Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včera | Petr Prokopec
Jako nové stojí tohle auto míň než 500 tisíc korun, takže opravdu není drahé. Jenže skutečně lákavé je až s 1,5litrovým turbodieselem, který dnes jako nový nekoupíte. I proto si s ním auto slušně drží hodnotu, ale má smysl po něm jít, je to úsporný a spolehlivý motor.
Pokud přijde řeč na italská či francouzská auta, bývá v pozitivech zmiňován především design. Vše ostatní je zahaleno v oparu negativních zkazek, z nichž mnohé mají reálný základ. I proto je z druhé ruky můžete pořídit poměrně levně, přestože za sebou mají jen pár let služby a na kontě klidně i menší nájezd. Výjimkou není ani Peugeot 2008 druhé generace, který byl představen v červnu 2019 a prodávat se začal o pár měsíců později. Ani nejstarší kusy za sebou nemají ví než pět let provozu.
Chcete vědět, kolik si na ně musíte připravit? Než se k dané částce dostaneme, jen na chvíli mrkneme do aktuálního ceníku. Ten díky momentálně probíhající akci startuje na 499 900 Kč, za což dostáváte benzinové provedení osazené tříválcovou jedna-dvojkou a šestistupňovým manuálem. V případě výbavy je pak možné počítat s automatickou klimatizací uvnitř, stejně jako třeba s 10palcovou centrální obrazovkou multimédií. Exteriér vám ale budou poněkud hyzdit 16palcová ocelová kola.
Ale rychle zpátky do bazarů, kde vám bude stačit méně než 200 tisíc korun. S touto sumou je obvykle spojeno totéž hnací ústrojí, ovšem posílající svých 100 koní na lité ráfky. Je ale třeba počítat s tím, že nájezd se bude pohybovat mezi 100 a 200 tisíci kilometry. Něco takového lze ale ve finále brát i jako dobrou zprávu, neboť víte, že takové porce se Francouz dožije. Jen je třeba dobrá péče, pročež bude lepší koukat spíš po míň jetých kusech.
Jakmile se budete s limitem nájezdu držet pod 100 tisíci kilometry, musíte svůj rozpočet navýšit na alespoň 300 tisíc korun. V té chvíli je ale možné kromě benzinového motoru sáhnout také po 1,5litrovém turbodieselu. Dokonce i po jeho silnější verzi produkující 130 koní, jež má na povel osmistupňový automat. Nepřekvapivé pak je, že stejné peníze dáte v bazarech také za ojetou elektrickou verzi, dokonce i z let 2021 a 2022. Zájem o ně je ve srovnání se zmiňovaným dieselem nepřekvapivě minimální.
Divit se tomu vážně nelze, neboť verze e-2008 kvůli co nejnižší ceně dostala do vínku baterie o kapacitě 50 kWh, z čehož využitelných je pouze 46,2 kWh. Máme tu tedy ekvivalent 12litrové nádrže nafty, se kterou udávaných 310 km zvládnete jen s extrémním sebezapřením. V zimě navíc dojezd ještě víc klesá, načež problémem mohou být i kratší výlety. V důsledku toho lidé po elektromobilu netouží, a tak ve finále cenu stlačíte i na nějakých 250 tisíc.
Naši kolegové z německého Auto Bildu sáhli po dieselové verzi z roku 2020, která měla najeto 92 191 km. Cenu si pak drží daleko lépe, neboť momentálně je nabízena za necelých 400 tisíc korun. Nejen proto, že jde o asi nejlepší pohon pro SUV, ale zároveň jde o to nejméně problematické. S benzinovou jedna-dvojkou se totiž musíte obávat hlavně časté výměny rozvodů, neboť řemeny se koupou v olejové lázni, na jejíž kvalitu jsou hodně citlivé.
Pokud tedy toužíte po benzinové verzi, je třeba požadovat opravdu kompletní servisní historii. V případě dieselu pak trvejte na testovací jízdě u silnějšího provedení, a sice kvůli automatu, který občas může začít stávkovat. Vše by ale měl vyřešit update softwaru. Jinak je nicméně tento motor chválen, což ovšem nelze říci o multimédiích. Právě elektronika je tradičním nešvarem u francouzských aut a Peugeot 2008 dokládá, že na obrat stále nedošlo.
Mimo to si ohlídejte, že v pořádku je veškeré čalounění, dekory a plasty, neboť většina materiálů nemá velkou výdrž. Což pro automobilku není ideální vizitka, protože podobný popis většinou sedí na auta po deseti- a víceleté službě. Druhá generace francouzského SUV však často má před sebou první návštěvu technické kontroly. Během tak krátkého času byla už více než desetkrát povolávána do servisů, načež zkontrolujte, že má veškeré akce za sebou.
Jinak není příliš co řešit, chválit si budete především komfortní podvozek. Ovšem jen za předpokladu, že odoláte vábení litých osmnáctek. Při volbě dieselu je možné počítat rovněž s reálnou pětilitrovou spotřebou, obětovat však musíte dynamiku. Volba je tedy na vás, za nás už jen zmíníme, že Peugeot 2008 prošel v roce 2023 faceliftem, který elektrické verzi nadělil o trochu větší baterie. Ovšem i s nimi jeho hodnota padá velmi rychle.



Druhá generace francouzského SUV nabrala na kráse i kvalitách, jakkoli zejména s elektronickými šotky je třeba počítat nadále. Největší smysl dává dieselový pohon, se kterým je spojena i nejvyšší odolnost. Foto: Peugeot
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 11 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
před 5 hodinamiMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
před 7 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
před 8 hodinamiElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
před 10 hodinamiClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.19. 21:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 21:01 - petr_riha
- Toyota obecně 03.19. 20:58 - Stepan
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.19. 15:48 - pavproch
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB