Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný

Tohle auto má v podstatě všechno - prestiž, prostor, praktičnost, léty ověřenou vysokou spolehlivost i kvalitu. Navíc v provedení se čtyřválcovým dieselem rozhodně není provozně náročné. Přesto jako ojetina Mercedes W213 resp. S213 nestojí nijak velké peníze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný

1.4.2024 | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný

/

Foto: Mercedes-Benz

Tohle auto má v podstatě všechno - prestiž, prostor, praktičnost, léty ověřenou vysokou spolehlivost i kvalitu. Navíc v provedení se čtyřválcovým dieselem rozhodně není provozně náročné. Přesto jako ojetina Mercedes W213 resp. S213 nestojí nijak velké peníze.

Mercedesy si mnozí automaticky spojují s objemnými spalovacími motory. Německá automobilka se nicméně před pár lety rozhodla, že za svou minulostí udělá tlustou čáru. Vedení za nežádoucí označilo nejen dvanáctiválce či osmiválce, ale v mnoha případech dokonce také šestiválce. Minulostí se stalo i atmosférické plnění, s turbem je dnes třeba počítat u každé novinky. Tedy za předpokladu, že takové auto ještě používá spalovací pohon. Němci totiž v nemalé míře tlačí na elektromobilitu, třebaže v poslední době jim poněkud spadnul hřebínek.

Že tomu málokdo tleská, je nabíledni - je to lidmi obecně nevyžádaný posun, který je hůř a hůř akceptovaný tím spíš, čím výš se na trhu pohybujete. Ani dealeři obvykle nechápou, proč automobilka až tak vehementně protežuje auta, která málokdo chce, místo toho, aby se věnovala dosavadním bestsellerům. Když k tomu všemu ještě přihodíme pevné ceny a snahu přesunout maximum prodej na internet, pak Mercedes v podstatě dobrovolně tlačí nemalou část klientely do autobazarů. A právě jen tam mohou narazit na kombík třídy E generace W213 resp. S213, jak bychom praktičtějšímu provedení kombi korektně měli říkat.

Tohle auto se loni dočkalo nástupce, který nesáhl k ústupkům jen v motorovém, ale i v zavazadlovém prostoru. Ten standardně pobere 615 litrů, tedy o pětadvacet méně než jeho předchůdce. Generace W213 tak možná jednou bude vnímána jako absolutní vrchol třídy E, po jejímž odchodu už věci šly z kopce. Pokud o ni máte zájem a můžete si ji dovolit, rýsuje se před vámi výhodný obchod. Původní majitelé totiž na svých bedrech mohou nést ztrátu i více než dvou třetin původní hodnoty, a to i přes relativně malé stáří a nevelký nájezd.

Příkladem za všechny budiž provedení E220d z roku 2019, které otestovali kolegové z Auto Bildu. Ti v prvé řadě poukazují na cenu, dnes necelých pět let starý kombík je totiž nabízen za 24 980 Eur (cca 630 tisíc korun). Původně přitom stál 62 809 Eur (skoro 1,6 milionu Kč) a dnes by cokoli srovnatelného přišlo aspoň na 2 miliony, propad hodnoty je tedy opravdu ohromný. V tomto případě jej sice částečně kompenzuje vyšší nájezd 145 955 kilometrů, nicméně za podobné peníze lze pořídit i méně ojeté exempláře. Verze E220d je přitom jednou z těch nejvíce šetřílkovských, které v bazarech neodrazují ani vysokou spotřebou paliva, ani vysokými nároky na servis, přesto ceny vozu takto klesají.

Auto je navíc vyhlášené svou spolehlivostí a kvalitou. Problémy hlavně s elektronikou jsou hlášeny pouze u aut z počátku výroby. Kolegové pak dodávají, že se správně opečovávaným exemplářem můžete bez problémů najet další stovky tisíc kilometrů. Je ale třeba počítat s tím, že třída E je zástupcem vyšší prémiové ligy. Pokud se tedy něco přece jen pokazí, levné to nebude. Jen takový alternátor, startér či vodní pumpa mohou pokaždé vyjít na víc než 30 tisíc korun, v čemž není zahrnuta práce.

V ještě větší míře s tím dle kolegů musíte počítat u výše postavených motorizací, hlavně pak u variant AMG. Ty sice disponují až 612 koňmi, ovšem za méně než 60 tisíc Eur (1,5 milionu korun) takové provedení v perspektivním stavu nekoupíte. Se spotřebou se přitom pod 10 litrů v jejich případě nedostanete, zatímco E220d a jejích 194 koní si řeknou o 6 l/100 km i v reálném světě. A protože stovku s tím vozem zdoláte za 7,7 sekundy, opravdu není moc co řešit. Pokud byste ale chtěli šestiválec, čemuž rozumíme, i ten můžete mít jen s o málo vyšší spotřebou, vyšší kultivovaností i dynamikou za podobné peníze.


Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný - 1 - Mercedes-Benz E220d Kombi 2019 ilustracni foto 01Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný - 2 - Mercedes-Benz E220d Kombi 2019 ilustracni foto 02Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný - 3 - Mercedes-Benz E220d Kombi 2019 ilustracni foto 03
Minulá třída E je možná vrcholem tohoto modelu v celé jeho historii, novinky značky očividně stále méně reflektují přání zákazníků. V bazarech je dnes lákavou nabídkou. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.