o rovných 100 tisíc korun výš než před pěti lety.
Nejlevnější moderní SUV vyráběné v Mladé Boleslavi můžete pochopitelně pořídit i levněji, jen musíte showroom s novými vozy vyměnit za autobazar. Tam na vás pochopitelně nečeká rozpadající se produkce, však jde obvykle o nanejvýš čtyři roky stará auta. A spousta exemplářů dostupných v prodeji byla vyrobena teprve předloni. Jejich nájezd je mnohdy zanedbatelný, máte tak docela slušně na výběr. A skutečné nemusíte být až tak při penězích, neboť na pořízení některého z nich vám bude stačit zhruba 300 tisíc Kč, i když neakceptujete nájezd vyšší než v řádu desítek tisíc km. A výbava bude bohatší i motorizace výkonově štědřejší než u dnešního základu.
Pokud sáhnete po některém z mladších aut, vyhnete se problémům, které byly spojeny s ranými exempláři. Kamiq byl totiž dvakrát povolán zpátky do servisů, a to kvůli automatickému volání pohotovosti při nehodě a modulu zajišťujícímu konektivitu. Druhý zmíněný nešvar trápil auta vyrobená do 17. září 2019, v případě tohoto prvního byla „nakažena“ produkce až do 7. února 2020. Obojí si vyžádalo přehrání softwaru, žádná další svolávačka pak zatím neproběhla.
S Kamiqem problémy skutečně nejsou, což připomínají i kolegové z německého Auto Bildu po testu jednoho z více ojetých Kamiqů. Ty doslova ohromil exemplář poprvé zaregistrovaný na jaře 2020, na kterém marně pátrali po jakýchkoli zásadních vadách. Neznamená to ale, že by Kamiq byl z hlediska kvality čistější než lilie, ze zkušeností Němci poukazují na dva nešvary. U benzinových agregátů hrozí poškození či prasknutí rozvodového řetězu, u verzí s automatem pak namísto hladkého řazení může přijít škubání. Inu, koncernová technika, tohle známe i z jiných aut VW Group.
Tím jsme nicméně zmínili veškerá dosud známá negativa. Ta další již mají spojitost s konkrétními vozy. Spíše než jako služební auto totiž Kamiq slouží v rodinách. Prověřit je tedy třeba jak stav karoserie a litých kol, tak i plastů, čalounění či koberečků. Potvrzují to ostatně i kolegové, neboť jimi testovaný vůz měl lehce odřený přední nárazník, skvrny na zadních sedadlech a zadní brzdové kotouče už by potřebovaly vyměnit. To jsou ale všechno běžné provozní nedostatky dané tím, že vůz měl za sebou už nemalých 100 853 km. Mnoho více jetých aut v prodeji ani nenajdete.
Aut z posledních dvou tří let, která za sebou mají jen pětinový nájezd, se tedy opravdu není třeba bát. Ve srovnání se stávajícím portfoliem pak můžete volit i z širší nabídky pohonných jednotek, neboť aktuálně už nelze objednat dieselovou či plynovou verzi. První zmíněná se navíc nejspíš už nikdy nevrátí, a tak jako ojetina může být časem ceněná - motor 1,6 TDI je v tomto autě výkonově příjemný, relativně tichý i mimořádně efektivní.



Kamiq je už i na trhu s ojetinami jako doma a není problém jej vybírat za ceny od asi 300 tisíc Kč s nájezdy v řádu desítek tisíc km. To není mnoho, Němce navíc v testu konkrétní ojetiny se stotisícovým nájezdem Kamiq dokázal ohromit. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před hodinouNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 3 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 5 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 6 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva