Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vybrali 13 nejlepších pneu pro zimu v řadě rozměrů. Tyto mají doporučení
22.10.2018 | Petr Prokopec
Testů zimních pneu vzniká každý rok spousta, naprostá většina z nich ale zkoumá kvality obutí v jediném rozměru. Auto Bild vybral to nejlepší hned v pěti kombinacích.
Venkovní teploty začínají pozvolna klesat a i když do těch zimních mají stále daleko, otázku přezutí auta na zimní pneu už vám na mysl dostanou. Podporuje ji navíc legislativa, která velí mít na motorovém vozidle kategorie M nebo N zimní pneumatiky, pokud je mezi 1. listopadem a 31. březnem a na silnicích se nachází souvislá vrstva sněhu či ledu, či ji případně lze předpokládat.
Znamená to tedy, že na jedné straně sice přezouvat vůbec nemusíte, zvláště pokud se rozhodnete, že ve dnech, kdy sněží, vůbec nevyjedete. Nicméně počasí je nevyzpytatelné a je celkem logické, že naprostá většina lidí raději zimní obuje, než se pak vystavovat zbytečným problémům, ať už faktickým nebo formálním.
Pravděpodobně tedy i vy přezujete a pokud stále váháte, jaké pneu zvolit, nabízíme pomocnou ruku při výběru. Na toto téma v minulosti vzniklo již bezpočet testů, nicméně prakticky všechny jsou spojené pouze s jedním rozměrem. Dnes tu máme srovnání Auto Bildu, které je poněkud širší. Německý magazín otestoval přes 100 zimních či celoročních pneumatik, a to v rozměrech 195/65 R15, 235/60 R18 a 245/45 R18. Nyní tak pro vás má hned třináct tipů, se kterými byste neměli udělat chybu - jde vždy o pneu, které mají jeho doporučení bez velkých výhrad.
Výsledky srovnání u každé pneumatiky známkují jízdu na sněhu, ledu a na suché vozovce. Použita je přitom klasická školní stupnice, kdy jednička je nejlepší a pětka nejhorší. Tu naštěstí žádný ze zkoušených vzorků nedostal, nejhůře na tom v tomto ohledu byla pneumatika Kleber se známkou 2-.
Dodejme, že podobné testy není dobré brát na lehkou váhu, neboť mezi různými gumami existují obrovské rozdíly. Například s pneumatikami Dunlop Winter Sport 5 zvládnete zastavit z rychlosti 80 km/h na mokru na pouhých 34,8 metrech. Pokud ovšem máte přezuto na typ Antares Grip 20, budete potřebovat o 15 metrů více. To už je rozdíl rozhodující o tom, jestli nabouráte, nebo ne.
Nejlepší zimní pneumatiky v rozměru 195/65 R15
Pokud toužíte po absolutní zimní bezpečnosti, nejspíše byste neměli hledat nic jiného než již zmíněné obutí Dunlop Winter Sport 5. Jak bylo řečeno, brzdná dráha u těchto pneumatik činí pouze 34,8 metru. Tak je tomu na mokré vozovce z 80 km/h, v případě sněhu a 60 km/h vám postačí pouze 28,1 metru. Kromě toho tento typ rovněž přispívá k nízké spotřebě. Na druhou stranu, takové Continentaly jsou lepší na mokru, Kleber Krisalp HP3 pro změnu lépe válí na sněhu.

Nejlepší celoroční pneumatiky v rozměru 195/65 R15
Celoroční pneumatiky jsou do značné míry sporné, v případě jejich konstrukce byl nutně použit jistý kompromis. Pokud ale teploty nelezou v létě do extrémů, zatímco vy v zimě nemíříte do hor, asi s nimi problém mít nebudete. Ba právě naopak můžete v takové chvíli zaznamenat velké množství výhod. Odpadá nutnost přezouvání, navíc v mnoha případech celoroční pneumatiky nabídnou třeba lepší stabilitu či kratší brzdnou dráhu než ty zimní. Na jízdu ve sportovním stylu ale raději zapomeňte. Nejlepší jsou tu Goodyeary před Continentaly a Micheliny.
Nejlepší zimní pneumatiky v rozměru 235/60 R18
Jsme u kategorie přímo orientované na větší crossovery a SUV. Není překvapivé, že se na ni Němci zaměřili, koneckonců zákazníci tyto vozy upřednostňují čím dál tím více. Připravit se ovšem musí nejen na vyšší pořizovací cenu, ale také vyšší provozní náklady. Osmnáctipalcové obutí není levné, zvláště když se musí vypořádat s velkou hmotností. Pneumatiky Goodyear i Pirelli přitom skončily na stejné příčce, rozdíl je pouze v tom, že první je lepší na sněhu, druhá pro změnu na suchu.
Nejlepší celoroční pneumatiky v rozměru 235/60 R18
Že celoroční pneumatiky opravdu nemusí být špatné, dokazuje obutí Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2. Pokud se zadíváte podrobně na její hodnocení, zjistíte, že je na tom celkově ještě lépe než výše zmíněné zimní pneumatiky. Spřízněný typ UltraGrip totiž válcuje při jízdě na sněhu, konkurenční Pirellky pak při jízdě na suchu. Na druhé straně, kvůli lepším jízdním vlastnostem budete muset sáhnout trochu hlouběji do kapsy.
Nejlepší zimní pneumatiky v rozměru 245/45 R18
Jsme u poslední kategorie, která se zaměřuje na větší a výkonnější sedany a kombíky. Značka Vredestein na prvním místě nezaskočí, již dávno totiž nejde o neznámého výrobce, ale naopak o prověřené obutí, které vyhrává mnohé testy. U pneumatiky Wintrac Pro je chválena ovladatelnost i krátká brzdná dráha, což sice platí i v případě Continentalu či Kleberu, ovšem Vredestein navíc přihazuje ještě působivý jízdní komfort a nižší hladinu hluku.
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva